Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی شهامی، سرپرست اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت‌های موجود در سطح استان از وضعیت مناسبی برخوردار بوده تا جایی که هم‌اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت منطقه ۹۵ گیگا بایت بر ثانیه بوده و در صورت نیاز نیز این ظرفیت تا ۲۰۰ مگا بایت بر ثانیه قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، میزان مصرف اینترنت در زمان شیوع ویروس کرونا را دو برابر قبل از آغاز این بیماری در سطیح استان قزوین دانست و افزود: پیش‌ از این بیماری مصرف اینترنت حدود ۳۵ گیگابایت بر ثانیه بود در حالی‌که امروز شاهد پیک مصرف ۷۷ گیگابایتی بر ثانیه آن هستیم و اگر این میزان مصرف باز هم افزایش داشته باشد، مشکلی در حوزه افزایش ظرفیت در لایه زیرساخت‌های موجود نخواهیم داشت.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه تمامی شهرهای استان از اینترنت پرسرعت ثابت و سیار بهره‌مند هستند، تصریح کرد: برخی از نقاط استان که با ازدحام مشترکان همراه است با تجهیزات موجود تقویت‌ شده‌ اما احتمال کمبود پهنای باند در لایه دسترسی کاربران، در برخی ساعات پرترافیک و در نقاط با تراکم بالا همیشه وجود دارد.

شهامی یادآور شد: برخی از روستاهای استان قزوین که تحت پوشش اینترنت بی‌سیم اپراتور های‌وب قرار دارند به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای تجهیزات، میزان استفاده روستاییان از این شبکه بسیار پایین بوده و به همین دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ارتقاء تکنولوژی شبکه تلفن همراه ۴۵ روستا را از نسل ۲ به سه و ۴ برای سال سال جاری در قالب فاز دوم پروژه اینترنت روستایی در دست اقدام دارد که با پایان این پروژه، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار خواهند ‌گرفت.

این مسوول فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار استان که شامل ۸۴۰ روستا می‌شوند دارای ارتباط هستند، گفت: استان قزوین رتبه نخست کشور را در پوشش وضعیت ارتباطی نقاط محروم دارد و همه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان و اپراتورهای خدمت رسان تلفن ثابت، همراه و اینترنت آمادگی لازم برای بهبود وضعیت ارتباطی، به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا را دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: استان قزوین اینترنت تلفن فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند

کارشناسان مرکز Solar AURA که در زمینه امنیت اطلاعات تخصص دارد، نسبت به وجود وب سایت‌های مشکوکی که برای هک کردن حساب‌های تلگرام و سرقت داده‌های آن ها استفاده می‌شود، هشدار دادند.

کارشناسان این مرکز اعلام کردند که توانسته‌اند بیش از ۳۰۰ وب‌سایت مشکوک را که برای هک حساب‌های کاربران در تلگرام استفاده می‌شوند، کشف کنند و این سایت‌ها معمولاً برای آپلود تصاویر از طریق اینترنت استفاده می‌شوند.

به گفته کارشناسان، اکثر سایت‌های فوق در دسامبر سال گذشته ایجاد شده اند و شبیه به برخی از وب سایت‌های معروفی هستند که برای آپلود تصاویر استفاده می‌شوند و حاوی صد‌ها هزار تصویر مرتبط با موضوعات مختلف مانند انیمیشن، طبیعت، آشپزی و چیز‌های دیگر هستند.

به گفته متخصصان، آنچه در مورد سایت‌های فوق، خطرناک است این که داده‌ها یا تصاویر موجود در آن به نرم افزار‌های مخرب مرتبط می‌شوند به محض این که کاربر برای دیدن آن یا یافتن منبع اصلی آن بر روی آن کلیک کند، لینکی ظاهر می‌شود که او را به یک سایت کلاهبرداری تبدیل می‌کند و می‌توان از طریق اکانت تلگرام به آن دسترسی پیدا کرد. اگر کاربر کد امنیتی حساب را وارد کند، هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات پروفایل موجود در آن دسترسی داشته باشند و حتی به تنظیمات بسته شدن حساب دسترسی پیدا کنند.

منبع: نووستی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه