Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان قم ضمن تشریح بخشی از اقدامات ستاد دیه استان قم در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال ۹۸ گفت: اقدامات ستاد دیه استان قم در سال گذشته سبب آزادی ۲۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی ۸۲ میلیارد ریال شد. تاریخ انتشار: 11:00 - 28 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۹۹۲

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن تشریح بخشی از اقدامات ستاد دیه استان قم در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال ۹۸ عنوان کرد: اقدامات ستاد دیه استان قم در سال گذشته سبب آزادی ۲۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی ۸۲ میلیارد ریال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان قم با دعوت از شکات موفق به اخذ گذشت شکات به مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از ۸۲ میلیارد ریال شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام خیران نسبت به تامین بخشی از مبلغ یاد شده بیان کرد: با کمک خیران، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی تامین شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به تامین بخشی از مجموع بدهی با استفاده از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه که از طریق بانک‌ها و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت، سبب تامین ۱۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی شد. همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط آورده خانواده ها، اعسار، بیمه و... تامین شد.

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه به اقدامات ستاد دیه استان قم در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۰ میلیارد ریال، از طریق اخذ گذشت شاکیان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض خیران به مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ دو میلیارد ریال، آورده خانواده ها، اعسار، بیمه و... به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شد.   بیشتر بخوانید: آزادی ۱۸۹ زندانی غیرعمد استان فارس در اسفندماه ۹۸ آزادی ۳۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال در سال گذشته وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد، اذعان کرد: در پی سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موجودی زندانیان جرایم غیرعمد در پایان سال ۹۸ به تعداد ۱۱۵ نفر بوده است که نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده در ستاد دیه استان قم، تعداد زندانیان مهریه در استان قم به عدد صفر رسیده است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیران ستاد دیه استان قم، به برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه‌های رمضان در سال‌های گذشته و آزادی بخشی از زندانیان جرایم مالی در این مراسمات خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، احتمال می‌رود که به جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، جشن گلریزان در استان قم برگزار نشود؛ اما خیران می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب‌های ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری ستاد دیه دادگستری قم ستاد دیه اخذ رضایت جرایم غیرعمد نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندانیان جرایم غیرعمد ۸۲ میلیارد ریال میلیارد ریال سال گذشته مجموع بدهی ریال شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند