Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@23:28:23 GMT

پنج شنبه جلسه ای برای احقاق حقوق فرهنگیان تشکیل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۳۹۵۸

پنج شنبه جلسه ای برای احقاق حقوق فرهنگیان تشکیل خواهد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:از کانون‌های فرهنگی دعوت می‌شود که برای روز پنج شنبه از ساعت ۴ در جلسه‌ای که با حضور مسئولین سازمان استخدامی و وزارت آموزش و پرورش ترتیب خواهیم داد شرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد باقر نوبخت در لایو اینستاگرام خود، با اشاره به تدریس خود در زمان جوانی گفت: من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارم را به صورت حق التدریس آغاز کردم، سپس مدیر دبیرستان آزادگان شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم مدتی رئیس آموزش و پرورش در شهر خودم بودم. در تمامی این مراحل تدریس نیز انجام می‌دادم. چهار دوره نیز در مجلس نماینده بودم که در هر چهار دوره رئیس جامعه فرهنگیان مجلس بودم.

وی افزود: بنابراین بنده فرهنگیان را درک می‌کنم حتی بعد از آن هم پیگیری کار آموزشی در دانشگاه بودم که در حال حاضر نیز این کار انجام می‌شود. پس من از جنس فرهنگیان هستم و به هیچ وجه تمایل ندارم که در حق آنها اجحافی صورت گیرد.

محمد باقر نوبخت گفت: سوالات و نظراتی که در صفحه اینستاگرامی بنده از سوی فرهنگیان عزیز مطرح شد غالباً مبتنی بر دو مطالبه بود. مطالبه اول اینکه تبعیض بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت باید از بین برود. دیگری اینکه می‌بایست در پرداختی‌ها عدالت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بنده نیز این را قبول دارم و اگر جایی اثبات شود که در حق معلمان و فرهنگیان تبعیض شده و عدالتی برقرار نشده هر تصمیمی که در اینباره گرفته شده باشد، تغییر خواهیم یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: البته یک مطالبه هم از طرف ما وجود دارد و آن اینکه انصاف را برقرار کنید. ما با عدد و رقم نشان خواهیم داد که آیا در بخورد با فرهنگیان، تبعیضی قائل شدیم و بی عدالتی کردیم یا بالعکس.

محمد باقر نوبخت، گفت: متوسط حقوق همکاران من در کادر آموزشی در سال ۹۲ حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. این عدد در سال ۱۳۹۸ به ۴ میلیون و ۳۰۰ تومان و در سال ۹۹ به ۵ میلیون و ۸۰۰ تومان رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: متوسط حقوقی که در حال حاضر همکاران فرهنگی ما دریافت می‌کنند، همسان با متوسط حقوق کارکنان دولت و حتی اندکی نیز می‌تواند بیشتر از آن باشد.

وی درباره رتبه بندی گفت: موضوع دیگر رتبه بندی فرهنگیان است با توجه به اینکه متولی آن سازمان استخدامی کشور و مجری هم آن هم وزارت آموزش و پرورش است اما بنده با پرس و جویی که از این دو سازمان انجام دادم، هردو معتقد بودند که ما رتبه بندی فرهنگیان را در سال ۹۸ انجام داده‌ایم. سازمان برنامه ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول برای این کار تخصیص داد و تنها وظیفه پشتیبانی مالی دارد. اما اگر استدلال آنها نادرست است حتماً دنبال کنید و من هم پیگیری می‌کنم.

از کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی، برای دفاع از حق خود در جلسه پنج شنبه دعوت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان معلمان برای مشخص شدن ابهامات، تاکید کرد: بنده از کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی که حرفی در این زمینه دارند دعوت می‌کنم که برای روز پنج شنبه از ساعت ۴ در جلسه‌ای که با حضور دست اندرکاران سازمان استخدامی و وزارت آموزش و پرورش ترتیب خواهیم داد شرکت کنند و با سند از حق خودشان دفاع کنند. ما هم قضاوت خواهیم کرد واگر اثبات شود که ما قانون را رعایت نکردیم حتماً آن‌را انجام می‌دهیم اما اگر انصاف حکم کند که حق با آنها بود نیز باید بپذیریم.

وی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده برای فرهنگیان در سال ۹۹ گفت: رتبه بندی برای سال ۹۹ هم اجرا می‌شود. در سال ۹۹ برای افزایش حقوق فرهنگیان ۷ هزار میلیارد پول تخصیص دادیم و این کار ادامه خواهد یافت. بر اساس گفته مسئولین مربوطه از مهر ۹۸ تا اسفند ۹۸ رتبه بندی اجرا شده و از فروردین به بعد هم انجام می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ا

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه آموزش و پرورش رتبه بندی پنج شنبه جلسه ای سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای هماهنگی نظام پزشکی استان‌ها با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و برخی از مدیران این سازمان و نیز با دعوت ۳۰ تن از روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها، روسا و هیات رئیسه مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی به صورت مجازی برگزارشد.

در این جلسه، مطالب مهمی در خصوص تعرفه‌های پزشکی و ادامه رایزنی‌ها درباره مباحث قضایی از جمله حبس زدایی از پزشکان مطرح شد.

اعضای مدعو در این جلسه همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌های خودشان را در موضوع تشدید مالیات و رفع ابهامات الزام به عقد قرارداد با بیمه‌ها مطرح کردند و خواستار پیگیری از طریق شکایات به دیوان عدالت مبنی بر قوانین موجود که به ضرر جامعه پزشکی است، شدند.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه رشد جزء حرفه‌ای تعرفه‌های پزشکی در مقایسه با سایر اجزاء تعرفه همیشه مورد غفلت واقع شده بود، گفت: امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای بودیم که میزان افزایش این جز کم سابقه است یعنی جزء حرفه‌ای که میانگین رشد آن در ۱۴ سال اخیر ۹ و ۶ دهم درصد بود، تقریباً ۵ برابر میانگین رشد سال‌های اخیر، یعنی ۴۵ درصد رشد کرده است.

وی افزود: با این حال رشد تعرفه‌های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است و جداول موجود نشان می‌دهد دستاورد‌ها و رایزنی‌های انجام شده در شورای عالی بیمه نسبت به دوره‌های قبل قابل قبول‌تر بوده است.

رئیس زاده با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصاد سلامت با اولویت مالیات، عوارض و تعرفه‌ها عنوان کرد: این کارگروه بلافاصله پس از اعلام تعرفه‌های پزشکی در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد که پیگیری‌های این کارگروه در اعلام زمان تعرفه‌های پزشکی نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به بازه زمانی ابلاغ تعرفه‌های پزشکی در سه سال اخیر نیز گفت: تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۱۲ اردیبهشت، سال ۱۴۰۲ در ۲۹ فروردین و سال جاری ۲۶ فروردین ابلاغ شد که نشان می‌دهد تعرفه‌های پزشکی با حداقل تاخیر زمانی از آغاز سال ابلاغ شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به پیگیری مباحث قضایی اعضای سازمان نظام پزشکی و تلاش‌های سازمان در حبس زدایی برای جامعه پزشکان اشاره کرد و افزود: برخی مباحث تعزیرات و بازرسی در جلسه‌ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و پس از بیان مسائل مربوط به مشکلات تعرفه ای، مقرر شد جلسه‌ای پیرامون حل مشکلات و بیان نقطه نظر‌ها تشکیل شود.

وی درباره مسائل اخیر مربوط به جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی از حداکثر ظرفیت خود برای حل مشکلات اعضای سازمان استفاده می‌کند و معاونت‌های مختلف سازمان، شورای عالی، هیات رییسه شورای عالی نظام پزشکی و هیات رییسه مجمع در شهرستان‌ها که بدون چشم داشت وقت می‌گذارند و کار‌های مثبت و ارزشمندی هم انجام شده است. از جمله آنکه در حوزه آموزش، تقریباً یک روز در میان برنامه بازآموزی برگزار شده و نزدیک به ۲۳۶ برنامه در سال گذشته برگزار شده است که همه اینها زحمات دوستان است که در سراسر کشور انجام می‌دهند.

رئیس زاده در ادامه ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام پزشکی به ایمن سازی ساختمان نظام پزشکی کل اشاره کرد و درباره برخی از این جزئیات گفت: تعویض آسانسور‌های ساختمان و تعمیرات در جهت ایمنی ساختمان نظام پزشکی کل بوده و همکاران ما در تعطیلات نوروز به منظور تسهیل پایان کار و مباحث مربوط به مالیات ساختمان شبانه روز تلاش کردند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی در معاونت انتظامی و هیات‌های انتظامی نظام پزشکی، اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی تنها مراجعات حضوری اعضای جامعه پزشکی و مردم را پس از ثبت شکایت کاهش خواهد داد و تغییری در فرایند شروع ثبت شکایات رخ نداده و فقط اطلاع رسانی‌ها به شکل الکترونیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی