Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی گفت: غذاهای چرب، خمیری، حلیم و آش گوشت سنگین غذاهای نامناسبی برای این روزها هستند. پس بهتر است در این روزها از غذاهای ساده‌ای مثل سوپ ساده‌ی هویج، سوپ ساده‌ی شلغم، سوپ جو با هویج و آبمیوه‌های طبیعی مثل آب سیب و آب هویج نیز استفاده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ این روزها بسیاری از هموطنان مایلند بدانند چه غذاهایی برای مقابله با بیماری کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین تمایل مردم به دانستن موجب سود جویی برخی افراد غیرمتخصص نیز شده است و حتی در برهه‌ای موجب افزایش قیمت اقلامی چون زنجبیل و لیموترش شد.

برای دریافت اطلاعات دقیق در این زمینه به سراغ دکتر فاطمه محمدبیگی پزشک و نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس یازددهم رفتیم. این پزشک قزوینی توصیه‌هایی را از دیدگاه طب سنتی بیان کرد که در ادامه می‌خوانید.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهارکرد: بوئیدن میوه‌های خوشبو می‌تواند احساس کم هوایی اضطرابی را در شهروندان از بین ببرد، برخی از ترس بیماری کرونا احساس تنگی نفس می‌کنند، در حالی که اصلا تنگی نفس ندارند. یکی از نکات مهم بوئیدن چیزهای خوشبو مثل خیار، سیب، به و پرتقال است که می‌تواند این مسئله را برطرف کند.

وی افزود: اگر می‌خواهید تنفس خود را تست کنید، یکی از میوه‌ها را بو کنید و وقتی بو می‌کنید متوجه می‌شوید که شما عملا تنگی نفس ندارید. باز هم اگر احساس کم هوایی اضطرابی در برخی افراد دیده می‌شود، می‌توانند گلاب خنک را در هوای منزل اسپری کرده و استنشاق کنند.

از عطرهای بسیار تند و بسیار شیرین استفاده نکنید

این پزشک قزوینی با بیان اینکه اسپری کردن گلاب یکی از راه‌های تشخیص کم هوایی اضطرابی است، تصریح کرد: گلاب به دلیل خاصیت آرام بخشی و مفرح بودن برای مغز می‌تواند ایجاد نوعی فرح و شادی کند.

محمدبیگی درباره‌ی استفاده از عطر و ادکلن در این روزها عنوان کرد: اگرچه ما بیش‌تر بوهای طبیعی مثل بوی گل مریم یا بوی میوه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر قصد استفاده از ادکلن را دارید از بوهای خنک استفاده کنید.

وی ادامه داد: استفاده از عطر و ادکلن‌های بسیار تند و بسیار شیرین برای این روزها اصلا مناسب نیست، زیرا می‌تواند موجب تشویش و اضطراب شود.

نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تشریح کرد: در همه‌گیری‌ها چند توصیه‌ی غذایی بسیار مهم وجود دارد؛ این توصیه‌ها شامل پرهیز از پرخوری، درهم خوری و سنگین خوری است، طوری که یک نوع غذای ساده میل کنید. توصیه می‌کنیم 20 درصد از ظرفیت غذایی روزانه خود را کاهش دهید، زیرا معده نباید در این روزها مشغول هضم غذاهای سنگین و یا کارهای گوارشی سنگین باشد.

وی اضافه کرد: بدن باید بتواند انرژی خود را صرف تقویت سیستم ایمنی خود کند، پس نوعی روزه‌داری طبی می‌تواند در این روزها مفید باشد. از خوردن غذاهای خام پرهیز کرده و غذاهای سنگین مثل ماکارانی، الوویه، غذاهای فست فودی و سوسیس و کالباس را کنار بگذارید، زیرا هضم این غذاها سنگین است و می‌تواند برای سیستم ایمنی مضر باشد.

این پزشک قزوینی عنوان کرد: غذاهای چرب، خمیری، حلیم و آش گوشت سنگین می‌تواند غذاهای نامناسبی برای این روزها باشد. پس بهتر است در این روزها از غذاهای ساده‌ای مثل سوپ ساده‌ی هویج، سوپ ساده‌ی شلغم، سوپ جو با هویج و آبمیوه‌های طبیعی مثل آب سیب و آب هویج نیز استفاده کنید.
انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سوپ ساده ی میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

پدیده جدید و مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده است

روش‌های دور زدن حس گرسنگی


ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند


بهترین رفتار پس از داد زدن سر کودک چیست؟


فرونشست زمین در بهارستان یک پراید را بلعید!


خبر جدید و لو رفته درباره طارمی و تیم جدیدش


حالِ اساسی که تهران امروز به مردمش داد!
عکسی از تغییر چهره باورنکردنی مجری «کلید اسرار»


جت شخصی تیلور سوییفت، حسرت تمام سلبریتی‌ها شد


«اوس موسی» و خانواده در یک قاب دیده‌نشده


مرگ مشکوک قاضی ویژهِ دادگاه زمین‌خواری در ولنجک

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
یک بزرگراه جدید در تهران ساخته می‌شود
عکس جدید کاظم صدیقی در آغوش وزیر رئیسی


استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس


پسران دهه هشتادی قید دانشگاه را زدند!
زمان پخش سریال پایتخت 7 بالاخره مشخص شد


تصویر جالب از یک داوطلب خسته در کنکور ۱۴۰۳


پلیس برای دستگیری دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
شعار روحانیون علیه رئیسی در تجمع مردم قم!

دیگر خبرها

  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار