Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@15:22:30 GMT

بهترین و بدترین زمان زدن واکسن آنفولانزا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۶۶۴

بهترین و بدترین زمان زدن واکسن آنفولانزا

شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که تا به حال چندین بار سرماخوردگی شدید یا آنفولانزای فصلی را تجربه کرده باشید. هر نوع بیماری برای فرد سختی هایی را به همراه دارد و او را از فعالیت ها باز می دارد . این ویروس های تنفسی نیز مثل آنفولانزا به بینی ، گلو و ریه ها حمله می کنند و فرد را با تب ، سردرد، لرز و غیره همراه خواهند ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقریبا 12 تا 79 هزار از مردم دنیا بر اثر آنفولانزا های فصلی جان خود را از دست می دهند. این بیماری ها می تواند برای افراد زیادی وحشتناک باشد اما خوشبختانه می توانید از قبل ، واکسن آنفولانزا را تزریق کنید تا از آن در امان باشید اما سوال مهم اینجاست که چگونه باید این واکسن را استفاده کرد ؛ پاسخ و نکات مهمی در این مورد را در ادامه ی بخش سلامت نمناک خواهید خواند.


بهترین زمان برای زدن واکسن آنفولانزا چه موقع می باشد؟
تقریبا دو هفته بعد از واکسن آنفولانزا طول می کشد تا سیستم ایمنی شما واکسینه شود و بنابراین تقریبا باید از اواخر پاییز و شروع زمستان به فکر زدن واکسن باشید که زمان ایده آلی می باشد. البته این یک راهنمای عمومی و کلی است و می توان جزئیات بیشتری در مورد آن در نظر گرفت.

واکسن های آنفولانزا چه زمانی در دسترس قرار می گیرند؟
ممکن است که هر ساله با تأخیر در در دسترس قرار گرفتن واکسن آنفولانزا روبرو شوید که برنامه های شما را عقب بیندازد. معمولاً گاهی اوقات افراد این واکسن ها را در ماه بهمن دریافت می کنند، پس بهتر است که در اولین فرصت به دست آمده با مشورت پزشک از این واکسن ها استفاده کنید.

آیا باید از واکسن آنفولانزا خیلی زود استفاده کرد ؟
خوشبختانه هنوز بحث ها در این مورد تمام نشده و مطالعات ادامه دارد اما شواهد نشان می دهد که اگر واکسن آنفولانزای فصلی را بیش از حد زود بزنید، ممکن است در زمانی که به آن احتیاج دارید، اثر آن از بین برود. مخصوصاً اگر سن شما بالای 65 سال باشد زیرا سیستم ایمنی شما نمی توانند پاسخ قوی نشان دهند. پس بهتر است که عجله نکنید و در زمان مناسب با مشورت پزشک این کار را انجام دهید اما از طرفی می توان گفت که زودتر از موعد زدن واکسن ، بهتر از نزدن آن می باشد. پس اگر بین زود زدن واکسن و یا نزدن آن دو انتخاب داشتید، مورد اول را انتخاب کنید.

چه موقع برای زدن واکسن آنفولانزا دیر است؟
تا زمانی که آنفولانزای فصلی در هوا جریان داشته باشد ، برای زدن واکسن آن دیر نیست. حتی اگر حس می کنید که ردپایی از آنفولانزا در شما پیدا شده هم می توانید اقدام به زدن واکسن کنید . معمولاً اواخر بهمن و اواسط اسفند، زدن واکسن ها تمام می شود اما حتی با دیر زدن آن نیز می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

چه زمانی از روز باید از واکسن آنفولانزا استفاده کرد ؟
بهتر است این واکسن ها را صبح هنگام استفاده کنید زیرا بدن شما صبح ها بهتر به واکسینه پاسخ می دهد. اگر آنتی ژن های آنفولانزای شما بالا باشند، بدن راحت تر با این عفونت کنار خواهد آمد. اگر می خواهید سیستم ایمنی خود را بهینه سازی کنید، باید قبل از ساعت 11 صبح واکسن را تزریق کرده باشید تا بهره بیشتری از آن ببرید. البته در طول زمان های دیگر هم وقت دارید و بیش از حد در مورد زمان ، وسواس به خرج ندهید.

عوارض جانبی واکسن آنفولانزا چیست ؟
دو راه مختلف برای زدن واکسن آنفولانزا وجود دارد، راه فعال و غیر فعال.

افرادی که با واکسن های غیر فعال مشکلی نداشته باشند، ممکن است که در خفیف ترین حالت با سرفه و قرمزی در اطراف محل تزریق، خارش چشم ، کمی سوزش ، تب و درد مواجه شوند. اگر مشکلات جدی تر شود ، باید به پزشک مراجعه کنید.

برای واکسن های فعال یا زنده نیز اثرات مشابهی وجود دارد که بستگی به سن فرد نیز دارد.         منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا پارسی خبر بیماری آنفولانزا زدن واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو