Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@10:01:31 GMT

اجرای طرح پلاسما درمانی برای گروه های حساس جامعه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۱۱۶

اجرای طرح پلاسما درمانی برای گروه های حساس جامعه

منوچهر کرمی گفت: طرح پلاسما درمانی برای گروه های حساس جامعه توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان آماده اجرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص آخرین اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در زمینه اقداماتی که مربوط به دانشگاه در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا است تصمیم گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازگشایی کار اصناف مختلف نیز افزود: در خصوص این بازگشایی تصمیمات به صورت کشوری گرفته شده و نقش دانشگاه علوم پزشکی در تصمیم گرفته شده خیلی زیاد نبوده است.

کرمی با بیان اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پس از تصمیم بازگشایی اصناف یک سری اقدامات را انجام داده و می دهد تا کمترین مشکل در این زمینه پیش بیاید، ادامه داد:  اجرای طرح بازرسی مشترک از اصناف توسط معاونت بهداشتی با همکاری بازرسان اماکن و تعزیرات حکومتی تشدید و محتواهای آموزشی لازم برای اصناف و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دستور ویژه دادستان برای برخورد با اصنافی که از پروتکل بهداشتی خارج می شوند نیز وجود دارد، گفت: برای اینگونه اصناف پس از اخطارهای لازم بازرسی مجدد انجام می شود.

راه اندازی کمپین مدیریت مردمی برای مبارزه با بیماری کرونا

وی در خصوص اجرای طرح همیار بازرسان بهداشت نیز خاطرنشان کرد: این طرح توسط بازرسان بهداشتی مصوب و به فرمانداری ها برای اجرا ابلاغ شده است.

کرمی اضافه کرد: از ۲۱ فروردین ماه همزمان با بازگشایی اصناف کمپین مدیریت مردمی برای پیشگیری از بیماری کرونا راه اندازی شده که هدف از فعال شدن این کمپین رعایت مسائل بهداشتی و تشویق مردم برای در خانه ماندن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در حال حاضر طرح پلاسما درمانی برای گروه های حساس جامعه برای رصد بیشتر سرایت پذیری بیماری کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفته است.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در روزهای گذشته شاهد گستردگی این اپیدمی در استان همدان نبوده ایم، بیان کرد: امیدواریم با بازگشایی اصناف و رعایت اصول بهداشتی در روزهای جمعه و شنبه با گسترش موج این بیماری در استان مواجه نشویم.

کرمی با تاکید بر رصد بیماریابی و غربالگری اطرافیان بیماران کرونایی توسط مراقبین سلامت نیز افزود: مراقبین سلامت، بهورزان و تیم های پزشکی پس از شناسایی و بررسی این افراد آنها را در صورت احتمال گرفتن بیماری تا ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می کنند.

وی در خصوص جذب  ۱۰۰ نیروی جدید مراکز درمانی نیز اظهار کرد: هدف از جذب این نیروها پیشگیری از خستگی نیروهای درمانی در بیمارستان ها و با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است.

کرمی با اشاره به اینکه پس از بروز ویروس کرونا این تصمیم توسط دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده است، افزود: نیروی های جذب شده شامل پرستار، فوریت‌های پزشکی، کمک پرستار، بهیار، هوشبری و کاردان مبارزه با بیماری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه