Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:10:53 GMT

کرونا حریف فعالان فرهنگ و هنر میبد نشد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۰۲۶۹

کرونا حریف فعالان فرهنگ و هنر میبد نشد

کرونا قشرهای مختلف فعال در عرصه فرهنگ و هنر رسانه را با وجود قرنطینه خانگی و وضعیت آن که افراد را به سوی افسردگی سوق می‌دهد وادار کرد  تا فضای مجازی را به فرصت برای متحول کردن حال خودشان  ومردم تبدیل کنند.

آنها از پای ننشستند و تلاشی مضاعف و ایثارگونه برای حضور و نقش آفرینی در جامعه با تردد در مکان‌های پرخطر برای به تصویر کشیدن جان گذشتگی‌ها در جبهه درمان و همچنین ارائه موضوعات آموزش در فضاهای مجازی داشتند و همچنان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردبیر یکی از پایگاه‌های خبری میبد به ایرنا گفت: با شروع شیوع بیماری کرونا در کنار همه افراد و ارگان‌ها و گروه‌هایی که برای کمک به حفظ سلامتی مردم و جامعه به میدان مبارزه با کرونا آمده بودند، تلاش کردیم با ظرفیت یک رسانه بومی در این راستا به این جریان مقدس کمک کنیم.

احمد کریمی افزود: از همان روزهای اول با ظرفیت پایگاه خبری اینترنتی و کانال‌های مجازی در اپلیکیشن های مختلف نسبت به گزارش عملکرد واحدهای مختلف در شهرستان اقدام شد و یکی از محورهای مهم را بخش بیمارستان میبد و نقاهتگاه بیماران کرونایی قرار دادیم.

وی ادامه داد: گزارش‌های مختلفی از مصاحبه با بیماران کرونایی در نقاهتگاه، پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان و مصاحبه‌های مردمی در سطح خیابان و همچنین توصیه‌های پزشکان و متخصصین این حوزه در رسانه‌های ما بازتاب داده‌شد که اصولاً با فرمت فیلم و کلیپ بود که توانست مخاطب‌های  زیادی را جذب کند.

این فعال رسانه‌ای میبد تصریح کرد : به طبع  قرنطینه برای ما خبرنگاران و به خصوص شخص بنده مفهوم متفاوتی داشت؛ به این مفهوم که همه تلاش خود را می‌کردیم که حضور در خانه بسیار کمتر شود.

وی ادامه داد : در اکثر مواقع و شاید از صبح تا  ساعت‌های انتهایی شب در دفتر کار و یا میدان فعالیت رسانه‌ای بودم و به خاطر حضور مداوم در مکان‌هایی مانند بیمارستان و نقاهتگاه مجبور بودم کمتر خانواده را ببینم .

وی افزود: اما در عین حال هم در زمانی که در منزل بودم رعایت قرنطینه شخصی را تا حدود  زیادی انجام می‌دادم و هم در بیرون از خانه و محیط کار نیز سعی در رعایت مسائل ایمنی جهت سلامتی افراد را در اولویت خود داشتم.

کریمی یادآور شد: روزهای اول و بعد از گزارش بیمارستان به طور طبیعی کسالت‌هایی پیش آمد که به لطف خدا مشکلی در راستای انجام وظیفه خبری ایجاد نکرد و کار با تمام قدرت ادامه یافت.

وی در ادامه  اظهار داشت: به لطف خدا در کنار دیگر اصحاب رسانه به نظر می‌رسد کارنامه قابل قبولی در مدت گذشته به جا گذاشته‌ایم و ان‌شاءالله در مسیر پیش‌رو که به فضل خدا، شکست کرونا را به زودی در پی خواهد داشت نیز سعی در انجام وظیفه رسانه ای خود خواهیم داشت.

خبرنگار و عکاس یک از خبرگزاری‌ها در میبد هم گفت: به مدت یک ماه است در قرنطینه هستم و خبرها و گزارش‌ها را به صورت تلفنی پیگیری و ارسال می‌کنم .

فاطمه دهقانی افزود: همراه با فعالیت خبری آتیلیه هم دارم و علی رغم اینکه سرپرست خانه نیستم اما با وجود داشتن ۲ فعالیت هم رسانه و هم شغل مرتبط با عکاسی و متحمل شدن خسارت‌های ناشی از قرنطینه سعی کردم هر چند در اوایل رو به افسرده شدن پیش می‌رفتم اما به صورت مجازی و تلفنی فعالیت خبری خود را داشته‌باشم.

مدیر عامل شرکت تعاونی آموزشی و آزمون فن گستر میبد به عنوان یکی از تعاونی‌های برتر شهرستان که در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد موفقیت‌هایی را حائز شد هم گفت: کرونا و قرنطینه کار ما را تعطیل نکرد  اما با تعطیل کردن شرکت که باید ماهانه  اجاره بهای آن از خسارت دیدن دور نبودیم.

مریم فلاح افزود: کلاسهای هنری مانند آشپزی ، قلاب بافی و... در کنار دیگر کلاس‌هایی مانند حسابداری ، رایانه و... به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی به مادر خود که درمنزل کار کاربافی را انجام می‌دهد و همچنین هنرجویان خود اشاره کرد که در حال حاضر بازاری برای فروش ندارند.

مسوول انجمن عکاسان میبد نیزگفت : قرنطینه خانگی موجب تعطیلی کار عکاسی و کلاس‌های آموزشی نشد چون به گونه‌ای تجهیزات کار و رایانه به منزل منتقل شد اما به دلیل مشکلات اقتصادی که کرونا موجب شد کسی توان پرداخت مالی برای تحویل گرفتن سفارشش که انجام شده را ندارد .

فروغ‌السادات موسوی افزود: اسفند و نوروز زمان رونق کار عکاسی است و از قبل همه عکاسان روی آن حساب کرده و سفارش‌هایی را قبول کرده‌اند که با پیش آمدن کرونا هم از نظر دادن اجاره بهای آتیلیه و هم کاهش توان مالی مشتریان خسارت‌هایی زیادی را متحمل شدند چون مجبور به لغو قراردادها و برگشت دادن چک‌های گرفته شده از مشتریان شدند.

وی ادامه داد: کلاس‌ها را با وجود مصرف بالای اینترنت به صورت مجازی و آنلاین برگزار کردیم اما در زمان برگزاری این کلاسها نیز با سرعت پایین اینترنت و قطعی آن مواجه شده و مشکلاتی را در این زمینه هم داشتیم.

عکاس هنرمند میبدی تصریح کرد: کرونا حتی کارهای جهادی که هر ساله با رفتن به مناطق محروم انجام می‌دادیم را نیز تعطیل کرد و با وجود شناسایی مناطق محروم با عدم همکاری از طرف مسوولان اجازه فعالیت به ما داده نشد.

نفیسه پورمجمودآبادی که با فکر و ابتکار و هنرمندی خود تاپستری‌های زیبایی که تلفیقی از هنرهای تجسمی و هنر صنعت زیلو را در خود دارد ، می آفریند هم گفت: تا قبل از شیوع کرونا ۱۲ جلسه کلاس از کارگاه آموزشی را برگزار کردم که با آمدن کرونا تعطیل شد و به علت نیاز به حضور فیزیکی هنرجویان در کلاس ادامه پیدا نکرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با وجود گرفتن مجوز بهداشت برای ادامه دادن کلاس‌های برگزار شده هنرجویان در کلاس شرکت نمی‌کنند.

پورمحمودآبادی که سابقه حضور در نمایشگاه‌های کشوری و بین االملی هم دارد به دایر نبودن و کنسل نمایشگاه‌ها نیز اشاره کرد.

این هنرمند بازاریابی  و فروش محصولات تولیدی هنری و صنایع دستی را بیشتر از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها عنوان کرد که به دلیل تعطیل شدن آنها باعث شد هنرمندان حوزه هنر و همچنین صنایع دستی خسارتهای زیادی را متحمل شوند.

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد گفت: ارائه و آموزش بعضی از رشته‌های هنری و صنایع دستی در فضای مجازی ممکن نیست و تحت تاثیر کرونا این فعالیت‌ها متوقف شد.

هادی زارع با اشاره  به پیگیری جبران خسارت‌های وارد شده در این ارتباط به هنرمندان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای انجام شده را قابل توجه عنوان کرد.

وی فعال بودن کانون مساجد به خصوص کانون مسجد حمزه علی فیروزآباد که به استودیوی مجهزی تجهیز شده را یادآور شد و افزود : در آنجا با همکاری اداره ارشاد و شهرداری شهرستان کلیپ‌هایی هنری و آموزشی و مشاوره ای  ساخته شد و در فضای مجازی منتشر گردید.

البته باید گفت علی رغم اینکه کرونا فعالیت‌هایی را متوقف کرد و باعث در خانه ماندن و قرنطینه خانگی شد اما روحیه تسلیم نشدن و روی آوردن به خلاقیت و تبدیل کردن خطرها و تهدیدها به فرصت‌ها  را نیز به نمایش گذاشت.

هرچند در اوایل افراد را به سوی افسردگی نیز سوق داد اما آموخت که باید از پا ننشست و زندگی کرد و زندگی آفرید.

میبد  شهر و زادگاه فرهنگ و هنر ایرانی است وهنرمندان زیادی  را در دامان خود پرورش داده است ، همچنین این شهر حدود بیش از ۱۲ نشریه و پایگاه خبری و حدود ۲۰ نفر خبرنگار و فعال رسانه‌ای دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها میبد ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ویروس کرونا میبد ویروس کرونا رسانه ای کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قوه قضاییه اعلام کرد:

بیشتر بخوانید: ماجرای گزارش جعلی بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی چیست؟

به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229146 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • زبان طنز نیشدار است
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی