Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی از یک بسته پیشنهادی به منظور تمدید ۲ ماهه مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی و رسیدگی مالیاتی خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود علیزاده با اشاره به بسته قبلی حمایت مالیاتی سازمان امور مالیاتی از بنگاه‌ها و اصناف در مقابله با وضعیت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا که قبلاً ابعاد آن اعلام شد، اظهار داشت: در حال حاضر یک بسته پیشنهادی به منظور تمدید مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: همچنین رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۳۹۷ برای مدت ۲ ماه تمدید خواهد شد. این موضوع پس از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا به اجرا در خواهد آمد.

علیزاده با تاکید بر اینکه مالیات به موجب قانون وضع شده و برای هرگونه تغییر یا تمدید نیاز به وضع قانون یا مصوبات نهاد‌های دارای مجوز است، بیان داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا و سران قوا که به نوعی تنفیذ اختیار و اذن از مقام معظم رهبری را دارند می‌توانند این پیشنهاد‌ها را تصویب کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی در رابطه با درخواست اتاق بازرگانی که مربوط به بحث تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بود، تصریح کرد: این موضوع نیز جز پیشنهاد‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است البته ابتدا این پیشنهاد‌ها باید به سمع و نظر وزیر اقتصاد برسد و بعد در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شود. با توجه به عزم و اراده و رویکردی که در جهت حمایت از واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و به احتمال زیاد تا اوایل اردیبهشت ماه این پیشنهاد‌ها تصویب خواهد شد.

گفتنی است پیش از رئیس اتاق بازرگانی ایران و تهران در نامه‌های جداگانه به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی شده بودند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسیدگی مالیاتی پیشنهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت «اثبات ثبت نام» (پی‌.او‌.آر) پناهجویان افغان در این کشور را تا دهم تیرماه سال جاری تمدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت پاکستان به ریاست «شهباز شریف» اعلام کرد اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناهجویان افغان در این کشور تا دهم تیرماه (30 ژوئن) امسال تمدید شده است.

در ادامه نگرانی‌ها از روند اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان، روزنامه «داون نیوز» نوشت با تمدید مهلت دو ماهه این کارت‌ها، در حال حاضر پناهجویان می‌توانند به مدارس، حساب‌های بانکی و سایر تسهیلات مرتبط با آن دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش اداره مهاجرت سازمان ملل از میان حدود 1.7 میلیون پناهجوی افغان که در پاکستان زندگی می‌کنند، حدود50 هزار نفر از آنها دارای کارت اقامت پی‌.او‌.آر هستند.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستآغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

دولت پاکستان از مهرماه (اکتبر) سال گذشته تاکنون بیش از نیم میلیون پناهجوی افغان فاقد مدرک را به‌صورت گسترده اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج  پناهجویانی را آغاز کرد که هیچ نوع مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله بعد اخراج پناهجویان دارای کارت پی.او.آر افغانستان اجرایی شد، مرحله سوم اخراج پناهجویانی خواهد بود که دارای کارت مهاجرت سازمان ملل هستند.

دولت پاکستان همچنین تأکید کرده است دارندگان کارت پی.او.آر در مرحله‌ی سوم اخراج مهاجرین به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان