Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آرامکوی عربستان پس از کاهش قیمت رسمی فروش نفت خود برای به دست آوردن سهم بازار، اعلام کرد تولیدش را تا ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش می دهد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، گرچه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس با قرارداد کاهش تولید که ماه آینده میلادی آغاز می شود توافق کرده اند ولی همچنان شیرهای نفت خود را تا آن زمان باز می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب ذخایر نفتی حداقل تا چند هفته دیگر افزایش می یابند.

 صادرات نفت عربستان در ماه آوریل تا حالا برابر با 9.3 میلیون بشکه در روز بوده است، در حالی که این کشور در دو هفته اول ماه مارس 6.8 میلیون بشکه در روز نفت صادر می کرد. حداقل 10 نفتکش بزرگ با ظرفیت حمل 20 میلیون بشکه نفت در بندر راس تانورای عربستان در انتظار بارگیری هستند.

 شرکت آرامکوی عربستان پس از کاهش قیمت رسمی فروش نفت خود برای به دست آوردن سهم بازار، اعلام کرد تولیدش را تا 12.3 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش می دهد. با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و اعمال محدودیت حمل و نقل توسط بسیاری از دولت ها، تقاضای نفت و به دنبال آن قیمت نفت سقوط کرده است.

 پس از مذاکرات بین المللی گسترده در هفته گذشته،حالا یک قرارداد جهانی جدید برای کاهش تولید نفت وجود دارد که عربستان طبق آن توافق کرده 8.5 میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماه های مه و ژوئن پایین بیاورد ولی در این قرارداد هیچ اشاره ای نشده که تولیدکنندگان قبل از ماه مه شیرهای نفت خود را ببندند. یعنی در حال حاضر میلیون ها بشکه نفت خام وارد بازار می‌شود که هیچ نیازی به آنها نیست.

 عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در یک کنفرانس تلفنی در روز دوشنبه در مورد قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش گفت:« این قرارداد از ماه مه اجرایی می شود.تمام تولید ماه آوریل فروخته شده است».

قیمت نفت تا پایان 2020 به 45 دلار می رسدذخایر نفت آمریکا 13 میلیون بشکه افزایش یافت

 به بیان دیگر ،جنگ قیمت نفت هنوز هم برقرار است. بازار هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته است. شاخص جهانی نفت برنت 6 درصد در روز سه شنبه ارزش خود را از دست داد.

 تمامی نفت اضافی که تولید می شود باید در جایی مصرف شود و با توجه به سقوط تقاضای نفت، تنها یک مقصد واضح باقی می‌ماند: ذخایر نفتی. با توجه به قراردادهایی که برای نفت عربستان در این ماه بسته شده، این کشور نمی تواند صادرات نفت خود را به مشتریانش کاهش دهد. ولی می‌تواند مقدار نفتی را که به تانکرهای ذخیره در مصر، روتردام و ژاپن می‌فرستد محدود کند. بدون کاهش جریان نفت، ذخایر نفتی همچنان تا پایان آوریل پر می شوند.

 انتهای پیام/81

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز کاهش تولید ماه آوریل نفت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی