Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا با توجه به کمبود ماسک و نیاز جامعه، در زمینه تولید این محصول از محل درآمد موقوفات ورود پیدا کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال تولید ۳۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک هستیم، بیان‌کرد: تاکنون ۱۰ هزار عدد ماسک توزیع شده و این روند همچنان در خراسان‌جنوبی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی‌پور گفت: همچنین بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله به کرونا به صورت روزانه بقاع متبرکه را ضد عفونی می‌کردیم و بقاعی که در روزهای ابتدایی مراجعه کننده داشتند روزی چند بار به صورت مستمر و مداوم ضدعفونی می‌شد.

توزیع بسته‌های غذایی در ایام نوروز و نیمه شعبان بین نیازمندان

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان در ایام نوروز و نیمه شعبان افزود: در ایام نوروز در طرح دست‌های مهربانی ۸۸۲ بسته و در ایام نیمه شعبان نیز در طرح تبرکات مهدی ۷۷۶ بسته غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان از محل درآمد موقوفات گفت: همچنین در ایام نیمه شعبان ۲۰۰ پرس غذای گرم از محل موقوفه شیخ محمد هادی هادوی بین بیماران مبتلاء به کرونا و کادر درمانی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) بیرجند توزیع شد.

بخشی پور اظهارکرد: ۱۵ کاروان شادی، مسابقات فرهنگی چون مسابقه نقاشی در طبس و مسابقه پیامکی در نهبندان، ختم صلوات و قرآن جهت دفع بلایا و سلامتی امام زمان (عج) و قربانی کردن چهار رأس گوسفند در شهرستان‌های خوسف و خضری و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ایام نیمه شعبان در خراسان‌جنوبی بود.

بخشش اجاره بها موقوفات به معنای محرومیت نیازمندان از درآمد آن است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا آیا اوقاف برنامه‌ای برای بخشش اجاره بها املاک خود دارد یا خیر گفت: در وهله اول باید توجه کنیم که مالکیت موقوفات نه شخصی و نه دولتی است و مباحث شرعی مرتبط با خود را دارد.

بخشی‌پور اظهار کرد: از طرف دیگر از بخواهیم بخشش اجاره بها را داشته باشیم درآمدی برای کمک به موقوف علیهم (کسانی که ملک وقف بر آنان شده) یعنی همان نیازمندان و محرومان چه برای توزیع بسته‌های غذایی و چه توزیع اقلام بهداشتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همچنین بخشش اجاره بها موقوفات باید با اجازه نماینده ولی در اوقاف و ریاست سازمان باشد، یادآور شد: در این زمینه البته نامه نگاری‌ها و رایزنی‌هایی صورت گرفته و منتظر نتیجه و نظر متولیان امر هستیم.

کد خبر 4901877

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز شهرکرد نیمه شعبان بارش باران بیرجند گرگان ایلام قزوین استانداری قزوین جهش تولید بخشش اجاره بها توزیع بسته بین نیازمندان خراسان جنوبی نیمه شعبان توزیع شد بخشی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران