Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:21:26 GMT

اخلاص، تفاوت تمدن های غربی و شرقی با تمدن ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۶۰۰

اخلاص، تفاوت تمدن های غربی و شرقی با تمدن ایرانی است

آیت الله دژکام با اشاره به تفاوت تمدن های غربی و شرقی با تمدن ایرانی گفت: اخلاص، تفاوت تمدن های غربی آمریکایی و شرقی چینی با تمدن ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، در دیدار با جانشین نیروی زمینی ارتش در فارس گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند «سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، از همه عزیزان ارتشی بالاخص عزیزانی که در مجموعه استان فارس منشا خدمت هستند تشکر می کنم و برای همه شما عزت، عظمت و سربلندی از پیشگاه خدای متعال خواستارم.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشارهب هاینکه انقلاب اسلامی ایران در آغاز حرکت خود با وجود اینکه از نظر محاسبات بین المللی به عنوان کشوری که بتواند تغییری ایجاد کند به حساب آورده نمی شد و حتی در داخل کشور نیز بسیاری مردد بودند که سرانجام این حرکت چه می شود اما واقعیتی که وجود دارد این است که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در نظام بین الملل تغییراتی را به وجود آورده است که بسیار مهم و کلیدی است، اظهار کرد: عمده آن چیزی که ما از دسته بندی قدرت های جهانی پیش از انقلاب و به طور مشخص بلوک شرق و غرب داشتیم امروز به خاطر انقلاب اسلامی به هم ریخته است و اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد دنیا به شکل دیگر و در چارچوب دیگری کار می کرد. هر چند هنوز هم قدرت مندان و زورمداران عالم متوجه عمق این قضیه نیستند اما انقلاب اسلامی ایران همانند آب عمل کرده است که نفوذ می کند در حالیکه بسیاری متوجه نیستند اما به مرور که همانند سیل شد و معادلات را به صورت بنیادین برهم زد قضیه را متوجه می شوند.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی آغاز سال خود بر روی مسئله ای که محور این حرکت باید باشد، تاکید کردند و فرمودند « نظام در همه جهات باید قوی شود.»، یکی از این محورهای مهم قوی شدن قدرت نظامی است، قاعدتا ما باید در بعد نظامی از آن چه که امروز هستیم روز به روز قوی تر شویم، افزود: قدرت گاهی در ابزار و تکنولوژی است که باید در این راستا اقدام کنیم و به آن دست یابیم.

 

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  اما یک جهت قوت که امروز در ارتش ما چشمگیر است، قدرت اراده و ایمان و نیروی باطنی ارتشی های ماست که این مسئله مسلما بر تکنولوژی غلبه می کند یعنی هرچه طرف مقابل ما در تکنیک و تکنولوژی پیش برود اما شما در مقابل آنها اراده و ایمان داشته باشید این اراده و ایمان شما است که پیروز خواهد شد و زمانی دشمن غلبه می کند که ما اراده و ایمان خود را برای مقاومت از دست دهیم وگرنه آنها پیروز نخواهند شد، این جهت که به نحوی با معنویت و دین هم ارتباط دارد باید مدنظر همه عزیزان باشد، تاکید کرد: شرایط صلح شرایطی است که باید برای نیروی خود آمادگی های لازم را ایجاد کنیم که اگر اتفاقی رخ داد در آن زمان به ریزش نیرو در میدان منتهی نشود بلکه قدرت، قوت و اراده نیروی خود را به رخ دشمن بکشیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما گاهی در تحلیل مسائل قسمت هایی که کمبود داریم را برجسته نمی کنیم ولی ایران بعد از 40 سال تحریم و در اوج تحریم ها وارد قضیه کرونا شد و شما دیدید که با همت امثال شما عزیزان چقدر قوی ما به میدان وارد شدیم، افزود: این یک مسئله ای است که باید مدنظر قرار دهیم، مثلا آلمان یکی از بزرگ ترین منابع پولی دنیا را در اختیار داشته و پس از جنگ جهانی دوم نه جنگ داشته است و نه تحریم بوده یا کانادا و ما قابل قیاس با آنها نیستیم اما مقایسه رسمی سازمان بهداشت جهانی ما را جز چهار کشور اول در موفقیت مبارزه با این بحران نشان می دهد، این عظمت اراده همه این ملت است بالاخص آنهایی که در صف مقدم این قضیه بوده اند، باید این اراده را حفظ کنیم، در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، یکسری کارهای فرهنگی و معنوی را باید تشویق کنیم و ان‌شاالله در این ماه مبارک که در پیش رو داریم حس و حال معنوی و توجه به خدای متعال را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به خدا گاهی فقط به صورت زبانی است اما وقتی در دل باشد ارزش دارد، این شاخص دارد و قابل اندازه گیری است مثلا در عرصه کار اجتماعی و مسئله کرونا خدماتی انجام می شود، یکی به فکر خدمت رساندن است و دیگری فقط به دنبال این است که بگوید من انجام داده ام و این من یعنی یاد خدا در کار نیست، کار که برای خدا باشد خداوند هم در دنیا هم در آخرت برای انسان خیر جور می کند اما بعضی افراد صبر ندارند و در کار خدا رو فراموش می کنند و خود را میبینند و اوضاع مطلوب نخواهد بود، تاکید کرد: ما در زمان امام خمینی (ره) و در قضیه فتح خرمشهر نیز با این مسئله مواجه شدیم که برخی افراد برای اینکه آزادسازی شهر را به اسم خود ثبت کنند حرف هایی زدند اما امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، کار خدا بود و بنده خدا نمی توانست انجام دهد ولی عده ای زحماتی کشیده بودند و اجر کارشان پیش خدا محفوظ است اما اینکه بخواهیم خدایی نکرده این مسئله را به رخ بکشیم اجر کار را ضایع می کند و قدرت را از بین می برد.

 

آیت الله دژکام با اشاره به آیه شریفه نهم سوره مبارک «دهر»  که خدا از زبان اهل بیت (ع) می فرمایند کاری که ما انجام می دهیم برای خدا است، تاکید کرد: امروز این خدماتی که امیر نعمتی فرمودند، خیلی ارزشمند است و جای تشکر دارد که به آن افتخار می کنیم، مثلا در نقاهتگاه و بیمارستان ها تخت خالی و آماده داشتید یا ونتیلاتور (Ventilator) که آمریکایی ها و اروپایی ها یکدیگر را متهم به دزدیدن می کنند را تولید کردیم و در بیمارستان ها اضافه بر سازمان داریم، این مواردی است که مایه افتخار است و این کارها انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری موارد انسان کاری برای خدا می کند و خدا خوبی مقابل او قرار می دهد که انسان باور نمی کند.وقتی خدا قبول می کند یک امتیاز بزرگ است و این جهت را باید تقویت کنیم، تاکید کرد: در همین بحث رزمایش کمک مومنانه که رهبری در 15 شعبان مطرح فرمودند «اصل قضیه اخلاص است.»، حضرت علی (ع) در دل شب به مردم کمک رسانی می کرد و کسی نمی دانست او کیست و امروز بعد از یک هزار و 400 سال کار او که با اخلاص بوده است همچنان نمود و جلوه دارد، تاکید کرد: این جهت مسئله تمایز بین ما و سایر تمدن هایی است که در شرق و غرب می بینیم، ما ایران هستیم با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم، این ویژگی ما را با همه آنها متمایز می کند.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه تفاوت عمده ما که کشورهای دیگر باور نمی کنند همین قسمت است که ما حساب خود را با ظاهر نمی بندیم، اضافه کرد:‌ این تفاوت ها را حس میکنیم و اتفاقا دنیا به این نقطه می رسد که دین ناب اسلامی ما بهتر و قوی تر از آنها دنیا را می گرداند، بعد از کرونا ممکن است بعضی از تعاملات بین المللی بهم بخورد. در این شرایط آنکه قوی تر است بالاتر می آید.قدرت را به صورت شخصی و فردی که خدا در اختیار ما قرار داده است باید شروع کنیم تا برسد به جایی که مایه افتخار هست و ما هر روز شاهد اختراعات و نوآوری هایی که در مجموعه ارتش هستیم و خوشحال می شویم و دعا میکنیم و امیدوارم همه شما سعادتمند و سربلند باشید.

 

 

با شبستان فارس در شبکه های مجازی همراه باشید

شبکه های اجتماعی داخلی

«سروش» به آدرس

sapp.ir/farsshabestan

«بله» به آدرس

https://ble.ir/farsshabestan

«گپ» به آدرس

https://gap.im/Fars.shabestan

«ایتا» به آدرس

https://eitaa.com/farsshabestan

سایر شبکه های اجتماعی

«اینستاگرام» به آدرس

https://www.instagram.com/fars.shabestan

اگر برای نخستین بار وارد این صفحه می شوید، نخست گزینه دنبال کردن (follow) را بزنید.

«واتس آپ» گروه اول به آدرس

https://b2n.ir/wa1fshb

در صورت پرشدن کانال واتس آپ، آدرس کانال جدید اعلام خواهد شد.

«تلگرام» به آدرس

https://t.me/farsshabestan

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی در فارس امام جمعه شیراز شیراز انقلاب اسلامی اراده و ایمان الله دژکام آدرس https آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند

معصومه قاسمی قائم مقام رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و فعال فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس، گفت: رسانه‌ها باید در پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس و تمدن این منطقه بزرگ که همواره مورد طمع قدرت‌های بین‌المللی بوده است به وحدت رویه برسند.

وی افزود: کشور کوچکی که بر روی نام خلیج‌فارس و جزایر آن ادعا دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به نوعی هم صدایی بین‌المللی ایجاد کند که اگر کنش رسانه‌ای ما هوشمندانه شود جلوی نقشه‌های آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد ما نیز برای موضوعات هویتی‌مان کار ویژه تعریف کنیم و رسانه‌هایمان را برای این مهم تقویت کنیم.

نایب رئیس خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: متأسفانه عمده کنش‌گری ما بر روی نام خلیج‌فارس منحصر در همین دهه نخست اردیبهشت ماه است در حالی که رقیب ما شبانه روز برای تعدی به خلیج‌فارس تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: ما هر سال ۳۶۵ روز فرصت داریم تا تمدن خلیج‌فارس را به مردم کشورمان و کشورهای دیگر معرفی کنیم؛ ظرفیت رسانه ملی و شبکه‌های استانی در این حوزه باید بالفعل شوند و امروز ما باید حداقل ۳۱ جشن خلیج‌فارس شناسی در ۳۱ مرکز استان می‌داشتیم اما متأسفانه این موضوع منحصر به کارهای نمادین در روز ملی خلیج‌فارس و در بین جمعی محدود شده است.

قاسمی اظهار داشت: پاسداشت خلیج‌فارس باید از جنبه مجازی و رسانه‌ای خارج شده و ملموس شود؛ توجه به تمدن خلیج‌فارس، احیا و حفظ ارزش‌های این تمدن و حفظ اکوسیستم تمدن خلیج‌فارس نیز باید به جد دنبال شود.

وی خاطرنشان‌کرد: لباس بومی مردمان خلیج‌فارس آثاری زنده در میراث فرهنگی این منطقه است اما متأسفانه شاهدیم که برخی کشورهای عربی به مالکیت این لباس فاخر دست درازی کرده و سعی در سرقت فرهنگی آن دارند.

سخنگوی خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: دست درازی به آثار هویتی منطقه خلیج‌فارس با رپرتاژ های سنگین در رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود تا برای مردم دنیا انگاره‌سازی‌های غلط شود.

قاسمی تاکید کرد: اگر ما در پاسداشت ارزش‌هایمان و داشته‌هایمان کوتاهی کنیم ارزش‌هایمان به یغما خواهد رفت و روزگاری خواهد رسید که باید تماشاچی باشیم که کشوری غریبه با تمدنمان برای خود ارزش افزوده خلق می‌کند.

کد خبر 6091055

دیگر خبرها

  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد