Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اُم لیلا نوری قره تکن» آموزگار دلسوز گلستانی است که در این روزهای کرونایی در عمق محرومیت مشق ایثار را از تکالیف ۲۰ دانش آموز روستایی خود حذف نکرد.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ این روزها در فضای قرنطینه درد کهنه محرومیت بر شانه های دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار سنگینی می کند.

 

در این روزهای کرونایی که مدارس تعطیل است دانش آموزان سختکوش و درسخوانی را تصور کنید که به دلیل محرومیت و فقدان امکانات از قطار آموزش باز ماندند، البته چاره ای نیست، نه صدا و سیما می تواند از پسِ حجم سنگین دروس تحصیلی بربیاید و نه می توان در هنگام بحران و در کوتاه مدت بستر دولت الکترونیک و دسترسی به اینترنت را در مناطق دورافتاده و محروم فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما همیشه محرومیت، محدودیت نیست؛ این را معلمی در دل روستای محروم شهرستان آزادشهر اثبات کرد، «اُم لیلا نوری قره تکن» معلم دلسوز گلستانی است که این روزها در عمق محرومیت، مشق ایثار را از تکالیف 20 دانش آموز روستایی خود حذف نکرده است.

 

از یک سو در این بلبشوی کرونایی با دوختن ماسک برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی خود زمینه سلامتی آنها را فراهم کرده است و از سویی دیگر با توجه به آنکه تمامی دانش آموزان این روستای محروم به شبکه اجتماعی شاد و یا آموزش از تلویزیون دسترسی ندارند با هزینه شخصی خود برگه آچار تهیه و جزوه های آموزشی را چاپ می کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی آموزش و پرورش آن را به دست دانش آموزان می رساند.

 

 

معلم دلسوز این روزهای روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر گرد و غبار محرومیت و مظلومیت را از روی دانش آموزان این روستا می زداید و با مهر و محبت مسیر درست زندگی را برای شاگردانش مشق می کند.

 

رفتار فداکارانه این روزهای خانم نوری قره تکن گمشده اجتماعی جامعه ما است که می تواند فاصله تبعیض را در سیستم آموزشی بکاهد.

 

خانم نوری قره تکن آموزگار پایه سوم دبستان مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» است، او 28 سال است که در عرصه معلمی خدمت می کند و فوق لیسانس اخلاق و تربیت اسلامی است.

 

گرچه با وجود شیوع کرونا مدارس تعطیل شده است اما این معلم دلسوز نشان داد که تعلیم و تربیت تعطیلی بردار نیست، وی این روزها علاوه بر رسیدگی به وظیفه اصلی خود، در راه سلامت دانش آموزانش هم گام برداشته تا در این روزهای کرونایی دانش آموزان روستانشین، محرومیت را بیش از پیش احساس نکنند.

 

اقدام جالب این آموزگار گلستانی ما را برآن داشت تا به سراغ این معلم فدکار برویم و با او به گفتگو بنشینیم.

 

آموزگار مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر به خبرنگار شبستان در گرگان گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس آموزش را به صورت مجازی دنبال می کنیم، البته همه دانش آموزان کلاسم به اینترنت و گوشی اندروید دسترسی ندارند لذا آموزش این دسته از دانش آموزان را با ارسال سؤال و جزوه درسی پیگیری می کنم.

 

«اُم لیلا نوری قره تکن» که ارتباط بسیار خوب و صمیمی با دانش آموزان دارد، ادامه می دهد: برخی از دانش آموزان در فضای قرنطینه خانگی ابراز دلتنگی می کنند و یا خانواده های آنها از بی توجهی فرزندشان به درس گلایه دارند که در این مواقع شخصاً با دانش آموزانم تماس می گیرم و ضمن دلداری از آنها می خواهم در این ایام از تکالیف درسی غافل نشوند.

 

وی می گوید: همه دانش آموزان کلاسم به اینترنت، موبایل و یا حتی تلویزیون دسترسی ندارند که بتوانند دروس را از طریق مجازی یا شبکه آموزش دنبال کنند به همین دلیل سؤالات و جزوه های درسی را چاپ می کنم و با رعایت نکات بهداشتی در درب منازل به آنها تحویل می دهم.

 

 

آموزگار مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر در پاسخ به این سؤال که چطور ایده دوخت ماسک برای دانش آموزان به ذهن تان رسید، پاسخ می دهد: با وقوع وضعیت سخت و بحرانی شیوع کرونا وقتی مشاهده کردم که پزشکان و پرستاران و کادر درمان همانند یک سرباز وطن برای نجات هموطنان خود جانفشانی می کنند تصمیم گرفتم به عنوان یک سرباز یک قدم کوچکی در این راه بردارم و با هزینه شخصی خودم برای دانش آموزان کلاسم ماسک دوختم و به آنها تحویل دادم.

 

نوری قره تکن می افزاید، وقتی برای دانش آموزانم پیام فرستادم و به آنها گفتم که شب گذشته تا ساعت چهار صبح به خاطر شما بیدار ماندم و برایتان ماسک دوختم آنقدر خوشحال شدند و ابراز دلتنگی کردند که این واکنش آنها مرا ذوق زده کرد.

 

وی یادآور می شود؛ آنقدر با دانش آموزانم صمیمی هستم که همیشه حتی بر سر کلاس درس محبت خود را با در آغوش گرفتن من ابراز می کنند، من عاشق دانش آموزان هستم.

 

آموزگار مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر می گوید: در قسمتی از جزوه های درسی که این روزها به دانش آموزانم تحویل می دهم نکات و توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را یادداشت می کنم و همیشه به آنها تأکید می کنم همانطور که در جنگ تحمیلی دشمن را شکست دادیم امروز هم کرونا را شکست خواهیم داد.

 

نوری قره تکن در خصوص فعالیت شبکه شاد، می گوید؛ در حال حاضر تنها یک نفر از دانش آموزان کلاسم موفق شد از این سامانه آموزشی استفاده کند، مدرسه ما در منطقه محروم قرار دارد و از 20 دانش آموز کلاس حدود 10 نفر به اینترنت، گوشی اندروید و یا تلویزیون دسترسی دارند.

 

وی ابراز می کند؛ همیشه در همه درس ها حتی در درس ریاضی از طریق اجرای نمایش تدریس می کنم و هر بار یکی از دانش آموزان که لباس نمایش به تن دارد به عنوان کارگردان انتخاب می شود و چهار نفر از دوستان خود را انتخاب می کند و درس را با نمایش شروع می کنیم، خوشبختانه این روش اثر بالایی در یادگیری دانش آموزان دارد.

 

آموزگار مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر که اعتقاد دارد رابطه اش با دانش آموزانش مانند مادر و فرزند است، تصریح می کند؛ هیچ کدام از دانش آموزان کلاس برای من تفاوتی ندارند و برای رشد همه آنها تلاش می کنم، اگر ببینم دانش آموزی در کلاس درس خجالت می کشد و احساس راحتی نمی کند او را کنار میز خودم می آورم و آنقدر به آن دانش آموز محبت می کنم تا دیگر احساس انزوا نکند.

 

نوری قره تکن معتقد است بچه های روستا را عاشقانه دوست دارد و می افزاید: همیشه علاقه مند به تدریس در روستاها هستم، حدود 30 سال است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنم و طی این سال ها تنها چهار الی پنج سال را در شهر تدریس کردم اما با بزرگ شدن فرزندانم دوباره به محیط روستا برگشتم، عاشق بچه های روستا هستم به همین دلیل همیشه علاقه مند بودم در روستاها به تدریس بپردازم.

 

 

وی ابراز می کند: مدرسه ما در یک روستای محروم قرار دارد و در این ایام کرونایی با هزینه شخصی سؤالات و تکالیف درسی را چاپ کردم و در اختیار دانش آموزانم قرار دادم.

 

آموزگار مدرسه بعثت روستای «قزلجه آق امام» آزادشهر یادآور می شود؛ معلمی شغل انبیاء است، از همان دوران کودکی آرزو داشتم در عرصه معلمی وارد شوم.

 

این گوشه ای از ایثارگری فرهنگیان در یکی از روستاهای محروم استان گلستان است، بسیاری از فرهنگیان پیش از آنکه معلمی را یک شغل بدانند به آن عشق می ورزند و این روحیه را به دانش آموزان خود هدیه می دهند، به همین دلیل است که فرهنگ «ما می توانیم» در وجود همه ما نهادیه شده و در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بن بستی وجود ندارد.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوخت ماسک دانش آموزان محروم دانش آموزان کلاس برای دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزانم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین دژ به امامت حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ برگزار شد .

امام جمعه شاهین دژ باتبریک فرارسیدن هفته معلم به جایگاه والای معلم در تربیت دانش آموزان مومن و متعهد برای آینده کشور اشاره کرد وگفت: مهمترین رسالت خطیر معلمان تربیت نیروی سالم و کارآمد برای آینده مدیریتی کشوراست .

امام جمعه شاهین دژ همچنین با تبریک فرارسیدن روز کارگر به نقش این قشر زحمتکش در عرصه تولید و خودکفایی کشور اشاره کرد وگفت: نقش کارگران در چرخه تولید و رونق اقتصادی بسیار زیاد است.

امام جمعه شاهین دژ همچنین از اجرای طرح نور  (حجاب و عفاف )از سوی نیروی انتظامی را بسیار باارزش عنوان واز اجرا کننده گان این طرح قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند