Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته کل تعهد این سازمان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین سه هزار و ۳۸۴ هکتار بود که اجرای ۹ هزار و ۳۸۴ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۸۶۵ هکتار از مجموع سطح برنامه ریزی شده به اتمام رسید و بقیه با بیش‌از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تا خرداد به اتمام می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی این استان شرایط ممتازی برای توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۹۲ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سطح زیر کشت گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان اضافه شد.

زورقی بیان کرد: ۶ هزار هکتار از اراضی سواحل جنوب سیستان و بلوچستان برای توسعه گلخانه با استفاده از آب دریا شناسایی شده که تاکنون برای ساخت گلخانه و سایه بان در سطح ۲ هزار هکتار مجوز صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد گسترش و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرد که با راه‌اندازی واحد‌های جدید گلخانه در جنوب این استان برای حداقل ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم‌اینک درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب و بیماری قارچی غلات زنگ زرد در شمال استان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد