Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی روز پنج‌شنبه در پانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی افزود: اصناف می‌توانند با ثبت‌نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری  هوشمند شروع به کار کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اجرای این طرح صنوف آذربایجان‌غربی باید مدرک لازم برای بازگشایی مغازه خود را دریافت و سپس شروع به فعالیت کنند از اینرو با توجه به این امر، مهلت ثبت‌نام و دریافت این مدرک تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای شروع فعالیت مشاغل کم‌خطر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، تمامی واحدهای صنفی می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir به منظور  دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت‌نام کنند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی و معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: اصناف پس از تایید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اقدام به اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می‌توانند به فعالیت شروع کنند.  

«مصطفوی» گفت: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان همه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم است.

وی اضافه کرد: تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توسط اصناف و مشاغل اتخاذ گردیده است که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین افزود: تمامی واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اصناف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند، کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام و  تعطیل شده‌اند، تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌گردد.

مصطفوی، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها - جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.

وی از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری قدردانی و بر استمرار اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری بیماری کرونا تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کلیه اصناف و صنایع باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند، گفت: برای ١٢ هزار شغل ١٠٢ پروتکل بهداشتی تدوین شده است که باید رعایت شود. 

رسول انتظارمهدی با بیان اینکه صاحبان اصناف و صنایع بعد از ثبت‌نام و وارد کردن کدملی، شماره پیگیری مخصوص خود را دریافت می‌کنند بیان کرد: هر صنف باید پروتکل مخصوص خود را مطالعه کند تا متوجه شود که در صنف و شغل خود چگونه باید موارد بهداشتی را مراعات کند. 

وی با تاکید بر اینکه صاحبان تمامی مشاغل کم‌خطر و پرخطر باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: در حال حاضر اصناف پرخطر اجازه فعالیت ندارند ولی می‌توانند کد رهگیری فعالیت دریافت کنند. 

وی بیان کرد: برای ثبت‌نام در سامانه، داشتن پروانه فعالیت مهم نیست و براساس اعلام سازمان ثبت از ١۴۵ هزار مرکز تهیه و توزیع و اصناف آذربایجان‌غربی حدود ١٠۶ هزار مورد پروانه فعالیت دارند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۵٠ هزار نفر از صاحبان اصناف این استان در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند و باقی افراد می‌تواند از روز شنبه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 

«انتظارمهدی» ادامه داد: از ١۴۵ هزار مرکز تولیدی، توزیعی، خدماتی فعال در آذربایجان‌غربی حدود ٣١ هزار در بخش تهیه و توزیع مواد غذایی، ١۵ هزار اماکن عمومی، ٢٧ هزار و ٢٣١ کارگاه و صنایع با ٧٣ هزار نفر شاغل و باقی در سایر صنایع و صنوف فعال هستند. 

وی تاکید کرد: آغاز فعالیت صنوف به منزله تمام شدن بیماری نیست و باید موارد بهداشتی توسط مردم رعایت شود. 

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی تهیه و توزیع مواد جامعه خدمات رسانی به مردم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهداشتی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری آذربایجان غربی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور

مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت داشتند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند، که دانشگاه پیام نور با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان، مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

کد خبر 749772

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت