Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فاضلی هریکندی با اشاره به پیگیری حل مشکل معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی اشتهارد توسط دادگستری استان البرز پس از سفر رئیس قوه قضائیه گفت: این اتفاق موجب رونق بیشتر تولید و اشتغال در استان خواهد شد. تاریخ انتشار: 13:44 - 28 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۱۸۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار جمعی از فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان گفت: سیاست‌های کلان قوه قضائیه در دادگستری استان‌ها اعمال می‌شود بنابراین در دادگستری استان البرز نیز حمایت از واحد‌های تولیدی و صنایع به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم مورد پیگیری بوده تا جایی که در سال گذشته از اکثر شهرک‌های صنعتی استان بازدید داشته و به بررسی مشکلات تولید کنندگان پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی هریکندی با اشاره به تدوین «برنامه تحول قضایی استان البرز» بر اساس انتظارات و نیازسنجی‌های بومی و مبتنی بر طرح تحول قضایی مورد تایید مقام معظم رهبری بیان کرد:این سند در استان البرز در هشت محور تدوین شده است که یکی از محور‌های مهم بر حمایت از صنایع تولیدی و واحد‌های صنعتی متمرکز شده و به دلیل اهمیت موضوع دادستان مرکز استان ریاست کمیته مربوطه را بر عهده دارد.

وی رفع مشکلات ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی را بخشی از دستاورد‌های دادگستری استان در سال ۱۳۹۸ برشمرد و گفت: بازگشت معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی اشتهارد یکی از مطالبات جدی تولیدکنندگان و صنعتگران در استان بود که برای سال‌های متعدد وجود داشت؛ در سفر دی ماه سال قبل رئیس قوه قضائیه به استان نیز این موضوع متعاقب تقاضای تولیدکنندگان، به صورت جدی از سوی دادگستری استان و دبیر ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت با توجه به پیگیری‌های متعدد صورت گرفته از سوی همه متولیان امر در استان، در ابتدای سال جاری تصویب و ابلاغ گردید که قطعا تصویب آن در آغاز سال جهش تولید باعث رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی را به عنوان یک راهکار در کاهش وقوع میزان جرم دانسته و به صورت جدی در سال جدید هم پیگیری خواهیم کرد؛ بدین منظور کارنامه اقتصادی برای تمامی بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان تشکیل شده است و در آینده نزدیک به عنوان نظر کارشناسی در اختیار قضات قرار می‌گیرد تا در پرونده‌های مفتوحه که یکی از طرفین دعوا اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال اقتصادی است اطلاعات موجود در این کارنامه به عنوان یک پیوست اقتصادی برای صدور رای مورد استناد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: معافیت مالیاتی برای اشتغال زندانیان

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کارنامه اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی برای اولین بار در کشور در دادگستری استان البرز اجرایی خواهد شد تصریح کرد: در سال ۹۹ فعالیت هیچ واحد تولیدی به جهت حکم و یا دستور قضایی متوقف نخواهد شد و اجرای احکام صادرشده در مواردی هم که محکومیت مرتبط به تولیدکننده و یا واحد‌های تولیدی باشد، ناظر بر راهکار‌هایی غیر از توقیف ابزار کار و ماشین آلات و در نتیجه توقف فعالیت واحد تولیدی خواهد بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز از تشکیل کارگروهی با حضور دادگستری، استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با دستور ریاست قوه قضائیه به منظور بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و شناسایی و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه‌های قضایی، اجرایی و قوه مقننه، اقدامات عملی برای تحقق شعار سال برداریم.

در ابتدای این نشست، تولیدکنندگان به برخی از مشکلات حوزه تولید در استان و شهرستان اشتهارد اشاره کردند و رئیس کل دادگستری دستورات لازم جهت بررسی و رفع مشکلات به رئیس دادگستری و دادستان اشتهارد و نیز دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان البرز معافیت مالیاتی دادگستری استان البرز واحد های تولیدی معافیت مالیاتی قوه قضائیه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین