Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:54:03 GMT

حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در همدان بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۶۰۸

حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در همدان بازسازی می‌شود

حسن ظفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد واحد شامل ۶ هزار واحد بازسازی و سه هزار و ۹۶۵ واحد بهسازی خواهد بود افزود: بیش از سه هزار واحد از مساکن آسیب دیده در سیل در روستاهای استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین سال گذشته، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشت در سطح استان ارزیابی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب و به استان همدان ابلاغ شد.

مدیر بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه تا کنون سه هزار  واحد در استان به بهره‌برداری رسیده است افزود:  کمک بلاعوض واحدهای تعمیری، احداثی و معیشتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به‌صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و ۵۱۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات به واحدهای تعمیری، احداثی و معیشتی پرداخت شده است.

ظفری با اشاره به اجرای طرح های مسکن روستایی توسط حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) نیز گفت: سال گذشته از منابع حساب ۱۰۰حضرت امام(ره) در راستای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت کردند اما به لحاظ شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

وی اظهار داشت:  این کمک بلاعوض تا سقف فردی هر نفر حداکثر هشت میلیون تومان بوده که براساس تسهیلات بهسازی پرداخت شده و با این کمک بلاعوض در استان همدان نزدیک به ۲ هزار واحد مسکن در سطح روستاها تکمیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) به افرادی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و توان تکمیل واحد مسکونی خود را نداشتند، تعلق گرفته است.

ظفری با اشاره به اینکه از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، ۷۳۱ روستا مرحله یک طرح هادی را شروع کرده‌اند، بیان کرد: شاخص بهسازی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان ۷۹ درصد است و با میانگین کشوری فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: با توجه به منابع در اختیار در چند سال گذشته شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای در زمینه ارتقای این شاخص بوده‌ایم به طوریکه به طور متوسط سالانه از منابع قیر اعتباری در اختیار بیش از ۱۰۰ روستا آسفالت فاز یک طرح هادی به اجرا درآمده و به اتمام رسیده است.

ظفری بیان کرد: از محل قیر اعتباری سال ۹۴ تا ۹۷ بیش از ۵۹۹ روستا عملیات آسفالت معابر روستاهای مورد نظر در استان یا در قالب مرحله یک، دو و سه به طول ۴۷۰ کیلومتر اجرا شده و این مهم نه تنها باعث ساماندهی شریان ها و معابر روستاهای استان شده بلکه در کنار برنامه بهسازی مسکن روستایی آهنگ مهاجرت معکوس را در بسیاری از روستاها به صدا درآمده است و ما شاهد این هستیم که بسیاری از افرادی که به دلایل خشکسالی و شرایط اقتصادی دیار خود را ترک کرده بودند، به تدریج برنامه بازگشت به روستاها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات سال ۹۸ در قالب اعتبارات استانی و ملی مرتبط با بهسازی و ساماندهی معابر روستایی بیش از ۹۹ میلیارد تومان با ۳۶۲ طرح تعریف شده  و در برنامه کاری بنیاد مسکن استان همدان قرار دارد تا در سال ۹۹ اجرا شود.

برچسب‌ها همدان بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل همدان بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل میلیارد تومان استان همدان کمک بلاعوض بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است