Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:41:47 GMT

 سپاه و بسیج پیشتاز خط مقدم و لبیک به ندای رهبر هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۹۶۸

 سپاه و بسیج پیشتاز خط مقدم و لبیک به ندای رهبر هستند

حسینی گفت: سپاه و بسیج ملایر در پاسخ به ندای رهبری رزمایش کمک مومنانه را اجرایی می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر،  با ورود میهمان منحوس و ناخوانده کرونا از اسفند ماه سال گذشته تمام محاسبات مردم ایران  و  دیگر کشورهای جهان به هم ریخت و  تمام برنامه های کشور  در راستای مقابله با کرونا روی این موضوع ‌متمرکز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمام نهادهای دولتی، گروه های مختلف مردمی‌ ،جهادگران و در راس همه آنها مدافعان حوزه درمان و سلامت با تمام توان برای مقابله با کرونا بسیج شدند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس از بین مردم و کشورمان باشیم.
در این میان بسیج و سپاه  در عرصه‌های مختلف در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی که بسیج جلودار بوده، در این شرایط سخت نیز بسیجیان بار دیگر وظایف خود را به خوبی انجام داده و با کمک به مردم و مسوولان سهم خود را در مقابله با کرونا ایفا می‌کنندو تا به امروز با فعالیت در حوزه های مختلف  یاری گر مسولان و مردم در این عرصه شده اند .

هم اکنون نیز در شرایط جنگ قرار داریم و باید با جهاد عمومی و آمادگی مردم و مسوولان در این جنگ پیروز شویم و امروز در مقابله با کرونا تمامی اقشار مختلف بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان ملایر  برای مهار کرونا پای کار هستند.

 

انجام بیش از ۹۰ درصد غربالگری مردم توسط بسیجیان ملایر


«سید جواد حسینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در چنین شرایطی  بسیج و سپاه ملایر  با فرا گرفتن آموزش‌های لازم از همان ابتدای شروع کرونا وارد عرصه مقابله با این ویروس شدند. 


فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر از بسیجیان‌ توسط کارشناسان بهداشت آموزش های لازم را دیدند افزود: بیش از ۹۰ درصد غربالگری کرونا و شناسایی بیماران تا کنون توسط بسیجیان شهرستان با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی انجام شده است.


وی با بیان اینکه فعالیت بسیجیان تا مهار و قطع زنجیره کرونا ادامه دارد گفت: یکی از اقدامات سپاه و بسیج با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه و بسیج حضور ۵۰ گروه جهادی و بسیجی برای ضد عفونی کردن معابر بود که در این راستا از همان ابتدا فعالیت این گروه ها در شب ها با پاک سازی معابر عمومی صورت گرفته است.
 
وی افزود:  گروه های بسیجی و جهادی با انواع ماشین آلات با حضور در معابر عمومی و خیابان ها و اماکن مختلف نسبت به ضد عفونی و گند زدایی معابر اقدام می‌کنند و تا ریشه کنی کرونا این اقدامات ادامه دارد. 

 

وی با بیان اینکه وارد مرحله دوم بسیج مقابله با کرونا هستیم گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند : چه خوب است که رزمایش گسترده ای در کشور به وجود آید برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا " و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ایران اسلامی سرشار از جلوه های زیبایی از نوع دوستی، همدلی و خیرخواهی قرار دارد و در شرایطی که ویروس منحوس کرونا همچنان کسب و کار و زندگی و معیشت را تحت تأثیر قرار داده است، ایرانیان از هر قوم و نژادی و در هر سن و سالی خدمت رسانی مسئولانه را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.


وی افزود: در  بحث رزمایش  کمک مومنانه  با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری این رزمایش از دو روز گذشته شروع شده است .


وی با بیان اینکه در اجرای بهتر این رزمایش جلسات درحال تشکیل شدن و برنامه ریزی است تصریح کرد:  همکاری و همراهی ادارات، نهادها ، مردم و خیرین ما را در اجرای هر چه بهتر این رزمایش یاری می‌کند.


وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند کمک سایر ادارات و نهادها هستیم گفت تمامی نیازمندانی که خارج از پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در این مرحله مورد حمایت قرار خواهند گرفت و همه کسانی که در بحث کرنا خسارت دیده اند نیز در این رزمایش دیده خواهند شد .


فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه  سپاه در مراحل گذشته موفق عمل کرد افزود: در مرحله از ابتدای شیوع کرونا تا نیمه شعبان ۵ هزار بسته در قالب بسته های حمایتی  شامل اقلام اساسی از جمله بسته های غذایی برنج‌ روغن‌ م‌ حبوبات، شوینده‌ مواد ضد عفونی کننده‌ و...با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان  از کمک‌های مردمی و خیرین توسط حوزه ها و پایگاه های  مختلف بسیج جمع آوری و در بین نیازمندان و همچنین مناطق حاشیه شهر و همه نیازمندان شهرستان توزیع شد.


 وی با بیان اینکه همه نیروهای بسیجی در حوزه های مقاومت در این مرحله نیز آماده شناسایی نیازمندان و همچنین  کمک های مردمی و خیرین هستند گفت: در مرحله اول پیشگیری و مقابله با کرونا همچنین با کمک شهرداری ایستگاه های سلامت را در شهرستان برپا کردیم .

 

مدرسه راهیان کوثر


وی در  ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات سپاه در کنار آموزش و پرورش بوده است افزود:  مدرسه کوثر زیر نظر آموزش و پرورش و با حمایت سپاه دو سال است که راه اندازی شده است که در این زمینه  علاوه بر بعد آموزشی در بعد تربیتی دانش آموزان  نیز بسیار خوب کار شده است .


حسینی با بیان اینکه ۲۶۵ نفر از دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی در این مدرسه در حال تحصیل هستند گفت: با شیوع کرونا در این مدرسه مانند سایر مراکز آموزس دروس به صورت مجازی و آنلاین هر د روز را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد.


وی با بیان اینکه این مدرسه در قالب ۱۱ کلاس از بهترین معلمان و مجربترین فرهنگیان برای تحصیل دانش آموزان استفاده کرده است گفت در این زمینه معلمان در طی مدت تعطیلی مدارس به صورت مجازی با دانش آموزان در ارتباط بوده و همه دروس به دانش آموزان ونایی شده و بایدگفت این مدرسه یک الگوی کامل است که شاید در شهرستان و استان هم بی‌نظیر باشد.

 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش همدلی کمک مومنانه شهرستان ملایر سپاه پاسداران مقابله با کرونا دانش آموزان سپاه و بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: عقیدتی سیاسی سپاه از سرمایه‌ها و عامل حفظ ایمان، اراده و قدرت سپاه است و مجموعه سپاه و بسیج باید با آثار شهید مطهری آشنا شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرمانده سپاه کربلا و مسئول و کارکنان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا مازندران ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: با نیروی ایمان و با قدرت و عظمتی آن چنانی عملیاتی مثل وعده صادق انجام شد و بیشتر هم شاهد بودیم با در هم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد، به عزت رسیدیم.

وی افزود: در عصر آخرالزمان هستیم و حجت و ولی خدا امام زمان (عج) است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و داعشیان منطقه هیچ کدام امام زمان (عج) ندارند و قطعا پیروزی با جبهه حق است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، تصریح کرد: شهید دانشمند آیت‌الله مطهری عالم، باتقوا، مجاهد و جهادگر علمی بود و لذا درس‌گیری از این استاد دانشگاهی بر فعالان حوزه و دانشگاه لازم است.

وی به هفته عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: باید در سپاه و بسیج آثار شهید مطهری را نشر داد.

عضو خبرگان رهبری افزود: ما باید آثار استاد شهید را تقویت و ترویج کنیم و آشنایی مجموعه سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری باید بیش از دیگران باشد.

وی توصیه کرد: لازم است فعالان عقیدتی سیاسی با کتب شهید آشنا شوند. 

امام جمعه ساری بیان کرد: بسیج و سربازان وظیفه را باید بسازید که مقدمه‌اش آگاهی‌بخشی و مشاهده تقوا و صداقت از مجموعه است.

محمدی لائینی خواستار وفاق بین فرماندهی، عقیدتی، حفاظت و اطلاعات شد و تاکید کرد: حوزه فرماندهی باید رفتاری پدرانه داشته باشد و اعتماد به‌دست بیاورد.

وی افزود: قدرت و اراده 2 ویژگی مهم سپاه محسوب می‌شود و جرات، قدرت و اراده سبب شکل‌گیری عملیات وعده صادق شد.

محمدی لائینی تصریح کرد: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و این شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی، اقدام و نترسیدن و اعتماد به خدا را باید در سپاه حفظ کنیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: طلاب و روحانیت بابصیرت، با دین و تقوا را باید وارد بدنه سپاه کرد و امیدواریم همه سپاه و بسیج را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود