Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:05:56 GMT

دانش‌آموزان بیضا برای شکست کرونا به میدان آمدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۵۳۴۵

دانش‌آموزان بیضا برای شکست کرونا به میدان آمدند

امروز حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، نیت خیرخواهانه مرحوم حاج خلیل زالی به کمک مردم آمده است. دانش‌آموزان هنرستان دخترانه موقوفه زالی نیز برای خدمت به مردم با تاسی از نیت نیک اندیشانه واقف آموزشگاه خود، آستین همت را بالا زده و همسو با دیگر اقشار جامعه با تولید روزانه ۳۰۰ عدد ماسک به یاری هموطنان خود شتافته تا ثابت کنند ثمره نیت وقف، همان صدقه جاریه و ابدی است و آنان نیز در کار خیر مشارکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این زمینه گفت: با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی مراکز آموزشی، دختران دانش‌آموز هنرستان کار و دانش موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی بیکار ننشسته‌اند و همگام با سایر گروه‌های جهادی از پانزدهم اسفندماه ۹۸ نسبت به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس بیمارستانی اقدام کردند.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی افزود: از نیمه اسفندماه ۹۸، روزانه ۳۰۰ عدد ماسک در قالب ۲ نوبت کاری در کارگاه تولیدی هنرستان یاد شده تولید می‌شود و تا کنون بیش از ۱۴هزار و ۱۰۰ ماسک در این مکان تولید شده است،

وی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از دختران دانش آموز در خط تولید ماسک هنرستان یاد شده فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این دانش آموزان در رشته طراحی و دوخت در حال تحصیل هستند و ماسک‌های تولید شده توسط آنها پس از استریل و ضدعفونی شدن برای استفاده در اختیار کادر درمانی بیمارستان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان بیضا قرار می‌گیرد و همچنین بخشی از این ماسک‌ها به صورت رایگان بین مردم این شهرستان و روستاهای اطراف توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این کارگاه تولیدی، آموزش نحوه بُرش و دوخت ماسک به مردم روستاهای توابع شهرستان بیضا است به نحوی که تاکنون، علاقه‌مندان به این کار از بیش از ۱۰ روستای این شهرستان، آموزش بُرش و دوخت ماسک را فراگرفته‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: همچنین در کارگاه تولیدی هنرسنان نام برده، لباس‌های مخصوص بیمارستانی تولید و در اختیار بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان بیضا قرار می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از نیات واقف خیراندیش مرحوم حاج خلیل زالی، آموزش و تحصیل رایگان دانش‌آموزان نیازمند در منطقه سرباغ شهرستان بیضا است، بیان کرد: این آموزشگاه در قالب هنرستان کار و دانش در سال۱۳۹۰با هدف آموزش نوجوانان این منطقه و روستاهای اطراف احداث شده و در حال حاضر ۱۸۵ دانش آموز در ۲ شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در این مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

شهرستان بیضا در فاصله ۶۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۱۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز سه‌شنبه (بیست و ششم فروردین ۹۹) شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید و تعداد جان باختگان این ویروس در کشور چهار هزار و ۶۸۳ نفر اعلام شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک بیضا فارس وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک بیضا فارس وقف ویروس کرونا ماسک بیضا فارس وقف کارگاه تولید شهرستان بیضا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم

علم نجوم یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علمی در ایران محسوب می‌شود که شخصیت‌های مطرح و صاحب نامی در این حوزه فعالیت داشته اند. مسئول رصدخانه ماهانی از انگیزه‌های دانش آموزان برای ادامه در این رشته که این میراث از گذشته به ما رسیده است می‌گوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن