Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور زمان توجه به موضوع ایثارگری اجتماعی است، به رییس جمهور و به بنیاد شهید توصیه کرد که در جهت تقویت فرهنگ ایثارگری و ایثار اجتماعی از کادر درمانی و پزشکی کشور و مرتبطین با موضوع مقابله با کرونا به عنوان ایثارگران اجتماعی تجلیل شود.

حجت الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیری که بحران کنونی کشور در تلطیف روابط اجتماعی افراد می تواند داشته باشد، اظهار داشت: قبل از کرونا و در سال گذشته با بحران تحریم و مشکلات دیگری مواجه بودیم، اکنون در این شرایطی که ایجاد شده مردم قدم های مثبت خود را برداشته اند، مقام معظم رهبری نیز در سخنان روز نیمه شعبان خود به نمونه هایی از این اقدامات و مشارکت از سوی مردم اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم حمایت از اقدامات مشارکتی مردم در این عرصه تصریح کرد: حاکمیت در بخش های مختلف باید این مشارکت و استقبال مردم را که یکپارچه، با همدلی و فارغ از نگاه های قومی، سیاسی، منطقه ای و جناحی است به فال نیک بگیرد و با غنیمت شمردن این فرصت این را به یک سرمایه اجتماعی تبدیل کرده و برای ادامه خدمت به مردم ذخیره کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط عادی در میان مردم ممکن است بر اساس منافع فردی مسائلی مطرح باشد، برای مثال ممکن است در شرایط عادی میان موجر و مستاجر، میان خریدار و فروشنده، میان رئیس و مرئوس و میان گروه های مختلف یک مقابله یا اختلافاتی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و خانوادگی شکل بگیرد ولی با ایجاد این شرایط هنگامی که آحاد مردم به یکدیگر کمک می کنند رابطه میان آن ها هم تلطیف می شود، یعنی در رابطه مردم با حاکمیت، حاکمیت با مردم و در رابطه گروه ها و اقشار مختلف با یکدیگر آثار مثبتی شکل می گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اکنون در شرایط یک جنگ نظامی قرار نداریم ولی یک جنگ تمام عیار را در حوزه سلامت شاهد هستیم که عرصه های مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، به همین جهت توصیه می کنم با استفاده از ظرفیت ایثارگری دوران دفاع مقدس و با درس گرفتن از ایثارگری رزمندگان و مردم ایران در آن دوران، فرهنگ ایثار اجتماعی را توسعه دهیم.

مازنی در پایان تصریح کرد: اکنون که در اوج این بیماری قرار داریم به آقای روحانی که طبق قانون رییس شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی هستند و به بنیاد شهید توصیه می کنم اقشار مختلف همچون پرستاران، پزشکان، کادر درمانی بیمارستان ها و بخش های دیگر که با این بحران مرتبط هستند شناسایی و از طریق رسانه ها به عنوان ایثارگران اجتماعی معرفی شوند، اکنون زمان توجه به موضوع ایثار اجتماعی است. اکنون که جامعه در این مسیر قرار دارد حاکمیت نیز باید این ایثارگران اجتماعی را معرفی و با تجلیل از این عزیزان فرهنگ ایثارگری و ایثار اجتماعی را تقویت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ایثار اجتماعی فرهنگ ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد