Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی بیان کرد: مواسات در راستای تحقق شاخص‌های مهدوی و شناسایی افراد آسیب‌پذیر در روستاها اجرا میشود و در ادامه برنامه های محرومیت زدایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، این روزها با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، رزمایشی تحت عنوان «مواسات» و کمک مومنانه و همدلانه به پیشنهاد مقام معظم رهبری به جهت کاهش بخشی از اثرهای مخرب این بیماری با هدف افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان و محرومان، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رزمایش در تلاش است تا با انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی و انجام تدابیر لازم برای تداوم این امر خداپسندانه، تقویت مشارکت همگانی را در مبارزه با ویروس کرونا به همراه داشته باشد، گرچه از آغاز شیوع این بیماری در حرکت های خودجوش و آتش به اختیار مردمی، هیات‌های مذهبی، بسیج و... سبدهای معیشتی و حمایتی و ارزاق، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی دربین مردم کم برخوردار توزیع شد اما رزمایش مواسات تلاش دارد تا به‌صورت ویژه تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه را در روزها آتی هدف ویژه خود قرار دهد.


«کامبیز یوسفی» در اولین نشست رزمایش مواسات بخش سنگر اظهار کرد: چیزی که این رزمایش را نسبت به بقیه رزمایش‌ها متفاوت می‌کند نهادینه کردن فرهنگ توجه به افراد ضعیف جامعه است.

بخشدار سنگر با بیان اینکه با انجام درست این رزمایش امیدواریم به لطف خدا دیگر همسایه گرسنه نداشته باشیم، گفت: با شیوع ویروس کرونا و بیماری همه‌گیر آن، نیروهای سپاه کمک قابل توجهی را ارایه کرده اند که امیدواریم در تحقق منویات مقام معظم رهبری در رزمایش مواسات این همدلی به آثار و برکات بهتری برسد.

وی بیان کرد: مواسات در راستای تحقق شاخص‌های مهدوی و شناسایی افراد آسیب‌پذیر در روستاها اجرا می‌شود و در ادامه برنامه‌های محرومیت زدایی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

یوسفی تصریح کرد: از این رو شکل عملیاتی و جدی در رابطه با این امر باید در نظر گرفته شود و هر یک از کمیته‌ها وظایف خود را به نحو شایسته دنبال کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعات، هیئت‌های امنای مساجد، پایگاههای بسیج و خیرین منطقه می‌توانند کمک‌های قابل توجهی را برای این موضوع جمع‌آوری کنند و در بین کسانی که مستضعف هستند قرار دهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: افراد آسیب پذیر جامعه و بخصوص کسانی که در دوره بیماری کرونا آسیب دیده‌اند باید توسط یک بانک اطلاعاتی شناسایی شده و در جامعه هدف ما باشند تا بتوانیم کمک های جمع آوری شده را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه‌دار بودن رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند، اظهار کرد: در رزمایش مواسات سه کارگروه و کمیته باید تشکیل شود که کار رصد و شناسایی اطلاعات در سطح روستاها، تسهیل منابع و کمک‌های مردمی و پایش برای راستی‌آزمایی اقداماتی که برای افراد نیازمند انجام شده را نظارت و کنترل کند.

بخشدار سنگر در ادامه با بیان اینکه در بخش سنگر دو بازار محلی وجود دارد، که ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازاری امورات زندگی خود را از آنجا می‌گذرانند، گفت: این افراد با پهن کردن بساط هفتگی درآمد کسب می‌کنند که با شیوع ویروس کرونا از کار و کاسبی افتاده‌ و ضررهای زیادی متحمل شده‌اند.

مهندس یوسفی اضافه کرد: طی جلساتی در نظر گرفته شده است که ۳۰ تا ۴۰ مورد از این بازارمج‌ها با رعایت فاصله و قرار دادن میزهایی زیر نظر شهرداری و نیروی انتظامی بتوانند در این بازارها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

 

*اجرای رزمایش مواسات محله‌محور باشد

«مرتضی نورسته» نیز در این نشست اظهار کرد: طی ۴۱ سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران مردم بسیار در عرصه‌های مختلف دفاعی و حمایتی پای کار بودند و با جان‌نثاری‌های خود در هشت سال دفاع مقدس و نیز تحمل رنج‌ها و مرارت‌های اقتصادی خود را نشان دادند و امروز نوبت ما مسئول این است که بیش از پیش پایه کار باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان سنگر با بیان اینکه در طرح مواسات چند کار اصلی به عهده سپاه است گفت: لیست اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی موجود است و در این بخش مشکل جدی وجود ندارد اما می‌بایست افراد بی‌بضاعتی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و حمایتی هم نمی‌شوند، شناسایی شوند.

وی با اشاره به شکل گیری این رزمایش و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، که حضرت آقا فرمودند کسانی که در بحران این بیماری به شدت آسیب دیده‌اند باید شناسایی و مورد کمک قرار گیرند، بیان کرد: بسیاری از این مشکلات در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

نورسته ادامه داد: باید به خوبی از طریق مردم و این کمیته‌ها افراد نیازمند شناسایی شوند و این کار باید محله‌محور انجام شود و هر محله نیز برای رفع مشکلات مردم خودش تلاش کند.

وی در ادامه توجه به بخش دیگر این رزمایش یعنی بحث فرهنگی و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم کارگروه تقسیم منابع بیشترین دریافتی را داشته باشد و بخشی از مشکلات خانوارها را با تقسیم این منابع رفع کنیم.

نورسته یکی از معجزات فرمایش مقام معظم رهبری را در این رزمایش آتش به اختیار عمل کردن بچه های بسیج و ائمه جماعت و...  دانست که با سرعت بالا کار را پیش خواهند برد و ادامه داد: در بعضی جاها که ظرفیت مالی وجود ندارد می‌توانیم از کارهای غیرمالی که با خلاقیت و ایده‌های خوبی همراه است استفاده کنیم مثلاً دوستانی تلاش کردند که در راستای جهش تولید کمک کنند و با ایجاد شبکه‌های توزیع محله‌محور از مشاغل خانگی حمایت کنند.

وی تصریح کرد: البته باید در کارها خلاقیت و پویایی وجود داشته باشد و مسیر را برای رسیدن به هدف نهایی و کمک بهتر به نیازمندان هموار کرد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بخش سنگر افراد آسیب پذیر مقام معظم رهبری رزمایش مواسات ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: فرمانده انتظامی شهرستان کرخه از اجرای طرح امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سعید داراب نیا فرمانده انتظامی شهرستان کرخه در تشریح جزییات این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرخه با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی، سلب تحرک از مجرمان و قانون گریزان و امنیت پایدار، طرح ارتقاء امنیت محله محور را با بهره گیری حداکثری امکانات اجرا کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این ۳ قبضه سلاح شکاری وجنگی غیر مجاز ،بهمراه ۳ تیغه خشاب کلاشینکف کشف وضبط گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرخه گفت:در این طرح ۶نفر از متهمان تحت تعقیب وخطرناک نیز شناسایی و در چند عملیات جداگانه وغافلگیرانه در مخفیگاههایشان دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899270

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم