Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@19:18:39 GMT

چرا عابدزاده منحصربه فرد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۲۵۲

چرا عابدزاده منحصربه فرد بود؟

علی دایی می گوید احمدرضا عابدزاده کارهای را انجام می داد که هیچکدام از بازیکنان تیم ملی نمی توانستند انجام بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی نماد سخت کوشی، پشتکار، تلاش و اراده پولادین در فوتبال ایران است. آنقدر که خیلی ها بر این باورند بازیکنان بسیاری وجود داشتند که از نظر فنی از او بهتر بودند اما علی دایی با تکیه بر همین تلاش و اراده بی نظیر به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و حالا جالب اینکه خود علی دایی تحت تاثیر اراده و پشتکار احمد عابدزاده بوده است.


آقای گل فوتبال جهان در مصاحبه ای که چند وقت پیش با ورزش سه داشت، اینطور در مورد عابدزاده و توانایی هایش صحبت کرد:« من همیشه گفته ام که احمدرضا جزو بهترین دروازه با های تاریخ فوتبال ما هست؛ چون با او زندگی کرده ام و با او بوده ام و دیده ام که چطور بعد از آن مصدومیت در بازی با چین تایپه و اتفاقی که برایش رخ داد و مصدوم شد، بعد جراحی چقدر کار می کرد. هیچ کسی را مثل احمدرضا ندیدم، حتی خودم. که پشتکار داشته باشد؛ کار بکند. کارهایی که احمدرضا می کرد، خدایی ما هم نمی توانستیم انجام بدهیم. فقط خودش می توانست. اگر آن اتفاق برای احمدرضا نمی افتاد، مطمئن باشید که یک دروازه بان بزرگ بین المللی می شد.» 


پوریا جراحی که یکی از مربیان بدنساز فوتبال کشورر است، در ادامه اینطور به ویژگی های عابدزاده اشاره می کند و نوشته است: در حقیقت احمدرضا عابدزاده علاوه بر مسائل فنی از نظر ذهنی نیز یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. در کنار سخت کوشی و اراده ای که علی دایی به آن اشاره می کند این برتری ذهنی عابدزاده در روحیه عجیب او در شرایط سخت و تحت فشار شدید کاملا مشخص بود. خنده های استثنائی او در موقعیت هایی که نه تنها هوادارن بلکه مربیان و بازیکنان نیز استرس شدیدی داشتند، حاکی از آرامش بی نظیر او بود. فاکتوری که از توان بسیاری از بازیکنان و مربیان خارج است؛ یعنی "آرامش تحت فشار".


بازی‌های زیادی از عابدزاده وجود دارد که با دیدن دقیق آن این مسئله کاملا روشن می شود. اما احتمالا 5 دقیقه اول بازی برگشت مقابل استرالیا در ملبورن مثال بسیار مناسبی برای این موضوع باشد. جایی که اکثر بازیکنان ایران تحت جو استادیوم استرس وحشتناکی داشتند، تعداد پاسهای بازیکنان به زحمت به 3 عدد می رسید، خط دفاعی کاملا آشفته و بهم ریخته بود و عابدزاده به تنهایی دروازه ایران را نجات داد.
در سطوح بالا تفاوت بازیکنان بیشتر از اینکه در عوامل بدنی، تکنیکی و یا تاکتیکی باشد در فاکتورهای ذهنی است. موردی که در مورد عابدزاده بسیار منحصر به فرد و مثال زدنی بود و به او کمک کرده تا یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال آسیا باشد.

علی دایی احمدرضا عابدزاده

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علی دایی احمدرضا عابدزاده تاریخ فوتبال علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم

دبیرکل فدراسیون فوتبال تایید کرد فردا درمورد پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، در حاشیه بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال به ایران گفت: من هم این قهرمانی را به مردم ایران تبریک می‌گویم و همه عزیزان که زحمت کشیدند. این پتانسیل فوتسال را نشان داده که ما به امید خدا در شهریورماه که جام جهانی را در کشور ازبکستان داریم باعث شادی مردم شویم و فوتسال و فوتبال کشور را در سطح آسیایی و جهانی به نمایش بگذاریم تا استعدادهای ایرانی را در قالب تلویزیون دنیا نشان دهیم.

ممبینی درمورد این که رقابت بین تیم‌های ملی فوتسال در آسیا نزدیک شده گفت: با توجه به این که منطقه مرکزی آسیا سرمایه‌گذاری زیادی برای پیشرفت فوتبال و فوتسال داشته، همان‌طور که شما فرمودید چهار تیم از منطقه کافا به جام جهانی صعود کردند که برای منطقه ما باعث خشنودی است. خیلی از بازیکنان افغانستان هم در لیگ ما بازی می‌کنند، خیلی از مربیان ایرانی هم در لیگ‌های دیگر مربیگری می‌کنند. این نشان می‌دهد که فوتبال و فوتسال در کشور ما یک روند رو به رشدی را سپری می‌کند.

او درمورد سرمایه‌گذاری اسپانسرها در فوتبال و فوتسال ایران گفت: یکی از مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون فوتبال باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به گونه‌ای است که باید اسپانسرینگ را بالا ببریم. در تمام دنیا تا زمانی که حق پخش تلویزیونی خیلی روشن نشود، شاید اسپانسرها هم رغبتی نداشته باشند که سرمایه‌گذاری کنند. ما باید این حق پخش را که خداراشکر در دولت جدید و در مجلس اتفاقات خوبی افتاده، امیدواریم با حل حق پخش در آینده روند رو به رشد را ادامه دهیم.

بازیکنان تیم ملی فوتسال پاداشی هم دریافت می‌کنند؟ ممبینی به این سوال پاسخ داد: در طول مسابقات یکسری پاداش‌هایی دادیم که شاید چشمگیر نبود اما فردا جلسه‌ای داریم که یکی در مورد پاداش بهتر برنامه‌ریزی کنیم. بحثی در فدراسیون فوتبال است که ما برای تمام تیم‌های‌مان این را داشته باشیم. تیم زیر ۱۸ سال بانوان ما هم قهرمان شد و دیگر تیم‌ها هم قهرمان شدند که امیدواریم با این پاداش‌ها زحمات آن‌ها را جبران کنیم.

خرید VAR از شرکت چینی انجام نمی‌شود؟ ممبینی گفت: در این بحث تا یکسری اتفاقات نیفتد نمی‌توانیم اطلاعاتی بدهیم. هنوز کنسل نشده، یک شرکت چینی جدیدا به آن شرکت‌هایی که مورد تایید فیفا هستند اضافه شده و امیدواریم با مراوداتی که داریم این انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!