Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:58:09 GMT

ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین ارتش دنیا است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۹۵۸

ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین ارتش دنیا است

ایسنا/بوشهر فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر عنوان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد که نتیجه آن امنیت کامل کشور است.

امیر علی‌اکبر طالب‌زاده، ظهر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته و مردمی ترین ارتش دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش در چهار دهه اخیر و خصوصاً در ۸ سال دفاع مقدس از همان ابتدا در خطوط مقدم حضور داشته، پایگاه شهید یاسینی در کمتر از ۲ ساعت از اولین پاسخ را به تجاوز و حمله رژیم بعثی دادند و نتیجه آن نیز حفظ تمامیت ارضی کشور بوده است.

وی ادامه داد: الحمدلله امروز ارتش در شرایط و سطح بالایی از آمادگی قرار دارد که نتیجه آن امنیت کامل کشور است. خارج از وظیفه ذاتی ارتش که حفظ توان رزم خودش است در سایر موارد نیز هرجا که نیاز بوده کنار ملت بزرگ ایران قرار گرفته، و هر جا آسیب و بلایای طبیعی همچون سیل و یا زلزله رخ داده، جزو اولین نیروهایی بوده اند که در کنار سایر دستگاه ها و نیروهای مسلح وارد عمل شده و به خوبی در کنار مردم قرار گرفته و آسیب‌ها را به حداقل رسانده اند.

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر عنوان کرد: اخیرا که دنیا درگیر مسئله ویروس کرونا و کووید ۱۹ شده پس از ابلاغ فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح، فرمانده محترم ارتش به نیروها ابلاغ کردند که در این خصوص قرارگاه زیستی امام رضا (ع) در ستاد کل ارتش تشکیل شد و پس از آن تمام یگان های ارتش بلافاصله قرارگاه زیستی را تشکیل داده و نیروهای ارتش مستقر در بوشهر نیز بلافاصله پس از تشکیل قرارگاه زیستی، جلسات متعددی با عزیزانمان در پدافند هوایی و نیروی دریایی تشکیل دادیم. متخصصان بیمارستانی نیز وارد عمل شده و تمام تجهیزات در راستای محور مقابله و مبارزه با ویروس کرونا برنامه ریزی شده است که اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان طالب‌زاده تاکید کرد: قبل از شیوع این ویروس در کشور قرارگاه زیستی ارتش با محور آموزش و آگاه‌سازی ساکنین پایگاه و پرسنل و حفظ آمادگی رزمی شروع به فعالیت کرده، زیرا حفظ آمادگی رزمی و برنامه‌ریزی برای یگان های عملیاتی در زمان درگیری کشور با مسائل این چنینی از وظایف ارتش است. علاوه بر دنبال کردن محور آموزش و آگاه‌سازی، یک سری از تجهیزات را تغییر کاربری داده و تبدیل به ادوات ضدعفونی کردیم. علاوه بر یگان های عقیدتی، کوی سازمانی (پایگاه های هوایی و دریایی که درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت بوشهر را در بر می‌گیرد)، برای شهر بوشهر برنامه‌ریزی کردیم و نیروها را به صورت ۲۴ ساعته تقسیم بندی کرده و تقریبا هر شب عملیات ضدعفونی و پاکسازی و رفع آلودگی اماکن انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع رایگان مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک و همچنین بسته‌های معیشتی برای آسیب دیدگان اقتصادی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های تولید مواد شوینده، ماسک و سایر اقلام بهداشتی موردنیاز را راه اندازی کرده و بیمارستان امیرالمومنین و کادر درمانی بیمارستان پایگاه هوایی نیز وارد عمل شده و به طور شبانه روزی با لغو تمام مرخصی‌ها در خدمت مردم بودند. علاوه بر این در بیمارستان پایگاه هوایی قسمتی برای کمک به بیمارستان شهر در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر مورد استفاده بیماران مبتلا به کرونا قرار بگیرد.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر تصریح کرد: نقاهتگاه هایی نیز در سطح کوی سازمانی و قرارگاه سربازی برای افرادی که به خدمت مقدس سربازی آمده اند، و همچنین استفاده بیمارستان ها در صورت تکمیل ظرفیت پیش بین شده است و تمام امکانات لازم از حیث تخصصی و پزشکی نیز فراهم شده است. در این مدت پرسنل به شکل شبانه روزی پای کار بوده اند تا بتوانند به مردم خدمت رسانی کنند و الحمدالله تا امروز خوب و موفق عمل کرده اند و آمادگی نیروها و همدلی مسئولان استان و همکاری سایر ارگان‌ها توانسته‌ ویروس کرونا را به بهترین شکل در سطح استان کنترل نماید. نقاهتگاه کوی سازمانی بالای ۲۰۰ تختخواب دارد، و همچنین یک مهمان سرا با بیش از ۵۰ تخت آماده شده است. نیروی دریایی و پدافند هوایی نیز در این راه یاری گر بودند و در صورت اعلام نیاز، امکانات و فضا برای رفع احتیاج مردم وجود دارد.

امیر علی‌اکبر طالب‌زاده اظهار کرد: هر ساله ۲۹ فروردین ماه رژه نیروهای ارتش برگزار میشد که امسال برای کمک به ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت رژه با تجهیزات نظامی انجام نخواهد شد و یک رژه به عنوان "مدافعان وطن و یاوران سلامت" انجام می شود و ایستگاه‌هایی در سطح شهر برای ضدعفونی معابر و همچنین غربالگری کرونا برپا خواهد شد و خودروها و تجهیزاتی که در این مدت مورد استفاده قرار گرفته اند در این روز به خدمت رسانی ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: هر شب حدود ۵ هزار لیتر ماده ضدعفونی برای پاکسازی سطح شهر و ضدعفونی کردن معابر مصرف می‌شود که با خودروها و ابزارهای مخصوص انجام می شود، مضاف بر اینکه در قسمت عملیاتی پایگاه نیز این کار انجام شده و همچنان ادامه دارد. از روز اول که این وظیفه محول شد در خیابان‌های فرعی و اصلی انجام شده و این عملیات متوقف نشده است.

این مسئول تشریح کرد: کارگاه های ماسک پایگاه هوایی روزانه به طور متوسط ۱۰۰۰ عدد ماسک تولید می کنند که تا امروز بالغ بر ۱۵ هزار ماسک بهداشتی تولید و در اختیار مراکز مختلف درمانی، پرسنل، بیمارستان ها و سربازها قرار گرفته است؛ همچنین گان‌های بیمارستانی و لباس‌های مخصوص که همزمان توسط خواهران بسیجی و پایگاه های مقاومت مستقر در پایگاه تولید می شود. در قرارگاه های زیستی، متخصصان زیستی حضور داشته و تمام مراحل و تحقیقات علمی مربوط به تولیدات و مواد ضدعفونی و عملیات پاکسازی را تحت نظر دارند. در واقع همه مواد و اقلام بهداشتی پس از آزمایش و تایید در اختیار مردم قرار داده شده است.

با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید تاکید کرد: مطمئنا تا جایی که ماموریت اصلی ارتش و  وظایف و اولویت های محوله درگیر نشود در حوزه تحقق شعار سال و جهش تولید فعالیت خواهد کرد. اولین کاری که اقدام شده اینکه اتاق فکرها را چند برابر کردیم تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تولید فکر چند برابر شود و اقداماتی که می توانیم را بدون ورود به بازار اقتصاد انجام دهیم و نیازمندی های یگانی در خصوص قطعه سازی و سایر مصادیق برآورده کردن نیازها را تحقق ببخشیم. از جمله می توان به تولید مواد ضدعفونی کننده در راستای رفع نیازها اشاره کرد که در این زمینه پیشقدم شده و با چند برابر کردن تولید جهش داشتیم و با تشکیل کارگاه های متعدد کارهایی که در تخصصمان بود انجام دادیم. همواره سعی شده همان‌طور که در حوزه مبارزه با کرونا سریعاً وارد عمل شده و کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را چند برابر کردیم در سایر زمینه ها نیز به همین شکل عمل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش جمهوري اسلامي ايران دفاع مقدس استانی سیاسی انقلاب اسلامی دفاع مقدس وزارت بهداشت پایگاه هوایی قرارگاه زیستی وارد عمل شده پایگاه هوایی چند برابر کارگاه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یاردن ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار  دادن  پایگاه یاردن رژیم صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

بر اساس بیانیه مقاومت اسلامی عراق، این پایگاه اشغالگران صهیونیست با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این بیانیه آورده است در ادامه رویکرد خود مبنی بر مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم خود در نوار غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم  غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه یاردن در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرده است همچنان به درهم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

رسانه ها همچنین از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یوهنتن رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق پیش از این، ایلات در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی خود قرار  داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند