Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:25:40 GMT

امتحانات در موعد مقرر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۷۶۸

امتحانات در موعد مقرر برگزار می‌شود

به گزارش جماران به نقل از  وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز رضوان حکیم زاده با حضور در برنامه در انتهای الوند شبکه دو سیما، با اشاره به تلاش معلمانی که داوطلب ضبط برنامه‌های ویدئویی برای پخش از شبکه آموزش و شبکه دو سیما شدند، اظهار کرد: به دلیل محدودیت رفت‌وآمد در ایام شیوع کرونا تنها در محدوده شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران فراخوان دادیم و به همین دلیل نتوانستیم از حضور معلمانی که از سایر شهرها داوطلب شرکت در تدریس تلویزیونی شدند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم و دورافتاده امکان دسترسی به آموزش‌های مجازی را ندارند، خاطرنشان کرد: برای مناطق مرزی و عشایری دستورالعملی تهیه ‌شده است که در آن تقسیم‌بندی‌هایی صورت گرفته تا آموزش برخی از دانش آموزان که دسترسی به تلویزیون و یا اینترنت ندارند از طریق راهبران آموزشی انجام بگیرد.

در این خصوص برای ضبط برنامه‌های آموزشی از ظرفیت رادیو و صداوسیما استفاده‌ شده و بسته‌های آموزشی تهیه ‌شده است تا جریان آموزش درآن مناطق تداوم پیدا کند.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای حضور در مدرسه و بودن با دوستانشان دل‌تنگی می‌کنند چراکه تعطیلات طولانی شده است و این موضوع باعث شده تا به ارزش‌ها و اهمیت مدرسه پی ببرند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه با شروع کلاس‌های مجازی، دانش آموزان به‌ محض ورود به شبکه از دل‌تنگی‌هایشان گفته‌اند، اظهار کرد: دانش آموزان به دلیل رابطه عاطفی که با معلمان و هم‌کلاسی‌های خود دارند از هفته دوم تعطیلات مدارس احساس دل‌تنگی داشته‌اند و پس‌ از این دوران حتماً قدر ارتباطات را بیشتر خواهیم دانست.

وی در پاسخ به این پرسش که بازگشایی مدارس چه زمانی خواهد بود، گفت: وزارت آموزش ‌و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و برای همه ما ازجمله ستاد، آنچه اولویت دارد سلامت دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش ‌و پرورش در این شرایط دو اصل را در نظر دارد، اظهار کرد: اول اینکه در هر شرایطی متناسب با آن از طریق آموزش مجازی، آموزش از رسانه‌ ملی و یا راهبران آموزشی و...آموزش را تداوم ببخشیم.

اصل دوم این خواهد بود که اطمینان به خانواده‌ها دهیم شرایط طوری فراهم شود که کمبودهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنان برای سال آینده جبران شود و معلمان و مدیران در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و خانواده‌ها با همکاری خود خواهند توانست شرایطی فراهم کنند تا دانش آموزان از این برنامه‌ها بهتر استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای شرایط مختلف سناریوهای مختلفی داریم و اگر تعطیلات ادامه داشته باشد امتحانات در موعد مقرر، مثل سال‌های گذشته، برگزار می‌شود و سال تحصیلی به پایان خواهید رسید.

کرونا تهدیدی بود که برای آموزش‌ و پرورش فرصت شد و پس از بازگشایی مدارس آموزش مجازی فرصت خوبی است که حتماً به‌عنوان یادگیری مکمل و یک بستر خوب برای نوآوری‌های آموزشی از آن استفاده خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پایان بابیان این‌که از آموزگاران و خانواده‌ها قدردانی می‌کنم، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم در این مسیر به‌عنوان شریک اصلی آموزش‌ و پرورش با ما همکاری کنند تا شرایط بهتری برای آموزش دانش آموزان فراهم کنیم.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بازگشایی مدارس زمان برگزاری امتحانات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است