Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@20:06:26 GMT

انتقاد از عدم امهال اقساط وام مسکن

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۹۱۲۹

انتقاد از عدم امهال اقساط وام مسکن

به گزارش «نماینده»،سید احسن علوی نایب بر ضرورت تعلیق اقساط وام مسکن تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بازپرداخت اقساط تسهیلات واحدهای تولیدی و وام‌های قرض الحسنه با دستور بانک مرکزی به مدت سه ماه تعلیق شده است، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا تسهیلات مسکن با وجود دربرگیری بسیار در جامعه مشمول این دستورالعمل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه هدف تسهیلات مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است، افرادی که برای خانه دار شدن به دلیل عدم قدرت مالی، مجبور به دریافت تسهیلات شده اند، بنابراین ضروری است که بانک مرکزی اقدامی برای این اقشار نیز کند.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مشاغل و واحدهای تولیدی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، حال نخستین کسانی که از این مسئله آسیب می‌بینند، همان کارگران بوده که جز اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با تعطیلی مشاغل، مردم عملاً درآمدی برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارند، حال اگر بازپرداخت این تسهیلات به سرعت تعلیق نشود، مردم نه تنها نمی‌توانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند، بلکه باید جریمه دیرکرد آن را نیز جبران کنند که این فشار مضاعفی را به خانواده‌ها وارد خواهد کرد.

علوی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب پذیر بودن خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه، بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن را متوقف کرده اند، از این رو ما نیز باید نسبت به تعلیق بازپرداخت این اقساط اقدام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: رویکرد کنونی بانک مرکزی در عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن بسیار اشتباه است، از این رو امیدواریم که مدیران بانک مرکزی هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح این سیاست اقدام کنند تا فشار اقتصادی بر روی مردم کاهش یابد.

گفتنی است پیش از این نیز محمدرضا رضایی کوچی و صدیف بدری، رئیس و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از عدم امهال اقساط تسهیلات مسکن در شرایط رکود کرونایی کسب و کارها انتقاد کرده بودند.

خاطرنشان می‌شود، روز گذشته و همزمان با انتشار شایعه‌ای مبنی بر احتمال الحاق تسهیلات مسکن به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص امهال سه ماهه اقساط تسهیلات بانک‌ها به کسب و کارها، بانک مسکن بار دیگر اعلام کرد اقساط تسهیلات خرید یا ساخت مسکن مشمول امهال سه ماهه بازپرداخت اقساط نمی‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نماینده وام مسکن بازپرداخت اقساط اقساط تسهیلات تسهیلات مسکن بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن

استاندار قم با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، گففت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری استاندار قم در جلسه امروز شورای بانک‌های استان که در محل سالن امام جواد استانداری برگزار شد نیاز اولیه مردم را در حوزه مسکن دانست و با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، اظهار داشت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند و یا منابع استان را خارج از استان خرج کردند در سفر دوم رئیس جمهور به قم، تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استناد بخشنامه بانک مرکزی که 50 درصد منابع بانکی هر استان باید در همان استان هزینه شود، افزود: بنابر تاکید رئیس جمهور نسبت به ارائه تسهیلات خرد به مردم با خارج شدن بانک‌های متخلف از گردونه، بانک‌های دیگر، می‌توانند با شتاب بیشتر به مردم خدمت رسانی نمایند.

استاندار با بیان اینکه بانک‌های خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی که با استفاده از منابع استانی فعالیت دارند باید در راستای سیاست‌های مالی دولت به ویژه مسکن به عنوان اولویت اول دولت قدم بردارند، گفت: خوشبختانه استان قم در حوزه مسکن جزء استان‌های برتر کشور است، اما این کافی نیست و برای رسیدن به اهداف تعیین شده همه باید تلاش کنند.

آقامیری با بیان اینکه از ابتدای سال 1402 تا اسفند سال گذشته، از 26 همت جذب بانک‌های خصوصی، فقط 6 همت خرج شده است، عنوان کرد: این جای سوال است که 20 همت جذب شده از استان چرا باید خارج از استان خرج شود در حالی که نصف این مبلغ بسیاری از مشکلات استان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن