Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:55:10 GMT

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی روز چهارشنبه قم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۴۴۳

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی روز چهارشنبه قم

افزایش حجم بیماران ورودی به مرکزهای درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان کامکار، بار دیگر افزایش یافت.

محمدرضا قدیر درجلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا افزود: باید مشاغل پرخطر همچنان تعطیل باشند و نگران بازگشایی این‌گونه اصناف هستیم؛ پاساژها و مراکز مسقف واقعا ‌پرخطر هستند و میزان تماس‌ها در این مکان‌ها بالاست و نباید در این ایام فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت پیوست‌ رسانه‌ای در تصمیم‌ها   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بابیان این‌که تصمیم‌ها در مورد مقابله با کرونا نیازمند پیوست‌های رسانه‌ای است، گفت: یکی از مشکلات استان در تصمیم‌گیری‌های کرونایی کم‌رنگ بودن پیوست رسانه‌ای است.

سید موسی حسینی کاشانی در کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا افزود: باید اقدام‌های مهم کرونایی استان در رابطه با شروع دوباره فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی دارای پیوست‌های رسانه‌ای برای زمینه‌سازی فرهنگی باشد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقطه آسیب در کنترل کرونا

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقطه آسیب استان در ابتلا به ویروس کرونا هستند و فرهنگ خرید در این مرکزها به‌ شدت اشتباه و مشکل‌آفرین است.

امیرحسین پروان درکمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا افزود: فعالیت این قبیل از مرکزهای تجاری که روزانه شاهد حضور بسیار زیاد مردم است، باید اصلاح شود.

اجرای رزمایش «همدلی و کمک مومنانه»

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم، از اجرای گسترده و منسجم رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» به همت نواحی بسیج، خیرین، گروه‌های جهادی و هیات های مذهبی در موضوع مقابله با کرونا و آسیب‌های آن هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور در گفت‌وگویی افزود: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) و قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(ع) در سه محور سلامت، معیشت و معنویت در اولویت برنامه‌ریزی و اجرا قرار گرفت.

تشکیل قرارگاه «گامی به ‌سوی جامعه مهدوی»

تولیت مسجد مقدس جمکران، از تشکیل قرارگاه «گامی به‌سوی جامعه مهدوی» توسط این مکان مقدس در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگویی، با اشاره به آیات و روایات در فضیلت فوق‌العاده خدمت به مردم به‌خصوص نیازمندان و بالاخص در دشواری‌ها، گفت: مسجد مقدس جمکران باهدف حرکت به‌سوی تحقق جامعه مهدوی و لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز نیمه شعبان امسال، برای گسترش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، پویش «همدلی، گامی به‌سوی جامعه مهدوی» را برگزار می‌کند.

آغاز به کار صنوف پرخطر به صورت پلکانی

استاندار قم گفت: فعالیت صنوف پرخطر قم مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به‌صورت پلکانی خواهد بود.

بهرام سرمست درحاشیه جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران قم در جمع خبرنگاران افزود: برای بازگشت و نحوه فعالیت‌های اقتصادی ۱۱ صنف پرخطر در حال پیگیری از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

۹۱۵۰ بازدید از اصناف

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند تا پایان روز ۲۶  فروردین‌ماه جاری، ۹ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید توسط کارشناسان مرکز بهداشت از اصناف، اداره‌ها و صنایع این استان صورت گرفت.

سیامک محبی افزود: در این میان ۹۰ مورد از اصناف پرخطر شامل مجتمع‌های تجاری، گرمابه، کله‌پزی و جگرکی، اغذیه و فست‌فود، گیم‌نت و رستوران غیرفعال و ۱۲ واحد کم‌خطر که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت درست رعایت نمی‌کردند، تعطیل شدند.

ادامه تعطیلی بازار

مدیر بازرسی اتاق اصناف قم گفت: در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیلی پاساژها و صنوف مسقف و غیرضرور در استان قم تا اطلاعیه بعدی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد.

عباس جعفری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته چند مغازه در داخل بازار بزرگ قم فعالیت‌های خود را از سر گرفته بودند که طبق تاکید معاون اقتصادی استانداری قم تمام آنها تعطیل می‌شوند.

لزوم رعایت مسائل بهداشتی

امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش کاراته استان قم و قهرمان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از عموم مردم خواستار رعایت نکات مورد تاکید مسئولان پزشکی و بهداشتی کشور برای مقابله با کرونا شد و گفت: کادر درمانی بیمارستان‌ها بی‌نهایت تلاش می‌کنند، کار آن‌ها واقعا طاقت‌فرسا و سخت است و امیدوارم مردم رعایت کنند تا موضوع کرونا تمام شود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری ویروس کرونا جامعه مهدوی کمک مومنانه رسانه ای قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند