Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:31:27 GMT

۷۴۵ واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۱۰۵

اصغر گونجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکل تأمین مسکن همواره از دغدغه‌های اقشار کم درآمد جامعه است که در این راستا دولت با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند تا این نیاز برآورده شود.

وی بیان کرد: اقدام ملی مسکن از طرح‌های مهمی است که با هدف خانه دار شدن افراد کم درآمد و متوسط جامعه اجرا خواهد شد و با واگذاری زمین در استان قزوین نیز این طرح عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: با افزایش جمعیت کشور و استان بسیاری از افراد کم درآمد که قادر به تأمین هزینه‌های خرید و یا اجاره خانه نیستند به شهرهای کوچک رفته و ساکن شده اند تا بتوانند بخشی از نیازهای خود را برآورده کنند.

گونجی گفت: تأمین مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده که در میان ۱۵ شهر استان تعداد ۲۴ شهر مشمول طرح می‌شوند.

ساخت ۷۴۵ واحد مسکن ملی در استان قزوین

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن در اجرای طرح مسکن مهر بسیار موفق عمل کرد و با ساخت ۵۲۲۹ واحد توانست در فروش اقساطی مسکن مهر با ۹۹/۶۶ درد رتبه اول کشوری را کسب کند به همین دلیل در اجرای طرح اقدام ملی هم پیشگام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در نیازسنجی اولیه ۶۰۵۰ نفر برای مسکن ملی اقدام کردند که برای استان سهمیه ۷۴۵ واحد تعیین شده است.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان در دو مرحله آغاز شد که در مرحله اول ۱۹۴۵ نفر ثبت نام کردند که پایش اولیه انجام شده که ۳۶۷ نفر واجد شرایط در فاز اول شناخته شده اند.

گونجی اظهار داشت: به متقاضیان مسکن ملی ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و از طریق بورس کالا برای تأمین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام خواهد شد تا هزینه ساخت کمتر شود.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین زمین رایگان و یا با قیمت مناسب پیش بینی می‌کنیم این واحدها متری دو میلیون تومان هزینه داشته باشد.

کونجی اضافه کرد: واحدهای مسکن ملی که خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های میانی تعلق می‌گیرد از ۷۵ تا ۸۵ متر زیربنا خواهد داشت و حدود یک سوم هزینه را متقاضی تأمین خواهد کرد.

ساخت ۱۰۵ واحد برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: همچنین ۱۰۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول برابر تفاهم نامه مشترک احداث و واگذار شده است.

وی گفت: در راستای احداث مسکن اقشار کم درآمد، انتفاعی و محرومان از ابتدای فعالیت تا سال ۹۶ تعداد ۳۱۸ واحد، در سال ۹۷ تعداد ۸۲ واحد، در سال گذشته ۲۰۲ واحد ساخته شده و برای امسال ۴۵۰ واحد پیش بینی شده است.

کد خبر 4901895

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن استان قزوین مسکن ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز شهرکرد نیمه شعبان بارش باران بیرجند گرگان ایلام قزوین استانداری قزوین جهش تولید استان قزوین بنیاد مسکن اجرای طرح مسکن ملی کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن