Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:04:08 GMT

عبور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۸۰۰۲

عبور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران و عراق

عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می‌گوید با وجودی که تنها بخشی از ۸ گمرک بین دو کشور به دلیل شیوع کرونا فعال است، ولی روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران وارد عراق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، «سیدحمید حسینی» در خصوص آخرین وضعیت صادرات ایران به عراق با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مرزهای ایران با اقلیم کردستان باز است و تردد کالا از آنها با تمام ظرفیت جریان دارد، ولی با این حال وقتی از ۸ گمرک با عراق، ترددها تنها به ۳ گمرک محدود می‌شود، طبیعتا بر صادرات تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه ۱۳۹۹، میزان پذیرش گمرکات به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت و صادرات نیز مقداری محدود شد. با این وجود ما نگران نیستیم و تصور نمی‌کنم که از نظر آماری تفاوت چندانی نسبت به مدت‌های مشابه در سال‌های قبل داشته باشیم.

عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان تردد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی ایران به عراق اظهار داشت: تمامی گمرکات ایران با اقلیم کردستان باز است، ولی گمرکات در مرزهای خسروی، سومار، مهران، شلمچه و چذابه همچنان تعطیلند و در تلاش برای بازگشایی آنها هم هستیم.

حسینی ادامه داد: معمولا در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز میزان صادرات ایران کاهش می‌یابد، ولی اطمینان داریم که در ماه‌های بعد می‌توانیم این کاهش را جبران کنیم. وی درباره اعمال قرنطینه مرزی با عراق نیز گفت: اقداماتی برای رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای پرویزخان و باشماق انجام شده و در حال حاضر نیز تمامی کامیون‌های خروجی و وردی ضد عفونی می‌شوند. در تلاش هستیم تا در تمامی مرزهای کشور با عراق، این پروتکل‌ها رعایت شود تا روال تجاری به حال عادی خود بازگردد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: واردات صادرات و واردات ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان