Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:46:24 GMT

کرونا برای وصل کردن آمده یا برای فصل کردن؟!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۷۰۱۵

کرونا برای وصل کردن آمده یا برای فصل کردن؟!

مدتی است که مهمانی ناخوانده زمین را اشغال کرده و با گرفتن جان صاحبخانه توانسته تا حد زیادی عرض اندام کند؛ همان مهمانی که آمریکایی ها می گویند اصالتی چینی دارد و چشم بادامی ها اعتقاد دارند که این مهمان یکی از نوادگان دار و دسته نیویورکی ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، هرآنچه هست و از هرکجا که آمده اما مهمان را حبیب خدا می دانیم و قطعا این ویروس تاجدار هم به مانند سایر بیماری های کشنده که به این کشور آمده دیر یا زود از بین می رود و بار دیگر می توانیم بی استرس در گوش هم پچ پچ کنیم و بدون هراس از مبتلا شدن به بیماری روی عزیزان مان را ببوسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که بیماری وبا به ایران آمد به یکباره جان هزاران نفر را گرفت و در خیابان ها اجساد مردم گرسنه و قحطی زده روی هم تلنبار شده بود و نکته جالب اینکه آن زمان هیچ کس تلفن همراه نداشت تا با پیوستن به پویش در خانه بمانیم یا فاصله هوشمند اجتماعی این مهمان را از خانه به در کند.

وبا در دوران تحریم ایران و برو و بیای انگلیسی ها در این خاک مثل صاعقه به زندگی مردم زد و پدران را از کودکان و کودکان را از مادرانشان گرفت و ما امروز وقتی آمار تلفات کووید 19 را می بینیم دلخوش به آنیم که ایران روزهای سخت تر از این را نیز از سر گذرانده و این ویروس منحوس هم مثل بقیه همکارانش مجبور به شکست می شود، حتی اگر عده ای را غریبانه به کام مرگ بکشاند و بدون غسل و تلقین روانه گورستان کند!

اما این مهمان تاجدار گویا با بقیه ویروس ها فرق دارد و به نوعی ناشناخته است، شاید رشد تفکر و گسترش فضای مجازی باعث شده که در خانه بمانیم و به این بیماری فکر کنیم، می توانیم غر بزنیم و روی اعصاب خانواده راه برویم که چرا به این روز افتادیم و این ویروس لعنتی از کجا پیدایش شد که اینگونه اقتصاد را فلج کرد و حتی مساجد و تجمع های عمومی را به تعطیلی کشاند و آخر هم با یک ضربه " آپ چاگی" کودک مان را به زمین بدوزیم که شاید او باعث انتشار این بیماری شده و با تخس بازی هایش کسب و کار مان را تعطیل کرده است.

قبول! آدم از یکجا نشینی به مدت طولانی عاصی می شود مخصوصاٌ کسانی که تا قبل این بیماری برای خود کار و کاسبی و خدم و حشم داشتند اما کاش در کنار غر زدن ها و بد و بیراه گفتن به زمین و زمان کمی هم به روزهایی فکر کنیم که ناسزا را نثار کائنات می کردیم که چرا باید 5 صبح بیدار شویم و تا بوق سگ کار کنیم؟

خاطرات روزهایی را مرور کنیم که به راحتی روی پدر و مادر و عزیزانمان را می بوسیدیم و نمی دانستیم که این بوسه های عاشقانه و راه رفتن در میان جمعیت خود یک نعمتی است که در آنی و کمتر از آنی می تواند ما را از این امور به ظاهر روزمره محروم کند.

کارگران روز مزد و کاسبانی که در صورت کار کردن می توانند امرار معاش کنند و این روزها سفره هاشان کوچک تر شده است باید هم گلایه مند دولت مردان و مسئولینی باشند که فقط از در خانه ماندن صحبت می کنند بی آنکه به فکر روزی این بندگان خدا باشند، کسانی که شاید اولین روزهای 99 شان را با نداری و تنگدستی آغاز کرده باشند.  

 اما در این شرایط دشوار بهتر است کمی بیشتر بحران را مدیریت کنیم و با رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه در گام اول به مهار این بیماری کمک کنیم و در مرحله بعد برخی رفتارها را برای خود تبدیل به عادت کنیم.

نمی دانم کرونا آمده تا حلقه وصل دوباره ما باشد به تمام باورهایی که فرامششان کرده ایم یا می خواهد فاصله ای بندازد میان حداقل روابط دنیای امروزی ما. هرچه که هست این روزها بیش از هرچیزی نیازمند همدلی، اتحاد و احساس مسئولیت دوچندان هستیم تا هرچه زودتر شر این ویروس را از سر خودمان باز کنیم یا خودمان را به یک همزیستی مسالمت آمیز و کم مخاطره با آن عادت دهیم.

سعید فغانی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا سعید فغانی ویروس منحوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!

به گزارش “ورزش سه”، یکی از نتایج جالب هفته بیست و پنجم، پیروزی ۲ بر صفر نساجی مقابل ذوب‌آهن بود. محمد ربیعی، سرمربی ذوب آهن، بعد از این شکست تلخ در نشست خبری حضور پیدا کرد و در ابتدای این نشست، حمایت هواداران نساجی را عامل پیروزی این تیم مقابل ذوب‌آهن دانست.

او گفت: روند بازی کاملا تحت تاثیر گل اول نساجی قرار گرفته بود. هنوز اصلا بازی شکل نگرفته بود و با توجه به بازیکنان تاکید کرده بودیم، نقطه قوت تیم نساجی در ضربان ایستگاهی است، درحالی که در نیمه اول اصلا به نساجی موقعیتی نداده بودیم، دو گل خوردیم! در نیمه دوم مجبور بودیم بازتر بازی کنیم و بی‌محابا و انتحاری حمله کنیم. طبیعی بود وقتی حمله می‌کنید، به تیم حریف ضدحمله خواهید داد اما با این وجود در نیمه دوم چندین موقعیت گلزنی داشتیم. این در شرایطی بود که نساجی بلوک دفاعی هم داشت و دروازه‌بان آن‌ها هم چند توپ خوب را گرفت. آن‌ها هم البته دو، سه موقعیت خوب داشتند که منجر به گل نشد.

این بازی از آن مسابقاتی بود که توقعم از بازیکنانم خیلی بیشتر بود و فکر میکنم چندین عامل باعث این نتیجه شد. برای من به وضوح مشخص بود که از نظر انگیزشی تیم نساجی برتری داشت و با حضور هوادارانشان، اصلا میزبان بازی هم انگار آن‌ها بودند. از گرم کردن تا پایان مسابقه سر پا ایستادند و تیم‌شان را تشویق کردند و در فولادشهر ورزشگاه کاملا در اختیار هواداران نساجی بود. فکر میکنم یکی از مهم‌ترین دلایل شکست ما این موضوع بود.

دیگر خبرها

  • ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!
  • اولین عکس از مهمان ویژه امروز رهبر انقلاب
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد