Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره کمک به صاحبان نشریات در زمان کرونا گفت: ما برآورد تمامی رسانه‌ها را در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دادیم و آنها اولویت بندی می کنند و به هر رسانه ای یارانه تخصیص می دهند.

«محمد خدادی» معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت روزنامه ها با شروع سال جدید گفت: روزنامه ها یک بنگاه اقتصادی هستند که بر اساس نظام عرضه و تقاضا به تشخیص خودشان می توانند قیمت گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اصلاً قیمت‌گذاری برای روزنامه‌ها نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان تا حدی افزایش قیمت روزنامه‌ها را کنترل کرد؟، نیز بیان داشت: ما هنوز به آن سقفی از تقاضا نرسیدیم. در فضای عرضه و تقاضا ممکن است عرضه کمتر از تقاضا باشد و وارد کنترل قیمت شویم که چنین شرایطی نداریم.

خدادی درباره اینکه هر روزنامه تا چند درصد می تواند افزایش قیمت داشته باشد؟، نیز گفت: اساساً نظام عرضه و تقاضا در روزنامه‌ها در حدی نیست که بخواهیم قیمت گذاری کنیم. چون که اولاً روزنامه یک کالای خدماتی است. دوما اینکه تقاضای خرید روزنامه ها کمتر از عرضه آنها است. برای مثال الان تعداد روزنامه ها و نسبت خریدش چقدر است؟ و ما چقدر روزنامه برگشتی داریم؟

وی در همین زمینه نیز ادامه داد: پس بنابراین عرضه و تقاضا به جایی نرسیده است که ما فکر کنیم در شرایطی قرار گرفتیم که حالا قیمت‌گذاری هم انجام دهیم. هر چند قیمتی که برای روزنامه ها گذاشته می شود قیمت تمام شده آنها نیست و خیلی کمتر است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه درآمد روزنامه ها از طریق فروششان نیست، ادامه داد: روزنامه ها درآمدشان را الزاما از فروش به دست نمی‌آورند و به همین دلیل است که به روزنامه‌ها یارانه تعلق می گیرد.

خدادی با اشاره به کمک‌های معاونت مطبوعاتی در زمان شیوع کرونا به صاحبان نشریات نیز گفت: ستاد اقتصادی کرونا برآورد تمام دستگاه‌ها را در اختیار دارد و ما هم برآورد تمامی رسانه‌ها را در اختیارشان قرار دادیم و آنها با منابعی که دارند تشخیص می دهند، اولویت بندی می کنند و به هر رسانه ای یارانه تخصیص می دهند.

وی از نقش رسانه ها در آگاهی بخش عمومی در مقابله باکرونا به عنوان سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی تقدیر کرد و ‌گفت: بی شک این نقش و‌ اثر تاکنون بستر ممانعت از تشدید بحران، اجماع ملی، همکاری و‌ هم افزایی دستگاه ها در مبارزه با کرونا شده است و استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ارشاد افزایش قیمت رسانه ها روزنامه ها عرضه و تقاضا روزنامه ها قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه در یادداشتی درباره قدرت تیتر در رسانه ها نوشت: بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌ ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.

در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را از نظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.

با این نگاه هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان و اثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.

صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.

در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.

با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.

کد خبر 848172 برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری روزنامه

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای