Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری جوشکاری و برشکاری زیرآب | Underwater Welding and Cutting ضمن آنکه در ارتباط با تعمیر بخش های زیرآب کشتی ها، اسکله ها و پایه های سازه های دریایی لازم است، بطور خاص در زمینه نصب سکوهای حفاری نفت، سکوهای استخراج، خطوط لوله زیرآب و نیز تعمیر آنها به طور وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوشکاری زیرآب اغلب به دو روش خشک (Dry) و مرطوب (Wet) صورت می گیرد. در روش خشک، جوشکاری در اتاقکی بسته با محیط خشک، بر روی موضع مورد نظر اجرا می شود و در نوع مرطوب، جوشکاری در محیط آب و به کمک تجهیزات ویژه مربوطه انجام می شود.

از جوشکاری مرطوب زیرآب برای تعمیر سازه‌های دریایی سنگینی استفاده می شود که یا امکان انتقال آنها به خشکی برای اجرای فرایندهای جوشکاری مرسوم وجود نداشته و یا فاقد صرفه اقتصادی است. این روش اغلب جهت تعمیر بدنه کشتی ها، اجزای سازه های سنگین و خطوط انتقال نفت و گاز به کار برده می شود. تلاش هایی برای بهبود کیفیت جوش های ایجاد شده در زیرآب و تحت شرایط مرطوب انجام شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که به شدت بر کیفیت این نوع از جوش تاثیرگذار است.

یک شرکت صنعتی داخلی در حوزه تجهیزات جوشکاری فعالیت دارد. این شرکت الکترود‌های جوشکاری با پوشش قلیایی مقاوم در برابر جذب رطوبت تولید و به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:  مزیت پیوستن به شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد

ترک هیدروژنی ازجمله عیوب جوشکاری محسوب می‌شود که اغلب در منطقه متأثر از حرارت جوشکاری (HAZ) رخ داده، کیفیت ناحیه جوشکاری شده را به‌شدت کاهش می‌دهد و می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد؛ از این‌رو جلوگیری از بروز این‌گونه عیوب همواره دارای اهمیت بوده است.

یکی از عوامل بروز این عیب ورود رطوبت به فلز جوش از طریق پوشش الکترود در هنگام استفاده از الکترود‌های قلیایی در جوشکاری است. تولید الکترود‌های مقاوم به رطوبت و رسیدن به ملزومات استاندارد AWS A ۵.۱ همواره موردنظر شرکت‌های تولیدکننده الکترود بوده است. فناوری نانو و استفاده از نانوذرات در فرمولاسیون پوشش الکترود‌های قلیایی یکی از راه‌های رفع این چالش است.

برای تولید این الکترود‌ها پس از توزین و مخلوط کردن مواد اولیه اقدام به اضافه کردن نانوذرات به چسب کرده و چسب حاوی ماده نانو به مخلوط خشک اضافه و با آن ترکیب می‌شود. با اکسترود مخلوط‌تر نهایی بر روی مغزی فولادی الکترود و تولید الکترود روکش‌دار و پخت الکترود‌ها در کوره محصول نهایی آماده عرضه به مصرف‌کنندگان می‌شود.

ماده نانو افزوده شده با انجام پیوند شیمیایی با پیوند‌های مولکولی موجود در چسب سبب حذف پیوند‌های آزاد شده و در این صورت جذب هیدروژنی از این طریق صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل روکش این الکترود‌ها در برابر جذب آب مقاوم می‌شود. این الکترود‌ها و دیگر الکترود‌های قلیایی با استحکام‌های بیشتر و همچنین الکترود‌های مورد استفاده برای جوشکاری فولاد‌های زنگ نزن، در صنایع مختلف از جمله ساخت تجهیزات و سیستم‌های لوله‌کشی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع سیمان، دفاع، کشتی‌سازی و سازه کاربرد فراوان دارند.

این شرکت صنعتی، اما با تجهیزات ازمایشگاهی پیشرفته و متخصصان مجرب تولید کننده انواع مواد جوشکاری شامل الکترود‌های پوشش دار، فلاکس‌های زیرپودری، سیم‌های توپودری، سیم‌های توپر با الیاژ‌های مختلف (پایه فولادی- پایه نیکلی- پایه الومینیوم) است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو اختراع دستگاه شرکت های دانش بنیان الکترود ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان

ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان مشخص شده است.

طرفداری | سرمربی تیم ملی زیر۱۸ سال دختران ترکیب ایران برابر قرقیزستان را اعلام کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون، اخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟