Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@04:36:46 GMT

خبر ۲۰ چهارشنبه ۲۷ فروردین

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۰۲۲

‍‍‍‍‍‍

تاکید رئیس جمهوری بر حفظ سلامت مردم همزمان با تامین معیشت آنها و تصمیم گیری درباره ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در روز یکشنبه و روند افزایشی بهبودیافتگان کرونایی در کشور از عناوین این بخش خبری بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سخنگوی دولت گفت: درباره ادامه تعطیلی یا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌شه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


-
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: حفظ سلامت، همزمان با تامین معیشت مردم، در اولویت دولت قرار داره و به کمک مردم قدم به قدم از مشکل کرونا هم عبور خواهیم کرد.
آقای روحانی با قدردانی از نظام پزشکی گفت: کادر پزشکی سرافرازانه عمل کرده ... رئیس جمهور با بیان اینکه در تأمین تجهیزات پزشکی، دارویی و مواد ضدعفونی کننده هیچ مشکلی نداریم تاکید کرد: مردم در تامین نیاز‌های اساسی شون هم اطمینان داشته باشن. رئیس جمهور گفت: دولت برای کمک به افراد خیلی نیازمند هم علاوه بر چهار بسته معیشتی، یک بسته هم برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته ... آقای روحانی از آغاز پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به افراد و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا از ماه آینده خبر داد. رئیس جمهور با انتقاد از گزارش دیروز دیوان محاسبات درباره ارز دولتی گفت: اطلاعات داده شده با واقعیت منطبق نیست و دستگاه‌ها به گزارش‌های غلط پاسخ دهند و از حق دفاع کنند.   روند افزایشی بهبودیافتگان کرونایی در کشور ... سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی هزار و ۵۱۲ بیمار جدید، شمار مبتلایان به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید که از این تعداد۴۹ هزار و ۹۳۳نفر بهبود یافته و ترخیص شدن ... آقای جهانپور اضافه کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا جان باخته اند در مجموع شمار جانباختگان به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.   معاون کل وزیر بهداشت با انتقاد از افزایش تردد‌های غیر ضرور در برخی استان‌ها گفت: در استان‌هایی که به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کم توجهی می‌شه روند ابتلا همچنان صعودیه.   فردا آخرین مهلت نام‌نویسی اصناف کم خطر در سامانه سلامته ... کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه جدید تاکید کرده همه مشاغل کم‌خطر که مایل به آغاز فعالیت شون هستن، باید تا ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه در سامانه سلامت نام‌نویسی کنند.   دومین کمک بلاعوض دولت شنبه به حساب سرپرستان حدود ۳ میلیون نفر آسیب پذیر واریز می‌شه ... سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: بسته ویژه ماه مبارک رمضان هم دوشنبه، به این دسته از افراد نیازمند پرداخت خواهد شد ... آقای قمصریان اضافه کرد: دو مرحله کمک بلاعوض دیگه هم اردیبهشت و خرداد واریز می‌شه.   رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وام یک میلیون تومنی یارانه‌بگیران نیازی به ثبت‌نام نداره و پیامکی انجام میشه ... سرپرستان خانوار در صورت تمایل به دریافت این وام، تا ۳۱ فروردین کد ملی‌شون رو از طریق تلفن همراه خود به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنن ... ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد متقاضیه ... وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران ۳۰ ماهه و اقساط آن برای هر خانوار ماهانه ۳۵ هزار تومانه که از تیر به بعد یارانه کسر خواهد شد.
تو روزهای کرونایی در پایتخت چه خبره ... خیلی در تلاشن که توصیه ها و فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت کنن اما هستن کسانی که کمتر توجه می کنن .(گزارش) 

ضوابط اجرایی بودجه سال 99 در نشست هیئت دولت تصویب شد ... با موافقت هیئت دولت، ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای سیاست های تنظیم بازار و قیمت تضمینی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار می گیره ... هیئت وزیران ، قیمت فروش گندم برای مصارف نانوایی‌های آزادپز رو هم با نرخ یارانه ای تصویب کرد ... سخنگوی دولت گفت:با تصویب دولت قیمت نان چه دولتی چه آزادپز امسال افزایشی نخواهد داشت.

۱۵۰ هزارتن شکر ، برنج و روغن برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان از شنبه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین تره و بار کشور توزیع می شه ... مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی گفت: برای نظارت بر عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار ، این محصولات با بسته‌بندی متفاوت و نرخ‌گذاری به بازار عرضه می‌شود .   بزرگترین عرضه اولیه در تاریخ بورس، با عرضه 10 درصدی سهام شستا ... وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این عرضه رو انتقال شستا از تاریک خانه به تالار شیشه ای بورس دونست و گفت: با ورود شستا به بورس، شفافیتی که همواره مورد سوال ناظران و مردم بود، محقق شد.   وزیر اقتصاد هم با بیان اینکه روند واگذاری ها تا پایان سال ادامه داره گفت: دیگر بنگاه‌های بزرگ هم می‌تونن با عرضه سهام شون در بورس این تجربه رو تکرار کنن.   رکوردشکنی بورس در روز عرضه شستا ... شاخص کل در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۱۹ هزار و ۳۵۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.   رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 660 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای اقشار محروم جمع آوری شده که در قالب بسته‌های بهداشتی میان گروه های نیازمند و بیماران سرطانی توزیع شده ... آقای همتی اضافه کرد: بسته‌های اقلام خوراکی به ارزش 250 تا 300 هزار تومن برای 100 هزار خانوار نیازمند هم آماده توزیعه.   معاون اول قوه قضائیه در بخشنامه ای بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های امنیتی، مفاسد اقتصادی، جرائم خاص و مرتبط با مسائل کرونا با رعایت ضوابط بهداشتی تاکید کرد ... در این بخشنامه همچنین بر استفاده حداکثری و بموقع از ابزار الکترونیک در تمام مراحل اداری رسیدگی به پرونده‌ها تاکید شده.

برگی از نقش زیبای مدافعان سلامت بر صفحات فضای مجازی ... کابران دنیای مجاز هم مثل همه مردم قدردانی خودشون رو از ایثار پزشکان و پرستاران نشون دادن. (گزارش)    سرایت بخشش خیرانه در بین صاحبان واحدهای صنفی در کشور ... بخشش اجاره یکی از راه های رفع مشکلات کروناست. (گزارش)    جهان گردی ویروس کرونا ادامه داره، و بیش از 2 میلیون نفر مبتلا کرده ... البته خوشبختانه بیش از 500 هزار نفر از اونها با سلامتی از دست این ویروس خلاص شدن .   *کوتاه  با موافقت مجلس، شوراهای اسلامی شهر مجازشدند هزینه‌های شهر و روستا رو با دریافت عوارض محلی تامین کنن ... نمایندگان مجلس، وزیر کشور رو موظف کردند حداکثر میزان عوارض رو با توجه به شرایط هر منطقه جغرافیایی و با همکاری شورای عالی استان‌ها تا پایان آذر هر سال تعیین و به شوراهای اسلامی شهر و بخش ابلاغ کنه.
* معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت صد درصد، خرداد یا تیر تحویل متقاضیان می شه ... آقای محمود زاده اضافه کرد: در مرحله دوم ثبت نام این طرح هم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نام نویسی کردند که تا پایان اردیبهشت پالایش و نتایج اعلام می شه .
* از ابتدای خرداد تمدید، صدور و ارسال دفترچه های درمانی تامین اجتماعی غیر حضوری انجام می شه ... وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی اعتبار گذشته تا پایان اردیبهشت معتبرند و سازمان مکلف شده از خرداد هم همه مراحل تمدیدرو غیرحضوری انجام بده.
*
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند ، با استفاده از الیاف نانویی" پساب" صنایع نساجی را تصفیه کنند ... در این طرح آلاینده‏‌های موجود در پساب در هنگام عبور از راکتوری مجهز به نخ‏‌های متشکل از نانوالیاف ، حذف می‌شه ... پساب‏‌های صنعت نساجی از آلوده‏ ترین پسا‌ب‏های صنعتیه که علاوه بر آلودگی محیط زیست، باعث تغییر در زیست‏ بوم جانوری می‌‏شه.
*
رژیم صهیونیستی در حمله ای پهپادی یک دستگاه خودرو را در لبنان نزدیک مشترک این کشور با سوریه هدف قرار داد ... نظامیان صهیونیست در دور جدید تحرکات نظامی با عبور از دیوار بتنی در مرز مشترک لبنان با فلسطین اشغالی نیز وارد منطقه خط آبی شدند .
* انتشار تصاویر حادثه آتش گرفتن یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه بعد ازحدود یک سال ... این تصاویر به آتش سوزی یک فروند هواپیمای سوخو تعلق داره که نیمه اردیبهشت پارسال با ۷۸ سرنشین، ۲۷ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مجبور به فرود اضطراری و دچار آتش سوزی شد. تصاویر سانحه رو کمیته تحقیق پس از حدود یک سال بررسی پرونده آن منتشر و خلبان رو مقصر اعلام کرده . در این سانحه ۴۱ نفر از مسافران هواپیما جان باختن .
*
خطر گرسنگی میلیون ها انگلیسی ... روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرد اکنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار انگلیسی توان خرید مواد غذایی رو ندارن و به سرعت شمار این افراد رو به افزایشه ... به گزارش ایندیپندنت بیش از دو میلیون و دویست هزار شهروند انگلیسی هم پول اجاره مسکن یا بازپرداخت اقساط وام هایشون رو ندارن.
*
مردم کره جنوبی با تدابیر ضد کرونایی پای صندوق های رای حاضر شدن ... 44 میلیون نفر از مردم کره جنوبی واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس این کشور بودند ... مجلس کره جنوبی یا همان مجمع ملی 300 کرسی داره که 253 کرسی با رای مستقیم مردم و 47 کرسی هم به صورت انتصابی مشخص می شه.
* کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 20 خبر مشروح رئیس جمهور یک میلیون تا پایان حدود یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی

با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، استاندار مرکزی و نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی، طرح آب‌رسانی مجتمع شهید سلیمانی شامل آب‌رسانی به دو شهر شازند و آستانه و ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان، هاشم امینی امروز _دوشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم در کشور سرعت گرفته و در استان مرکزی نیز خدمت به مردم با نگاه جهادی در جریان است.

وی افزود: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تأمین آب شرب بهداشتی مردم و جمع‌آوری فاضلاب را به عهده دارد که در این دولت با کار شبانه‌روزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب رفاه و آسایش مردم تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: امروز نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه آغاز خواهد شد و مردم این مناطق از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

امینی ادامه داد: جهاد آبرسانی در کشور یک اتفاق بزرگ از سوی دولت بود که با هدف تأمین آب پایدار در ۱۰۰۰۰ روستا رقم خورد که تا به امروز ٥٢٠٠ روستا آبرسانی و در سال جاری با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خیرین و بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

وی از همکاری صنایع شهرستان در بازچرخانی پساب فاضلاب قدردانی کرد و افزود: استفاده از ظرفیت پساب به پایداری چرخ صنعت و عدم آلودگی آب شرب در منطقه نقش به‌سزایی دارد.

در بخشی دیگر نیز فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در کنار حوزه‌های مختلف در سطح استان است.

وی با اشاره به جهاد آبرسانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در کشور اظهار کرد: در فاز اول ٦٧ روستا و در فاز دوم ١٣١ روستا استان مرکزی که مشکل آب داشتند با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

وی تصریح کرد: دولت به تأمین مهم‌ترین موضوع رفاهی مردم که آب است توجه ویژه‌ای دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت بهینه آب را مصرف کنند.

حشمت‌الله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به موضوع منابع آب پایدار و شرب بهداشتی و همچنین جهاد آبرسانی به روستاها اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، اظهار کرد: این طرح شامل ساخت تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه، احداث دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب، اجرای ۳۷.۵ کیلومتر خط انتقال آب است.

وی افزود: در این طرح همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۵ لیتر ثانیه، احداث یک باب سوله، احداث پست برق ۱۶۰ کیلو ولت آمپر، با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

عباسی ادامه داد: در راستای اجرای خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، و همچنین واگذاری پساب به صنایع نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این آئین نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه آغاز شد.

کد خبر 749843

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها