Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:27:27 GMT

پیشرفت‌های غیرمنتظره آمریکا در بخش حمل‌ونقل

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۳۴۳۷

پیشرفت‌های غیرمنتظره آمریکا در بخش حمل‌ونقل

همگرایی صنایع انرژی و حمل‌ونقل با فن‌آوری‌های جدید منجر به منسوخ شدن سیستم‌های فعلی و جایگزینی آن‌ها با مدل‌های کاملا جدیدی می‌شود که از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنها در مدت زمان پنج روز، خورشید می‌تواند منبعی غنی از انرژی بیش از تمامی ذخایر نفت، ذغال‌سنگ و گازطبیعی موجود در کره زمین را برای استفاده فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انرژی خورشیدی تا حدی قدرتمند است که بهره‌مندی از تنها یک واحد از هشت‌هزار واحد انرژی خورشیدی موجود، ۱۰۰ درصد از نیازهای انرژی بشر را تأمین می‌کند. علاوه‌براین در طول ۴۰ سال اخیر هزینه‌های انرژی خورشیدی تا ۲۵۰ واحد کاهش داشته که این امر به‌معنای رشد تصاعدی ظرفیت پنل‌های خورشیدی است.

این فراوانی انرژی علاوه بر تأمین انرژی موردنیاز بشر منجر به ایجاد یک انقلاب جدید در عرصه حمل‌ونقل نیز می‌شود که نتیجه آن داشتن سفرهایی کارآمد با هزینه‌های اقتصادی پایین و کم‌ترین مضرات زیست‌محیطی خواهد بود. 

از سوی دیگر وجود دیگر انواع انرژی‌های پاک در کنار خورشید و استفاده صحیح از آن‌ها نشان می‌دهد که رسیدن به چنین آینده‌ای غیرممکن نیست. ازآنجایی‌که در حال‌حاضر بشر از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین‌شده توسط خورشید، باد، منابع زمین‌گرمایی و درنهایت گداخت هسته‌ای بهره می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، ۱۰۰ درصد از نیازهای انرژی جهان با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تأمین شود. متخصصان انرژی و محیط زیست آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند که در طول چهار سال آینده، پنج پیشرفت غیرمنتظره در بخش انرژی و حمل‌ونقل این کشور به‌وجود خواهد آمد که هر یک آماده توقف روند فعلی و ایجاد مدل‌های تجاری کاملا جدید هستند. در ادامه با این پنج مورد آشنا می‌شویم.

اتومبیل‌های خودران در جاده‌ها

باتوجه‌به شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، پیش‌بینی می‌شود که در آینده خودروهای اتوماتیک توانایی حرکت مستقل به مسافت یک‌ تا ۱۰ میلیارد مایل را در جاده‌های آمریکایی خواهند داشت. این خودروها در حال حاضر رکورد ۱۰ میلیون مایل را ثبت کرده‌اند ولی این عدد رو به افزایش است. بنابر اطلاعات ارائه‌شده، کمپانی وایمو نیاز اتومبیل‌های خوران خود به دخالت‌های انسانی را تا ۵۰ درصد کاهش داده و به یکبار در هر ۱۱ هزار مایل رسانده است. همچنین جی‌ام‌کروز موفق به کاهش این نیاز تا ۳۲۱ درصد شده و آن را به هر پنج‌هزار مایل یک‌بار محدود کرده است.

تاکسی‌های خودران در محوطه‌های مترو آمریکا

شرکت حمل‌ونقل لیفت در همکاری نزدیک با وایمو از استقرار ۱۰ تاکسی خودران در منطقه فونیکس آمریکا خبر داده است. این طرح جدید در اختیار تمامی شهروندان ناحیه قرار دارد. علاوه‌براین، مشارکت‌های استراتژیک میان خودروسازان، شرکت‌های فن‌آوری‌های خودران و سرویس‌های مبتکرانه رو به افزایش است تاجایی‌که هم‌اکنون فورد با فولکس‌واگن و انویدیا با دایملر (مرسدس) و تویوتا همکاری می‌کند. این شرکت‌ها قصد دارند در مناطق حوضه خلیج، لس‌آنجلس، هیوستون و سایر شهرهای خوش آب‌وهوای آمریکا مستقر شوند و تا سال ۲۰۲۴ خدمات خود را به سراسر جهان ارسال کنند.

در اکثر تاکسی‌هایی که از خیابان‌ها عبور می‌کنند، به‌جز راننده تنها یک نفر به‌عنوان مسافر حضور دارد. بنابراین نیاز چندانی برای اختصاص یک ماشین مخصوص چهار نفر به‌عنوان تاکسی وجود ندارد. در آینده محفظه‌های کوچکی مخصوص دو سرنشین ساخته خواهد شد که پاسخگوی تمامی تقاضاهای حمل و نقل خواهد بود. در کنار این دستگاه‌ها، وسایل حمل و نقلی بزرگتری برای جابجایی چندین نفر نیز ساخته می‌شود که هزینه‌ استفاده از آن‌ها حتی از ارزان‌ترین شیوه‌های حمل و نقلی فعلی نیز پایین‌تر است و اسکوترهایی برای مسافت‌های کوتاه تعبیه خواهد شد که در کم‌ترین زمان مسافران را به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی برساند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۴ طیف غیرقابل‌تصوری از وسایل نقلیه گوناگون برای پاسخگویی به هر نیاز احتمالی مسافران، صرف نظر از مسافت یا مقصد، ایجاد خواهد شد.

استفاده از پهباد برای تحویل بسته‌های پستی

به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور تحویل تمامی بسته‌های ارسالی برعهده هواپیماهای‌بدون‌سرنشین قرار گیرد. درحال‌حاضر این پهبادها تنها برای ارسال بارهای سبک و وسایل اضطراری هم‌چون دارو مناسب است ولی همچنان که شرکت‌های پستی درحال کاهش زمان ارسال مرسوله‌های خود هستند به زودی استفاده از پهبادها برای بارهای بزرگ‌تر نیز به بهترین گزینه تبدیل خواهد شد.

ربات به جای انسان

با افزایش مشاغل تولیدی در ایالات‌متحده و سایر کشورها مدت زمان تولیدات زنجیره تأمین کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد چراکه مسئولیت این تولیدات برعهده ربات‌ها و ماشین‌آلات اتوماتیک قرار می‌گیرد. این کارخانجات رباتیک نسبت به بسیاری از شیوه‌های تولید فعلی در خارج از آمریکا عملکرد انسانی‌تری فراهم خواهند کرد.

کد خبر 419170

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومي حمل و نقل آمریکا شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیش بینی خواهد شد حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم

سرمربی بارسلونا تاکید می‌کند که تراشتگن یک رهبر در تیمش است و او و بازیکنانش از دروازه‌بان آلمانی بلوگرانا کاملا حمایت می‌کنند.

طرفداری | بارسلونا در دیداری که حریفش یک نیمه را 10 نفره بازی می‌کرد، بازگشت خوبی به بازی داشت و برابر والنسیا در خانه به پیروزی رسید.

تیم‌های بارسلونا و والنسیا امشب در دیداری از چارچوب هفته سی‌وسوم لالیگای اسپانیا به مصاف هم رفتند که در پایان بارسلونا با نتیجه 4-2 برابر والنسیای 10 نفره به پیروزی رسید. ژاوی، سرمربی بارسلونا پس از پیروزی تیمش مقابل والنسیا در نشست خبری پس از بازی حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

بارسلونا 4-2 والنسیا؛ هت‌تریک لوانگُلفسکی بلای جان خفاش‌های 10 نفره! حفظ تمرکز و دوری از اشتباهات فردی

از عملکرد تیم در دفاع از ضربات ایستگاهی راضی نیستم. این موضوعی است که روی آن کار می‌کردیم و به یک مشکل تکراری تبدیل شده که امتیاز بازی را به حریفان واگذار می‌کند. باید در لحظات حساس بازی آرامش خودمان را حفظ کنیم و تمرکزمان را از دست ندهیم. اشتباهات فردی مشکلی است که باید حل شود. به نظر من این اشتباهات به خاطر نداشتن تمرکز کافی بازیکنان رخ می‌دهد.

فرمین لوپز

ز عملکرد فرمین لوپز در این بازی راضی و خوشحال هستم. او به خوبی فضاها را در زمین درک می‌کند و موقعیت‌های گلزنی خوبی خلق می‌کند.

تصمیم به ماندن در بارسلونا

تصمیم به ماندن‌ام در بارسلونا ساده است. احساس مسئولیت می‌کردم و معتقد بودم که بهتر است در آن مقطع زمانی از سرمربیگری تیم کناره‌گیری کنم. خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد اعتماد به نفس و انسجام در تیم بوده‌ام. از سوی باشگاه، رئیس باشگاه، دکو و بازیکنان حمایت کامل را دریافت کرده‌ام که این موضوع نقش اساسی در تصمیم من برای ماندن داشت.

تمرکز بارسلونا روی ضربات ایستگاهی

در تمرینات روی ضربات ایستگاهی، چه در فاز هجومی و چه در فاز دفاعی، تمرکز زیادی داشتیم. خوشبختانه بازیکنان ما از جمله گوندوعان، رافینیا، پدری، یامال و فرنکی در زدن ضربات ایستگاهی مهارت زیادی دارند.

کامبک بارسلونا

در بازی مقابل والنسیا تا قبل از گل تساوی حریف، بازی را تحت کنترل داشتیم اما مجبور شدیم برای جبران نتیجه تلاش کنیم.

اشتباه آرائوخو

آرائوخو در این بازی مرتکب اشتباه شد، اما در مواقع دیگر بارها ناجی تیم بوده است. آرائوخو و برخی دیگر از بازیکنان هنوز خیلی جوان هستند. آنها هنوز در یک فرآیند یادگیری به سر می‌برند. او باید برخی از جزئیات را کنترل کند، اما همانطور که گفتم او بارها ناجی تیم بوده است.

نیاز به پیشرفت در بارسلونا

همه ما باید در فصل آینده پیشرفت کنیم. این کاملا واضح است.

روبرت لواندوفسکی

در مورد آینده لواندوفسکی صحبت نمی‌کنم. این موضوع هیچ ربطی به اینجا ندارد. از عملکرد او راضی هستم. او میل، تعصب و شجاعت زیادی دارد.

حمایت هواداران بارسلونا

30 هزار نفر در شرایط فعلی ما به استادیوم می‌آیند، با این آب و هوا، نام بازیکنان را صدا می‌زنند، وقتی بازی مساوی است، حسابی تشویق‌مان می‌کنند و خب این فوق‌العاده است. ما بازیکنان زیادی در تیم داریم که سابقه کسب عناوین قهرمانی زیادی دارند. آنها از خودشان به خاطر اینکه تا آخر برای قهرمانی تلاش نکردیم، عصبانی هستند.

حمایت از تراشتگن

فضای رختکن تیم بسیار مثبت است. تراشتگن، با وجود اشتباهی که اخیراً مرتکب شد، بازیکنی محبوب و مورد حمایت هم‌تیمی‌هایش است. این موضوع نشان‌دهنده انسجام قوی در تیم است. من تأکید می‌کنم که تراشتگن روی کار تیمی تمرکز دارد و به همین دلیل است که پس از اشتباهش، تیم از او حمایت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که تراشتگن یک رهبر است که موفقیت تیم را در اولویت قرار می‌دهد.

آمادگی جسمانی پدری

می‌خواهم به هواداران اطمینان دهم که پدری از نظر جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد. تلاش دفاعی او پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی، نشان‌دهنده ریکاوری و اهمیت او برای تیم است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • هلند میزبان آینده‌نگرترین محله جهان
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • معلمان محور پیشرفت هر جامعه و معماران آینده‌ای روشن هستند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت