Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:18:12 GMT

جهان باید در برابر کرونا متحد شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۴۴۰۸

جهان باید در برابر کرونا متحد شود

دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه ضمن هشدار درباره انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا گفت که جهان باید در برابر این ویروس متحد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه درباره «خطر اطلاعات غلطی» که درباره ویروس کرونا مطرح می‌شود هشدار داد.

وی در پیامی ویدئویی گفت: «مردم در سرتاسر جهان ترسیده‌اند و آنها می‌خواهند بدانند که چه کاری باید انجام دهند و به کجا برای دریافت توصیه‌ها بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گوترش در ادامه این پیام گفت: «هم اکنون زمان علم و همبستگی است. هنوز اطلاعات غلط در حال انتشار است. توصیه‌های بهداشتی مضر و راه‌حل‌های غلط در حال توسعه است. ادعاهای اشتباه فضا را پر کرده است. جهان باید در برابر این بیماری نیز متحد شود.»

وی با تشکر از رسانه‌هایی که به کنترل حقیقت می‌پردازند از شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی خواست تا اقدامات بیشتری برای ریشه‌کنی ادعاهای غلط و مضر درباره کووید-19 انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار، تا کنون بیش از 1 میلیون و 968 هزار نفر در سرتاسر جهان به کرونا مبتلا شده و قربانیان این ویروس نیز به بیش از 123 هزار نفر رسیده‌اند.

آمریکا با بیش از 598 هزار مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان را در سطح جهان داراست. قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز بیش از 24 هزار نفر شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ا

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سخت‌ترین قرعه یک پرسپولیسی در غیاب پرسپولیس!
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد