Web Analytics Made Easy - Statcounter

​​مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس از افزایش ظرفیت پالایشی این پالایشگاه از روزانه ۴۲۰ هزار بشکه به روزانه ۴۸۰ هزار بشکه تا پایان شهریور ماه امسال هم‌زمان با سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و گاز، محمدعلی دادور  گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۴۲۰ هزار بشکه خوراک میعانات گازی به این پالایشگاه وارد می‌شود که این مقدار با تکمیل تجهیزات در حال ساخت کنونی تا پایان شهریورماه به روزانه ۴۸۰ هزار بشکه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از تجهیزات مربوطه از جمله کولرهای هوایی خنک‌کننده فرآورده و پمپ‌ها هم‌اکنون وارد سایت پالایشگاه شده است و بخشی از تجهیزات نیز در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان نیمه نخست امسال این عملیات نهایی شود. با افزایش ظرفیت پالایشی، مقدار فرآورده‌های تولیدی نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دادور تأکید کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۷ میلیون لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید می‌شود که این مقدار تولید با افزایش ظرفیت پالایشی به ترتیب به حدود روزانه ۵۴ میلیون لیتر و ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

افزایش تولید نفتا به روزانه ۴ میلیون لیتر

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس همچنین با اشاره به افزایش نفتای تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر نفتا در این پالایشگاه تولید می‌شود که حجم عمده‌ای از این مقدار صادر می‌شود و بقیه نیز به‌عنوان خوراک در اختیار پتروشیمی‌های تبریز و اراک قرار می‌گیرد.

دادور افزود: در شرایط تحریم‌ها و در سال جهش تولید، هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ درصد محصول تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بنزین است که افزون بر تأمین بخش مهمی از نیاز کشور به فرآورده باکیفیت، مانع از کاهش مقدار خوراک ورودی به این پالایشگاه شده است.

پیش از این مقرر شده بود مأموریت فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی باشد، اما با تغییرات انجام‌شده این فاز به نام فاز بهینه‌سازی ظرفیت و رفع گلوگاهی فازهای موجود تغییر یافته و ظرفیت پالایشی این فاز در سه فاز موجود توزیع خواهد شد که با این ابتکار، ضمن صرفه‌جویی حدود ۹۰ میلیون دلاری، این هزینه صرف سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر صنعت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایشی میلیون لیتر هزار بشکه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید