Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:55:38 GMT

مانع تراشان مبارزه با مواد مخدر، شریک مافیا هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۵۳۸۱

مانع تراشان مبارزه با مواد مخدر، شریک مافیا هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، الکساندر فدولوف، نماینده‌ی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با علی باقری کنی معاون بین‌الملل و حقوق بشر رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضائیه با اشاره به هم‌جواری ایران با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی مواد مخدر جهان، تصریح کرد: ممانعت برخی از کشورهای غربی در دسترسی جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افرازی مقابله با قاچاق مواد مخدر بیانگر آن است که این کشورها نه تنها قصد مبارزه‌ی جدی با تولید و توزیع مواد مخدر در جهان را ندارند، بلکه از تولید و توزیع آن سود هم می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو کشورهایی که در مسیر مبارزه‌ی ایران با مواد مخدر مانع‌تراشی می‌کنند، شریک مافیای مواد مخدر هستند.

علی باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر صدها شهید تقدیم کرده است، تأکید کرد: انتظار ایران این است که سازمان ملل در قبال جان سربازان ایرانی بی‌تفاوت نبوده و در مقابل تحریمِ تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با مواد مخدر از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ساکت نباشد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضائیه با تأکید بر اینکه تولید مواد مخدر پس از حضور اشغالگران امریکایی و متحدان غربی آن در افغانستان بیش از ۵۰ برابر شده، به ارتقای توانمندی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با وجود مانع‌تراشی‌های کشورهای غربی، توان مقابله‌ی همه‌جانبه‌ی ایران با مواد مخدر در عرصه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضائی در طول سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته که دستاوردهای زیادی را هم به دنبال داشته است.

علی باقری کنی با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری میان ایران و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، اظهار داشت: با توجه به سیاست قوه‌ی قضائیه برای بسط عدل و قبض دستگاه عدلیه، پیشگیری جایگاه بسزایی در سیاست‌های قضائی داشته و به همین دلیل جمهوری اسلامی از همکاری در این امر استقبال می‌کند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضائیه با اشاره به ابتکار بی‌نظیر جمهوری اسلامی در اعطای مرخصی به حدود یک‌صد هزار زندانی، تصریح کرد: مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی علاوه بر اینکه بیانگر اهتمام عملی جمهوری اسلامی به کرامت انسانی است، نشان‌دهنده‌ی باور دستگاه قضائی به اصلاح مجرمان برای بازگشت به جامعه و اعتماد قوه‌ی قضائیه به سازوکارهای تربیتی زندان‌ها است تا جایی که ترتیبات آزادی ۱۰۰ هزار زندانی را در یک مقطع زمانی در سطح کشور فراهم کرده است.

نماینده‌ی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران نیز با اشاره به سوابق کاری انتظامی و سیاسی خود در امر مبارزه با مواد مخدر در سطوح ملی و بین‌المللی تصریح کرد: به عنوان کسی که طی سالیان گذشته در مقام افسر ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیپلمات فعالیت کرده‌ام، شهادت می‌دهم که بهترین اقداماتی که در مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان در حال انجام است، در ایران محقق می‌شود و باید از این بابت از ایران قدردانی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل به فهرستی از عرصه‌های همکاری در زمینه‌های حقوقی و قضائی اشاره کرد و آمادگی این دفتر را برای اجرای برنامه‌های همکاری دوجانبه در سال جاری اعلام کرد.

کد خبر 4901667

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر علی باقری کنی ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهر تهران فاصله گذاری اجتماعی قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی ضدعفونی طرح غربالگری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل بین الملل و حقوق بشر مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی مواد مخدر قوه ی قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان