Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:04:59 GMT

عرضه بزرگترین هلدینگ کشور در بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۵۷۹

عرضه بزرگترین هلدینگ کشور در بازار سرمایه

مدیرعامل بورس تهران با اعلام ارزش گذاری منطقی و جذاب سهام شستا ، نتایج حضور بزرگترین عرضه اولیه و ورود عظیم ترین هلدینگ ایران به بازار سرمایه را اعلام کرد.

 

به گزارش پول نیوز، علی صحرایی با اشاره به عرضه اولیه امروز 10 درصد سهام شستا در بازار دوم معاملات بورس تهران گفت: این شرکت که با برخورداری از 187 شرکت بورسی و غیر بورسی و 44 هزار نیروی انسانی، بزرگترین هلدینگ ایران بشمار می رود از ماه ها پیش با حداکثر حساسیت در بررسی اطلاعات ، فرایند پذیرش را شروع کرد و به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از بررسی همه جانبه و چندباره اطلاعات ، مقدمات عرضه اولیه سهام شستا فراهم و سعی شد با بهترین و جذاب ترین قیمت به عموم مردم واگذار شود تا بار دیگر بورس در راس خصوصی سازی و جلب مشارکت اقتصادی مردم از یک سو و تامین مالی سریع و شفاف و قابل توجه برای دولت و بخش بالادستی اقتصاد از سوی دیکر قرار گیرد و با این رویداد ، ضمن افزایش سهم بازار سهام در تولید ناخالص داخلی ، زمینه تنوع و افزایش شرکت های بازار سرمایه فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: به این ترتیب درحالی بورس تهران تاکنون میزبان برترین شرکت های ایران از همه صنایع مانند مخابرات، پتروشیمی، فلزات، بانک ها و بیمه ها، هلدینگ ها و... بوده که عرضه اولیه شستا، رکوردهای جدیدی را در زمینه تعداد سهام و ارزش معاملات عرضه های اولیه و تامین منابع ثبت خواهد کرد و طی آن با عرضه 8 میلیارد سهم این هلدینگ به قیمت 860 تومانی هر سهم، حدود 6.8 هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.

صحرایی با اشاره به توافق با مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای کاهش دو درصدی عرضه اولیه سهام شستا و از 12 به 10 درصد، درباره تبعات حضور این هلدینگ چند رشته ایی در بورس توضیح داد: اجرای اصول حاکمیت شرکتی، تحقق حداکثر شفافیت در عملکرد مالی و عملیاتی، امکان حضور مدیران کارمدتر، افزایش بهره وری، حمایت از منافع بیمه شدگان، پاسخ گویی مدیران شرکت به سهامداران، پرداخت مالیات به حق دولت، اعمال نظارت بیشتر و بهتر برای بهبود کارآیی، خروج از حیات خلوت، واقعی شدن میزان استخدام ها و... از جمله نتایج بسیار مثبت حضور شستا در بورس است.

وی در برابر این سئوال که با درنظر گرفتن تعداد زیاد زیرمجموعه های شستا و اهمیت این هلدینگ ، آیا فرایند ارزشگذاری و قیمت گذاری هر سهم آن رضایت بخش بود گفت : در حالی شخص رئیس جمهور و وزیران رفاه و اقتصاد پیگیر واگذاری شستا با حداکثر شفافیت بودند که با توجه به حضور 87 زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه و سهم 90 درصد ارزش بازار چهار شرکت تاپیکو، ، سرمایه گذاری صبا تامین، کشتیرانی و سرمایه گذاری دارویی تامین ، ارزش گذاری سهام آن به راحتی انجام و سعی شد تا به بهترین قیمت ، عرضه اولیه شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: علی صحرایی عرضه اولیه شستا تامین اجتماعی سهام بازار سرمایه عرضه اولیه سهام شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می شود.

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‬ جنوبی‬ با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

کد خبر 6093726

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است