Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا این روزها بهانه‌ای شده تا مردم از حضور گسترده در پایگاه‌های انتقال خون و مشارکت در اهدای خون غافل شوند در حالی که نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز دائمی است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، شیوع ویروس کرونا در استان‌های کشور از جمله استان قزوین با نگرانی‌هایی از سوی مردم همراه شده است به گونه‌ای که با شیوع این ویروس، شاهد کاهش آمار مراجعه کنندگان اهدای خون به پایگاه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردم نوع دوست قزوین که در امر خداپسندانۀ اهدای خون مشارکت همیشگی داشتند اما امروز و در شرایط کرونایی به دلیل ترس از این ویروس منحسوس و حفظ سلامتی خود، مشارکت کمتری را در اهدای خون دارند. آمار اهدای خون در این روزها نسبت به گذشته کاهش یافته است و شاید بتوان علت آن را در ترویج باورهای نادرستی که در بین مردم رایج است، عنوان کرد.

*آمادگی پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین برای پذیرش اهدای خون

مهدی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان قزوین و تاکستان از ابتدای سال‌جاری فعال بوده است.

 وی افزود: ساعت فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان قزوین تا اواخر هفتۀ جاری از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر و ساعت فعالیت پایگاه تاکستان از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 12 و 30 دقیقه است و در صورت کاهش همه‌گیری ویروس کرونا این ساعت تغییر می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: مردم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در امر اهدای خون همراهی کردند و در حاضر وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

اکبری ادامه داد: باتوجه به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار داریم لازم است که مردم قزوین همچون همیشه در پایگاه‌های انتقال خون حضور داشته باشند چراکه نیاز به فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی است و وضعیت موجود دلیلی بر اهدای خون نمی‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت اهدای خون در استان وضعیت با ثباتی است اما نیازمند تأمین تمام گروه‌های خونی هستیم و آمادگی پذیرش اهدای خون از مردم را داریم.

*اهداکنندگان خون نگران سلامتی نباشند، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان قزوین مطرح کرد: باتوجه به اینکه مردم در کنترل زنجیرۀ انتقال ویروس کرونا نقش دارند، طبیعتا آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته اما با فراخوان‌های اعلام شده نیاز خون استان تا اندازه‌ای تأمین شده است.

اکبری یادآورشد: در حال حاضر، آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است اما آمار ذخایر خونی با همراهی مردم در حد قابل قبولی است.

وی مطرح کرد: با شیوع کرونا دستورالعمل‌های مرتبط با ویروس در سطح سازمان انتقال خون تدوین و تمامی موارد ذکر شده از جمله طرح فاصله‌گذاری و ضدعفونی در بخش‌های پایگاه‌های انتقال خون اجرایی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه اینکه ویروس کوید 19 توسط اهدای خون منتقل نمی‌شود، اضافه کرد: مراجعه کنندگان به پایگاه‌ها، قبل از اهدای خون توسط پزشکان معاینه و در صورت دارا بودن علائم ویروس کرونا از اهدای خون معاف می‌شوند لذا سلامت اهداکننده در پایگاه‌های انتقال خون تضمین می‌شود.

56 واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین فعال است/ 578 طرح صنعتی آماده بهره برداریجمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر قزوین ممنوع استخطر شیوع کرونا در مراکز انتقال خون قزوین وجود ندارد

اکبری در خصوص تامین نیازهای خونی بیماران خاص عنوان کرد: هرچند نیاز این بیماران یک نیاز همیشگی است اما تمام نیازهای آنها تأمین شده چراکه یکی از حساسیت‌های انتقال خون، تأمین نیازهای این بیماران است.

وی تصریح کرد: به مردم پیشنهاد و توصیه داریم که برای قطع زنجیرۀ عفونت کمک کنند و در منازل بمانند و تنها برای انجام فعالیت‌های ضروری از منزل خارج شوند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: فراموش نکنیم که اهدای خون یک فعالیت ضروری است و اهدای خون تأمین کننده نیازهای بیمارانی است که منتظر دریافت فرآورده‌های خونی هستند.

اکبری اظهار داشت: در مقایسه آماری اهدای خون در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش اهدای خون همراه هستیم و آمار مراجعه کنندگان در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است و امیدواریم در روزهای آینده سطح آمار مراجعه کنندگان به سطح اولیه برسد.

علیرضا نوروزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در دوهفته پایانی سال گذشته و در اسفندماه، باتوجه به شیوع بیماری کرونا متوجه شدیم که اهدای خون در استان کاهش یافته است و در این راستا، کمپینی برای اهدای خون راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این کمپین از مردم شهر قزوین درخواست کردیم تا به منظور افزایش اهدای خون به این کمپین بپیوندند تا بتوان در این حوزه، نیاز فرآورده‌های خونی بیماران استان را تأمین کرد.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(مکس) در قزوین گفت: مشارکت مردم در استقبال از این کمپین تقریبا مناسب بود و تقریبا بخشی از نیازهای بیماران از جمله بیماران خاص تأمین شد.

نوروزی اضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا و قرنطینه‌های مرتبط با آن، برخی از مردم نگران حضور در پایگاه‌های انتقال خون بودند در صورتی که تمام تمهیدات بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا، آمار اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است، در حالی که بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به سرطان، تالاسمی و هموفیلی نیازمند این واحدهای خون هستند.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(مکس) در قزوین گفت: همکاران رسانه‌ای ما در مؤسسه از مردم برای اهدای خون دعوت کردند چراکه اهدای خون یک امر خیر است و فرد اهداکننده جان سه نفر را نجات می‌دهد و فصل بهار نیز فصل مناسبی برای اهدای خون و سلامتی انسان است.

نوروزی خاطرنشان کرد: تنها فعالیتی که در مؤسسه می‌توانیم انجام دهیم این است که مردم را برای اهدای خون و تأمین نیازهای بیماران دعوت کنیم که این پویش در گذشته نیز انجام می‌شد و در حال حاضر با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و حداقل بتوانیم پاسخگوی نیازهای بیماران استان باشیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اهدای خون یک نیاز دائمی است و اهدای ان باید دائمی باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای بیماران باشیم.

فراموش نکنیم که نیاز به خون یک نیاز دائمی است و در این روزهای کرونایی که سلامت انسان‌ها همچون دُری گرانبهاست به این سخن بزرگان« بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرنر» را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/ی

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا مدیرکل انتقال خون استان قزوین پایگاه های انتقال خون آمار مراجعه کنندگان مراجعه کنندگان یک نیاز دائمی فرآورده های خونی نیازهای بیماران برای اهدای خون کاهش یافته پایگاه ها اهدای خون اهدای خون ویروس کرونا شیوع کرونا سال گذشته خون یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تمرکز بر تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی با شناسه های منحصر به فرد برای همه فعالان اقتصادی در ایران، موضوع مهمی است که به دنبال نوسازی چارچوب نظارتی حاکمیت بر کسب و کار ها و استفاده از فناوری دیجیتال برای ارتقای اعطای خدمات دولتی و حمایت از فعالیت های اقتصادی است. معرفی مجوزهای الکترونیکی با شناسه‌های منحصربفرد مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مزایای مهم را ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد بستری برای ارائه خدمات کارآمد و هوشمند دولتی به دارندگان مجوز، احراز هویت فعالان واقعی اقتصادی، شناسایی فعالیت‌های اقتصادی شفاف و مولد در جهت حمایت بیشتر، تخصیص حمایت های جدید برای ترویج سرمایه گذاری های قانونی و تولید واقعی در اقتصاد و پیشگیری از تخلفات غیرقانونی نظیر فعالیت های زیرزمینی و قاچاق اشاره کرد.

مزیت کلیدی این موضوع مقابله با بخش زیرزمینی اقتصاد است؛ تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی با شناسه‌های منحصربه‌فرد، گامی مهم در جهت افزایش حمایت از تولید شفاف، شفافیت و کارایی در چشم‌انداز اقتصادی ایران است. هدف نهایی تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیک حذف اقتصاد زیرزمینی و قاچاق است.

در همین رابطه پیرامون اهمیت این موضوع با علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در خصوص تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، اظهار داشت: قانون تسهیل فضای کسب وکار و حذف بروکراسی اداری از طریق صدور مجوزهای الکترونیکی از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم بود که در این راستا دولت موظف به تسهیل گری صدور مجورهای کسب وکارها شد و طبیعتا اجرای صحیح آن مستلزم بسترسازی و آماده سازی فرآیندهای مربوطه است.

وی ادامه داد: دولت باید تمامی مجوزهای مورد نیاز توسعه فضای کسب و کار را با ابزارهای قانونی در اختیار، بصورت الکترونیکی صادر کند که متناسب با شرایط روز و درخواست ها باید شفاف و بدون ابهام عمل کند و از این رو باید با حذف مقررات دست وپاگیر و زائد از حقوق مطالبه گران این بخش بویژه جوانان و کارآفرینان و نخبگان حمایت کند.

 

فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفافیت نکته اساسی در این زمینه شفاف سازی در فعالیت های اقتصاد، گفت: مردمی سازی امور است که هدف مهم قانونگذار در این حوزه به شمار می‌رود و دولت باید در فضای جدید برای جلب نظر حداکثری اصناف و بازاریان بکوشد و موانع پیش روی این قانون را با همکاری بخش های دیوانی مرتفع کند.

کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: در خصوص تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا نیز اصل مهم شفافیت و رقابت پذیری در حوزه کسب وکارهاست که به نظر می رسد تحول بزرگی در این حوزه رخ داد و عرصه دیجیتال در حوزه اقتصاد دستخوش تغییرات بنیادین گردید و مهمترین دغدغه عمومی در این حوزه امنیت داده های مربوط به سرمایه گذاران  و کسب و کارهای اقتصادی است که نگاهها و تلاش ها باید معطوف به این حوزه راهبردی باشد و مجلس یازدهم در این خصوص تاکید مضاعفی در قانون مصوب داشته است.

وی بیان داشت: پیش نیاز توسعه اقتصادی در حوزه  کسب و کارها که صدور الکترونیکی مجوزها شرط اولیه آن است، با تمرکز و حمایت ویژه از مشارکت مردم در فضای تولید، ثبات قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را شاهد خواهیم بود و تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه موجب تحقق شفافیت اقتصادی، حمایت هدفمند از تولید و افزایش رقابت پذیری تولید خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس اقتصاد زیرزمینی را از مشکلات ساختاری اقتصاد کلان دانست و عنوان کرد که ساماندهی آن نیازمند شفاف سازی و قانونمندی ساختارهای مربوطه است.

وی خاطرنشان ساخت: اصل محوری در این زمینه این است که دولت نباید در عرصه اقتصادی خود را رقیب بخش خصوصی بداند و از این رو اقتصاد را در حوزه اجرا و نه سیاستگذاری، تماما به عاملان آن واگذار کند و از این رو فعالیت های غیرمولد و خطرآفرین در حوزه اقتصاد به تدریج رخت بر خواهد بست و شفافیت مطلوب بر این عرصه حاکم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند