Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:40:40 GMT

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده اصناف تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۰۹۵۴

ساعت 24- رئیس اتاق اصناف ایران از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیات ارزش افزوده متعلق به دوره زمستان ۱۳۹۸ تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

سعید ممبینی با بیان اینکه فعالان صنفی نگرانی‌های جدی در زمینه تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، مسائل بیمه‌ای و تعاملات بانکی، دارند، گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، اتاق اصناف ایران علاوه بر اقدامات جدی در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه راهکارها و دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی با هدف جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، پیگیری مطالبات صنفی را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: لذا از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا رایزنی و نامه ‌نگاری با سازمان‌های مسئول را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه بسیاری از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی نیز تعامل و همکاری ارزنده‌ای با اتاق اصناف ایران داشتند.

ممبینی با بیان اینکه در این زمینه سازمان امور مالیاتی اقداماتی در خور توجه به انجام رساند، بیان داشت: سازمان امور مالیاتی که در بستر قوانین موجود بیشترین همکاری را با اصناف داشتند، به طوری که پس از پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران، این سازمان با صدور بخشنامه‌ای معافیت‌هایی را برای ۱۰ رسته شغلی در نظر گرفت.

وی افزود: به طور طبیعی این معافیت‌ها شامل همه فعالان نمی‌شد و لازم بود تا برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تامین برخی مطالبات اصناف صورت گیرد.

مهلت تسلیم اظهارنامه فصلی تمدید شد

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: پس از بررسی مشکلات عمده اصناف در حوزه‌های گوناگون و رایزنی‌های فشرده با سازمان امور مالیاتی، این سازمان، افزون بر بخشنامه مذکور با صدور دستورالعملی کلیه واحدهای تابعه را مکلف کرد تا مهلت تسلیم اظهارنامه فصلی مالیات ارزش افزوده متعلق به دوره زمستان ۱۳۹۸ را تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید کنند.

ممبینی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این امکان برای کلیه فعالان صنفی در سراسر کشور و در همه مشاغل به وجود آمده است و هیچ استثنایی ندارد. به بیان دیگر این مهلت برای تمامی فعالان صنفی در سراسر کشور مهیا شده و قابل استفاده است.

وی گفت:‌امروز تردیدی وجود ندارد که فعالان صنفی کشور در زمره گروه‌هایی هستند که بیشترین آسیب از ناحیه شیوع ویروس کرونا بر آنها وارد آمده است. بنابراین اتاق اصناف ایران با جدیت فراوان کلیه مطالبات اصناف را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین اظهار داشت: از شریعتمداری وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی هم انتظار داریم تا در شرایط فعلی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده و واحدهای صنفی دچار مشکلاتی شده‌اند، معافیت‌هایی این وزارتخانه را هم برای تمامی مشاغل و واحدهای صنفی در نظر بگیرند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف ایران مهلت تسلیم اظهارنامه شیوع ویروس کرونا فعالان صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا