Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نمی‌توان تولید را از بخش پژوهش و فناوری جدا کرد، گفت: فناوران مدت‌ها بدون صنعت و تولید کار کرده‌اند و امروزه با توجه به نیاز کشور باید در کنار مراکز تولیدی باشند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در راستای تحقق «جهش تولید» اظهار داشت: در محافل و مراکز پژوهشی صحبت از این است که ابتدا تحقیق و بعد از آن تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یافته‌های علمی کاربردی‌تر و بهتر از یافته‌های ذهنی است، گفت: صرفاً اگر از تولید و تولیدکننده بخواهیم جهش‌وار نیازهای کشور را رفع کنند به نظر می‌رسد یک طرف قضیه می‌لنگد و یک بال از این پرواز مشکل دارد. برای اینکه تولید جهش پیدا کند باید دو بال برای پرواز داشته باشیم. 

اتحاد تولید و مراکز پژوهشی و فناورانه در تحقق «جهش تولید»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در راستای جهش تولید در یک بخش همراهی کارآفرین، تولیدکننده، سرمایه‌گذار و فردی که ایده دارد و در مراکز تولیدی است را نیاز داریم و در بخش دیگر مراکز پژوهشی و فناورانه هستند که باید آخرین یافته‌های علمی را در اختیار مراکز تولیدی قرار دهند. در مسائل فناوری نیاز به طرح‌های جدید و تازه داریم و باید شیوه‌های سنتی را تغییر دهیم و از حداقل‌ها، حداکثر بهره‌برداری و بهره‌وری را داشته باشیم. 

اساتید و پژوهشگران باید در کنار مراکز تولیدی باشند

میرزاده با بیان اینکه زمانی به بازوانمان تکیه کرده بودیم تا نیرو و امکانات بیشتری برای تولید و فعالیت داشته باشیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از مراکز تولیدی در دنیا هستند که حجم، فضا و تعداد نیروی انسانی که برای تولید در مجموعه‌ خود در نظر گرفته‌اند ممکن است خیلی کمتر از مراکز تولیدی بزرگ باشد که در قدیم بوده به طوری که با استفاده  از فضا، نیرو و هزینه کمتر موفق به تولید باکیفیت‌تر و سرعت کار و تولید بیشتر شده‌اند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: نمی‌توان تولید را از بخش پژوهش و فناوری جدا کرد و از طرفی پژوهش در حوزه فناوری‌ها نمی‌توانند به تنهایی فعالیت داشته باشد. فناوران مدت‌ها بدون صنعت و تولید کار می‌کردند و برای اینکه اساتید و کارشناسان جایگاه علمی بالایی در دنیا و محافل علمی ثبت کنند پژوهش‌ و طرح‌های جدیدی ارائه کرده‌اند که امروزه باید شاهد این کارشناسان در کنار مراکز تولیدی باشیم.  

وی گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و با توجه به مشکلی که امروزه در کشور با ‌آن مواجه‌ هستیم و دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا ما را به زانو دربیاورند و هیچ وقت هم این اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین ما چاره‌ای جز این نداریم که بخش فناوری خود را از تولید جدا نکند و آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی را در اختیار مراکز تولیدی قرار دهند و مراکز تولیدی نیازشان را به شدت همانند نان شب به یافته‌های علمی و پژوهشی احساس کنند که این دو کنار هم می‌توانند راه چندین ساله را در مدت زمان کوتاهی طی کنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید پژوهش تولید فناوران سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یافته های علمی مراکز تولیدی مراکز پژوهشی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

حمیدرضا ایزدی در دیدار با مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی کامل و تقویت ارتباط اداره کل صمت با بسیج علمی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیج و کمک به تسریع امور واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری، بازار و اصناف، نخبگان و فناوران بسیج علمی و همکاری‌های دوجانبه در اولویت کار اداره‌کل صمت قرار دارد.

او با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افزود: با توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات با مجموعه‌های علمی و پژوهشی، حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان صنایع مادر و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری با قوت و بیش از پیش انجام می‌گیرد.

مجید میکائیلی، رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس نیز در این نشست اصول و چارچوب سپاه برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را برشمرد و گفت این اصول از جمله تقدم نقش تسهیلگری و تنظیم‌گری نسبت به تصدی‌گری، مردمی‌سازی، کمک‌سازی به دولت، الگوسازی، درآمدسازی، تمرکز بر عرصه‌های اولویت‌دار و گلوگاهی بر اساس زنجیره ارزش، حضور و نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی