Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، در متن این میثاق نامه آمده است:

باسمه تعالی

آنزمان که پرتو انوار الهی، از پشت ابرهای تیره ی جهالت بشریت نمایان گردید، همگان شاهد تلالو خط نوری شدند که، چونان ریسمان الهی، دل های پاک و مشتاق زنجیره ی والای کرامت را، دور آن جمع کرد، و مهر همگان را برای سرسائیدن به بوته های کمال و رشد، بر آن رهنمون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنزمان که ندا آمد: بخوان بنام پروردگارت، هنر، سربرآورد و روح تعهد، در نهاد آدمیان دمیده شد. گلهای ناب محمدی(ص) سربرآوردند و عطری دل انگیز، مهر همگان را فراگرفت. هنر، سربرآورد تا زنجیره ی کرامت، انقلابی در نهاد بشریت پدید آورد که، تا زمان باقیست، زنجیره ی والای کرامت، خود را از آن خط نوری، جدا نبیند. و شاید، همان شد که ندا آمد: واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا.

هنر، زیبایی باهم بودن است. و تعهد، لباسی ماندگار، بر جاودانه بودن. هنر انقلاب را محمد(ص) پایه نهاد و بلال، آن را ندا زد. علی(ع) آن را استوار ساخت و فاطمه(س)، آن را بر بار نشاند.

حسن(ع)، آن را سردار نمود و حسین(ع)… .

حسین(ع) هنر را آبرو بخشید. و اهلبیت(ع) آن را برای سلایق زمان، فریاد زدند.

برگ و بارهای زائد را، نمی توان نادیده گرفت. همانهایی که، بر سر هنر، خاکستر ریختند، آن را خانه نشین کردند، بر صورتش سیلی زدند، او را تنها گذاشتند و درنهایت، سر بریدند.

زنهار از این که، خون، درخت ها آبیاری کند و، استواریها بنیان نهد. بلال، فریاد برآورد. و نور، دریچه ای نو، پیدا کرد. ولایت، سربرآورد، و دل های بربار نشسته، قامت استوار نمودند. خط نور را، نمی توان دیوار کشید. و هنر انقلابی را نمی توان در سایه نهاد. او، خود، سایه ایست بر سر گلبوته های سربرآورده از همان انوار تابناک. آنهایی که گل ها را می شکنند و گلبرگ ها را لگدمال می کنند، میراث از برگ و بارهای زائد دارند.

می بایست، گام ها را محکم نهاد، بنیه هارا زیرین تر، انقلاب ها را تمدنی تر، و خط نورها را پر رنگ تر. مثمرثمرها، سربرآوردند و مفیدترین ها، سر خم کردند. و این، را ه و رسم دلداده گیست.

ولایت، بار دیگر، سربرآورد، انقلاب، بار دیگر، قامت بلند کرد و تعهد، لباسی فاخر شد بر اندام هر عاشق دلداده ای. امام(ره)، فریاد کرامت برآورد، موذن ها، بانگ برداشتند، و دل های شیدایی، سربرآوردند. اینان را نمی توان خاکستر پاشید. خانه نشین کرد، تنها گذاشت و، سر برید.

زمان، زمانه ی عجیبیست؛ چرا که، حسین بن علی ها، به مسلخ نخواهند رفت!

موذن های انقلاب، زیر سنگ های جهالت، ناپیدا شدنی نیستند. و آنچه جاریست، عصاره ی نابیست از همان انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص). عصاره ای، ۱۵۰۰ ساله. موذن های انقلاب را آوینی ها، باکری ها، سلیمانی ها و، هزاران هزار تمدن ساز دیگر، باید شناخت. و جوان امروز، همان جوانه ی دیروز است که، روزانه، ۵ نوبت، با موذن های انقلاب، سربر می آورد. پس ای موذن، بانگ بردار… .

اگر نبرد تاریکی و نور، همان است، جهالت نیز، همان است. و اگر امام، همان امام است، پیرو نیز، همان است؛ و انقلاب نیز، همان. می بایست راه را رفت. می بایست در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی گام برداشت. چرا که ولی را تاریخ، دیگر تنها نخواهد دید.

باهمیم، و در کنار هم. در مسیری که برایمان به ارث رسیده است. زیر پرتو نوری که، برسرمان می تابد. و ما زمانی هنر می کنیم که آنچه برایمان به ارث رسیده است را، در تمدن شهر احساس کنیم. خیمه ای نو، برپا شده است و، ولایتی جوان، سربرآورده است.

و اینک مائیم. مائیم و خیل عظیم موذنین انقلابی که، اسلامیست؛ با چشم اندازهایی بیست ساله، و بیانیه هایی برای گام دوم. گام اول را برداشتند و گام دوم نیز، به ارث رسید.

«خوشا به حال آنهایی که در این قافله ی نور، سر باختند». ما، سربر آورده ایم. چونان حصار محکمی که، فریاد لا اله الا الله، انسان را امن می دارد در برابر شیاطین. ما را مدافعان حرم و حریم آفریده اند. و ما، مدافعان آن حریمی هستیم که از محمد(ص) برایمان به یادگار ماند. هنر انقلاب، چشمه ی جوشانیست که، هر عاشق تشنه کام معرف و حقیقت را سیراب می کند.

دورهم گردآمده ایم به بهانه ی هفته ای که، هفته ی هنر انقلاب اسلامی است تا:

– آرام نگیریم؛ و موجی باشیم که آسودگیمان، عدممان باشد.

– حصاری باشیم بر حریم و حرم؛ همان حریمی که ولایت است و همان حرمی که، مامن دلدادگان است و قدمگاه ملائکه الله.

– تمدن ساز نوین اسلامی باشیم در بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی.

– گوش به فرمان ولی امرمان باشیم، تا ثابت کنیم که: آذربایجان اویاقدی، انقلابا دایاقدی.

– قدردان تلاش هایی باشیم که موذن های انقلاب اسلامی بانگ برآورند، تا، در پرتو خون های جاری آنان، همواره از وضوی خون و نماز عشق، غافل نمانیم.

– تا ثابت کنیم که، در فراق باغبان انقلاب، بوی گل را از که جوییم، از گلاب.

– تا باور کنیم که: ما می توانیم.

– و پرچمدار آن میراث گرانبهایی باشیم که، ما را وارثان آن، برگزیده اند.

– و حاملان آن پرچم همیشه سرافراز و سربلندی باشیم که، نام الله را در قلب آن نهاده و ایران سربلندمان را، با آن می شناسند.

ما، پیش می رویم؛ و هنر انقلاب اسلامی را، به نیکی برای آیندگان، می رسانیم. ما فرزندان حیدر کراریم که در برابر فتنه ها و بادهای لرزان اخرالزمان، سر خم نخواهیم ساخت. ما، همین مردم هستیم؛ باهم و در کنار هم:

فارسدا منم، ترکده منم

کورد، لر، بلوچ، ترکمنم

سن ده منم، من ده سنم

بیز هامیمیز ایرانلییوخ

سایه ی مقام معظم رهبری، مستدام باد.

۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۹

جمعی از هنرمندان بسیجی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی

48

کد خبر 1377300

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی انقلاب اسلامی هنر انقلاب موذن ها خط نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت به مناسبت هفته بسیج سازندگی طی پیامی این هفته را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه معنوی را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که باایمان به اسلام و ولایت‌فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است، بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به‌زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری فرموده‌اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی‌امر مسلمین» تمام توان و تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایت‌مدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگ‌تر و پرافتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6097686

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات