Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:07:35 GMT

کتاب «پرنده‌ها و آسمان» فریده فرجام منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۵۶۹۵

کتاب «پرنده‌ها و آسمان» فریده فرجام منتشر شد

کتاب «پرنده‌ها و آسمان» با نویسندگی فریده فرجام و تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فریده فرجام که به عنوان اولین نویسنده انتشارات کانون شناخته می‌شود و با چاپ کتاب «مهمان‌های ناخوانده» او در سال ۱۳۴۵ انتشارات کانون پرورش فکری متولد شد، کتاب جدیدی در انتشارات کانون به چاپ رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان «پرنده‌ها و آسمان» درباره پذیرش تفاوت‌هاست و به کودکان یاد می‌دهد که می‌توانند به جای آزار و اذیت دیگران، سرگرمی‌هایی پیدا کنند که همه را خوشحال و راضی کند. این داستان به آن‌ها یاد می‌دهد که در برابر افراد قلدر مقاومت کنند و آن را نپذیرند. کتاب «پرنده‌ها و آسمان» مناسب کودکان بالای ۱۲ سال است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ «یک روز تابستان، یک دسته از پرنده‌های شهر که با هم دوست و همسایه بودند، از لانه‌هایشان بیرون آمدند تا به جست‌وجوی آب و دانه بروند؛ اما ناگهان یک دسته پرنده که زنگوله دور گردنشان بود، با جیرنگ‌جیرنگ پریدند و جلوی لانه‌هایشان را گرفتند...»

محمدعلی بنی‌اسدی، از نقاشان و تصویرگران برجسته ایرانی هم تصویرگری کتاب «آسمان و پرنده‌ها» را برعهده داشته است که طراحی‌های آن با خودکار صورت گرفته و با استفاده از تکنیک میکس مدیا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

فریده فرجام، نویسنده کودکان، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و شاعر بزرگ‌سالان است. او کتاب‌های دیگری برای کودکان به نام‌های «مهمان‌های ناخوانده»، «گل بلور و خورشید» و «عمو نوروز» را نوشته است.

کتاب «مهمان‌های ناخوانده» در سال ۱۳۴۵ از سوی کانون پرورش فکری کودکان به عنوان اولین کتاب این ناشر، منتشر شد و  بعد جوایزی را نیز از آن خود کرد. داستان «گل بلور و خورشید» برنده جایزه نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۱۹۶۷ و جایزه یونسکو در ژاپن شد. داستان «عمو نوروز» را فرجام با کمک م.آزاد هنگامی که در گروه ویراستاران کانون کار می‌کرد، بازنویسی‌ کرد که در انتشارات کانون به چاپ رسید.

یادآوری می‌شود، کتاب «پرنده‌ها و آسمان» که به‌تازگی‌ رونمایی شده بود، اکنون در ۴۰ صفحه تمام رنگی با قیمت ۱۴هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس همگان قرار دارد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: فریده فرجام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری پرنده ها و آسمان انتشارات کانون فریده فرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آواز آن پرنده آتشین» سمیه کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کاظمی در این‌رمان اجتماعی، به جامعه جنگ‌زده دهه ۱۳۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایتگر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوس شان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده اند و فقط روایت هایی به گوش شان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود.

کد خبر 6098230 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین