Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، این اقدام بحرین در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در نوع خود کم نظیر است.

خالد بن علی آل خلیفه مسئول خدمات پزشکی در گفت وگو با خبرنگاران در ارتباط با بخش مراقبت های ویژه شکل گرفته در پارکینگ عمومی گفت : « این امر یک اقدام پیشگیرانه جهت مقابله با هر گونه تحول احتمالی در بیماری کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»  

آل خلیفه گفت: ما ظرف هفت روز طی یک تلاش شبانه روزی که در واقع یک رکورد به شمار می رود، توانستیم این بخش را راه اندازی کنیم که در میان کشورهای حوزه خلیج فارس در نوع خود بی نظیر است.

در بحرین با جمعیت یک و نیم میلیون نفری تا کنون یک هزار و ۵۲۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند که ۶۴۵ نفر از آنان بهبود یافته در حالی که هفت تن از بیماران جان خود را از دست داده اند.  

هم اکنون در میان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی بحرین ، قطر، امارات، عربستان، عمان و کویت بر اساس اعلام آمارهای رسمی فقط سه فرد مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های عربستان بسر می برند که در میان این شش کشور بیش از همه درگیر ویروس کرونا شده است به گونه ای که در حال حاضر تقریبا ۵ هزار نفر در عربستان به این ویروس مبتلا شده اند .

عربستان همچنین با ۶۵ متوفی بالاترین تعداد قربانیان کووید – ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

پل حد فاصل میان بحرین و عربستان قرار گرفته بر فراز آب های خلیج فارس ظرف چند هفته گذشته بسته شده است و پروازهای بحرین به استثنای پروازهایی که اتباع بحرینی را از کشورهای دیگر به کشورشان بازمی گردانند، متوقف شده است.

از سوی دیگر به گفته « علی عبدالقادر » مدیر بخش مهندسی مرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات هم اکنون ساخت یک بیمارستان میدانی در این مرکز با سه هزار و ۳۰ تخت در جریان است.

تا کنون در امارات ۴ هزار و ۵۲۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۵ تن از آنان درگذشته اند.  

شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها بحرین قطر آل خلیفه چین کویت شورای همکاری خلیج فارس عمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین قطر آل خلیفه چین کویت شورای همکاری خلیج فارس عمان بحرین قطر آل خلیفه چین کویت شورای همکاری خلیج فارس عمان ویروس کرونا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم