Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه خان‌احمدی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت : فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان مانند همیشه که در همه بحران‌ها در خط مقدم تولید و توسعه دانش فنی و تولید محصول قرار دارند، این بار هم با شیوع ویروس کرونا در این راستا فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تولید همه ماسک‌های N۹۵ (۴۵ هزار عدد) و شیلد‌های محافظ استان (۱۸۰ هزار عدد) توسط واحد‌های فناور استان خبر داد و گفت : بیش از ۹۰ درصد شیلد محافظ (بیش از ۱۸۰ هزار عدد)، بیش از ۷۵ درصد گان و لباس محافظ و بیش از ۵۴۶ هزار لیتر محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده بخشی از تولیدات فناوران کرمانشاهی در این ایام است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: پارک علم و فناوری استان در بخش‌های خدمات، مشاوره و ساخت انیمیشن و توسعه سامانه‌هایی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

خان‌محمدی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه اولین پارک علم و فناوری در سطح غرب کشور است که توانسته خدمات بسیار موثری در بخش‌های مختلفی به این فناوران و صاحبان ایده ارائه کند.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان خیلی از شرکت‌ها ما با اشتراک‌گذاری دانش فنی و تجهیزات نیروی انسانی توانستند با راه‌اندازی و ارتقای ظرفیت تولید و توسعه محصول در راستای مقابله با کرونا اقداماتی را انجام دهند.

این مسؤول افزود: ۱۷ شرکت در این زمینه فعال شدند و برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیکی منابع در بخش‌های مختلف شکل گرفت.

او گفت: پارک علم و فناوری سعی کرده در این ایام با اختصاص اعتبار ویژه‌ای و تزریق منابع مالی به این شرکت‌ها و همچنین با سرعت بخشیدن به روند طی کردن فرایند‌هایی که برای اخذ مجوز از دستگاه‌های مختلفی در راستای تولید محصول و یا تغییر محصول لازم بود، اقدامات موثری را انجام دهد.

خان‌احمدی افزود: باور و ایمان به جوانان توانست آن‌ها را به این مرحله از خودکفایی برساند به طوریکه بسیاری از محصولاتی مورد نیاز استان در بحث کرونا، تولیدات فناوران شرکت دانش‌بنیان خود استان کرمانشاه است.

او گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدای تاسیس تاکنون از بیش از ۷۰۰ شرکت فناوری حمایت کرده که در حال حاضر ۳۰۰ واحد فناوری و دانش‌بنیان را زیرپوشش دارد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: یک خط مشاوره آن‌لاین برای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور در ایام نوروز راه‌اندازی شده بود که مباحث چالش‌های حقوقی و قرارداد‌های متاثر از رخداد‌های بحران کرونا را جوابگو بود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش عالی پارک علم و فناوری پارک فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این دستگاه می تواند داده را با سرعت گیگابیت برثانیه در مسافت ۱۰۰ متر منتقل کند. ۴ شرکت DOCOMO، NTT، NEC و فوجیتسو کنسرسیومی برای این پروژه تشکیل شده اند. این شرکت ها از سال ۲۰۲۱میلادی با پیش بینی ظهور عصر6G درحوزه تحقیق و توسعه دستگاه های زیر تراهرتز تحقیق و توسعه انجام داده اند.

طبق گفته شرکت ها، این گجت در تست ها به سرعت بالای ۱۰۰ گیگابیت برثانیه در انتقال داده در باندهای ۱۰۰ و ۳۰۰گیگاهرتز هرتز در مسافتی تا حداکثر ۱۰۰ متر دست یافت.

فرکانس های طیف الکترومغناطیسی که اینترنت ۵Gو 6G در آن فعال هستند، تمایز اصلی این دو فناوری است. به طور معمول سرعت های بیشتر اینترنت با عملکرد در باندهای بالاتر مرتبط است.

انتقال داده ها در فناوری 5G به طور معمول در فرکانس های کمتر از ۶ گیگا هرتز انجام می شود و به باندهای حدود ۴۰ گیگا هرتز می رسد که از آنها به عنوان باندهای امواج میلیمتری یاد می شود.

بااین وجود باند فرکانس های بالاتر که از آن به عنوان باندهای زیر تراهرتز یاد می شود و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز هستند، احتمالا در فناوری ۶G به کار می روند. فرکانس های بالاتر زیر تراهرتز نیازمند دستگاه های بی سیم کاملا متفاوتی هستند که اکنون از نقطه صفر ابداع شده اند.

کد خبر 6095395 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار