Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:34:34 GMT

بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۴۳۲

بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در رسانه‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از قطعه «سبکبال» اثر زنده یاد حسین دهلوی، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گفت. این در حالی است که ۲ شبکه تلویزیون فرانسه از جمله فرانس دو که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تلویزیونی این کشور ‌است، در گزارشی به این اجرا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شبکه المیادین لبنان در یک گفتگوی ویژه با پخش اجراهای خانگی ۲ ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی لبنان به این رویداد پرداخت.

در این گفتگو که اندریه الحاج، رهبر ارکستر ملی لبنان و  امید صدیق، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی حضور داشتند، اندریه الحاج، با تمجید از اجرای ارکستر ملی ایران به کیفیت بالای این قطعه اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی هم با اشاره به ماموریت های این بنیاد در توسعه فعالیت‌های هنری، اهداف تولید و انتشار اجرای خانگی ارکستر ملی را تشریح کرد.

صدیق با اشاره به وضعیت ویژه ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: این موضوع امکانی برای یک همبستگی جهانی به وجود آورده و موسیقی به عنوان زبانی مشترک با این هدف می‌تواند ایفای نقش کند.

در این گفتگوی تلفنی پیشنهاد اجرای مشترک ۲ ارکستر مطرح شد.

در روزهایی که امکان حضور علاقه مندان به موسیقی در تالارها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فراهم نیست، قطعه «سبکبال»، با اجرای خانگی نوازندگان ارکستر ملی ایران و با قدردانی از حافظان سلامت کشور، به همت بنیاد رودکی تقدیم هنردوستان شد.

کد خبر 4901612 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارکستر ملی ایران شبکه المیادین موسیقی ایرانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی رادیو نمایش سازمان صداوسیما فیلم خروج برنامه تلویزیونی سینمای مستند فیلم کوتاه فیلم سینمایی رادیو شبکه یک سیما درگذشت چهره ها ارکستر ملی ایران اجرای خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر

ایسنا/بوشهر ۱۹ شبکه رسانه  بین‌المللی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر حضور خواهند داشت.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: رسانه‌های مهم  کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.
وی همچنین از حضور مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی و نیز چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو در این برنامه‌ها خبرداد.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه بازدید از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر آغاز و سپس عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر، ساحل ریشهر(محل نبرداحمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و همچنین موزه ملی خلیج‌فارس (دوره عیلامیان پیش از اسلام در بوشهر) خاتمه پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، برنامه روز دوشنبه را شامل حضور در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگر  شامل شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روزه توسط چهره‌های مطرح کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق