Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان دیروز در جمع خبرنگاران از طریق «لایو اینستاگرام» با اشاره به تعطیلی آرامستان‌ها و درخواست مردم برای بازگشایی گفت: از این رو هماهنگ شد که با حضور فعال شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در سطح استان، ورود به آرامستان‌ها با رعایت پروتکل‌ها به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و به صورت محدود آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: اگر بنا شد در آینده، مراسم محدودی برای فوت شدگان برگزار شود باید در فضای باز و با چیدمان صندلی‌های مشخص و در مدت زمان محدود باشد.

او ادامه داد: البته هنوز در خصوص برگزاری مراسم، تصمیم قطعی اخذ نشده، اما امیدواریم تردد در آرامستان‌ها تا اواخر هفته جاری برقرار شود که لازمه آن برگزاری جلسه و تصمیم گیری نهایی است.

غلامی افزود: وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان اصفهان از طرف هیات دولت تعیین شده است از این رو مسائل مختلف در بخش‌های اقتصادی با وی در میان گذاشتیم به همین دلیل از طریق ویدیو کنفرانس با ایشان در ارتباط بودیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه بررسی تبعات و اثرات سوء بیماری کرونا بر اقتصاد استان در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: اصفهان استان ویژه به لحاظ وجود صنایع مادر و خدمات در قطب گردشگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت می‌تواند ضایعات سنگینی بر بخش خدمات گردشگری و صنایع استان وارد کند.

او تصریح کرد: در این بخش پیشنهاد‌هایی توسط سازمان برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد همچنین پیشنهاد‌هایی ارائه کردیم تا در ستاد ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.

غلامی اضافه کرد: مهم‌ترین بخش پیشنهادها، تفویض اختیار یک سری مسائل درخواستی به استان بود تا به صورت کارشناسی، منطقی و متناسب با استان تصمیمات اخد شود که با نظر موافق وزیر روبه رو شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه نیازمندی‌های فعلی استان از طریق بهداشت و درمان مطرح شد، گفت: کمتر استانی مانند استان اصفهان دو دانشگاه بزرگ علوم پزشکی دارد از این رو به دلیل وسعت و جمعیت اصفهان و به لحاظ شرایط ویژه کاشان در مجاورت با قم پیشنهاد‌ها و نیازمندی‌ها مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: علی‌رغم اینکه شیب منحنی بیماری کاهش پیدا کرده، اما همچنان روند افزایشی را با شیب کمتر شاهد هستیم از این رو نیاز مندی‌های استان در بخش بهداشت و درمان مطرح و مقرر شد اعتبارات متناسب با ۲ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و جمعیت استان در نظر گرفته شود.

غلامی خاطرنشان کرد: با درخواست ستاد استانی قرار شد وزیر اقتصاد و دارایی با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم را انجام دهد همچنین بخش مرتبط به کرونا در ستاد ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری افزود: وکالتنامه‌ها یک مرحله تمدید شد و هنوز این مراکز به دلیل اینکه می‌تواند یکی از مراکز فعال در خصوص شیوع بیماری کرونا باشد همچنان تعطیل باشد و در جلسه مصوب شد که وکالتنامه تعویض پلاک برای مدت ۲ ماه دیگر از زمان فعال شدن مراکز تمدید شود.

او با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار ادامه داد: مصوب شد کارگروه تنطیم بازار روز پنج شنبه جاری با حضور استاندار و کلیه اعضا تشکیل شود که برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها در سطح استان برنامه ریزی خواهند کرد.

غلامی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچنان در حال اجراست، گفت: امروز بخشی از جلسه به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فاصله گذاری هوشمند و نحوه عملکرد سیستم‌ها و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و فعالیت ویژه آن‌ها اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: با توجه به تاکید فعالیت بیشتر گروه‌های نظارتی و بازرسی، تعدادی از اصناف و مشاغلی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند تعطیل و پلمب خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد در صورت حجم بالای مسافر در خطوط اتوبوسرانی، اتوبوس‌های جدید اضافه شود.

غلامی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده و عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند با تلفن‌های ۱۹۰ و ۳۱۱۳ برای رسیدگی به شکایات و نیز ۱۲۴ برای نظارت از اصناف و در خصوص شکایت از حمل و نقل عمومی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند از این رو مردم بهترین نظارت کننده بر امور هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در پاسخ به این سوال که با وجود هشدار دانشگاه علوم پزشکی برای موج دوم کرونا چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند مصوب ستاد ملی است و ما هم موظف به اجرای آن هستیم از این رو دانشگاه علوم پزشکی هم با توجه به اینکه پیشنهاد دهنده طرح بوده باید ساختار و سازمان خود را به گونه‌ای تعریف کند که به جای هشدار به سمت و سوی نظارت و بازرسی ویژه حرکت کند.

او با اشاره به بازگشایی مساجد اضافه کرد: طرحی توسط امور مساجد تهیه و قرار شد این طرح با حضور دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و بعنوان طرح اولیه به ستاد ملی پیشنهاد شود از این رو در خصوص بازگشایی مساجد ستاد ملی تصمیم گیرنده است.

غلامی با بیان اینکه باید ساختار را در بخش نظارت و بازرسی قوی‌تر کرده و دستگاه‌های مربوطه با جدیت و قاطعیت وارد شوند، اظهار کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در فروشگاه‌های مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم، پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود همچنین با اصنافی که کد شروع فعالیت را اخذ نکردند برخورد می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: باید بر روی تیم‌های نظارت و بازرسی تجدید نظر کنیم و تعداد بیشتری را وارد صحنه کنیم، اما نباید از این موضوع غافل شد که بهترین دستگاه نظارتی و بازرسی برای رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها مردم هستند.

او گفت: تردد بین شهر‌ها از بیست و سوم فروردین آغاز شد، اما تعدادی از شهرستان‌ها مانند چادگان به دلیل وجود دهکده زاینده رود، باغ بهادران به دلیل اینکه مرکزی برای تجمع است تردد ممنوع اعلام شده است همچنین در شهرستان کاشان اعمال محدودیت‌هایی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی مراکز شماره گذاری طرح فاصله گذاری هوشمند بازگشایی مساجد دانشگاه علوم پزشکی پروتکل ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه برگزاری نشست این ستاد، از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه تشکیل این ستاد در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان، عنوان کرد: بیست و یکم اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات در این دو حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، صرفاً افرادی که در مرحله نخست در همین دو حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رقابت در هر حوزه انتخابیه میان دو نفر است، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی خواهد بود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد انتخابات امروز، مقدمات اجرای انتخابات در این دو حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های لنجان و سمیرم رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و همه مقدمات فراهم است. امیدوارم مردم در این دو حوزه با نشاط و پرشور پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و نماینده منتخب خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات انتخابات از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

استقرار ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم

اصغر هدایت فرماندار شهرستان سمیرم نیز گفت: این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل را دارد، عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی نیز در آمادگی کامل هستند

وی ادامه داد: ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر خواهد بود که ۲۸ صندوق به صورت سیار و ۴۹ صندوق به صورت ثابت هستند.

فرماندار شهرستان سمیرم گفت: بالغ بر ۳ هزار نفر به صورت مستقیم، غیرمستقیم و پشتیبانی در صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم شهرستان سمیرم که حضور پرشوری در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: دعوت می‌کنم مردم شریف شهرستان در مرحله دوم نیز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

استقرار ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان لنجان

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان نیز عنوان کرد: شهرستان لنجان دارای ۱۵۳ شعبه اخذ رأی است که ۱۳۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان در مجموع افزون بر دوهزار و ۷۰۰ نفر هستند، ادامه داد: از امروز به مدت سه روز آموزش عوامل اجرایی در سطح شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

محمدی فشارکی اظهار کرد: تبلیغات توسط نامزدها انجام شده و تنور انتخابات در شهرستان لنجان گرم است و رقابت بسیار نزدیکی میان دو داوطلب وجود دارد.

کد خبر 750752

دیگر خبرها

  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است