Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:36:27 GMT

جستجو برای یافتن فرد گمشده در کوه‌های سمیرم ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۵۰۳

جستجو برای یافتن فرد گمشده در کوه‌های سمیرم ادامه دارد

سیدنورمحمد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد به احتمال زیاد برای برچیدن علف‌ کوهی عازم این مناطق شده است اما علت و چگونگی گم‌شدن وی همچنان مشخص نیست.

به گفته وی، چهار گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق و کوه‌هایی که احتمال می‌دهند فرد گمشده در آن محل‌ها باشد در حال گشت و جست‌وجو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: ساکنان محلی و بومی نیز به کمک امدادگران جمعیت هلال احمر آمده‌اند تا شاید اثری از این فرد بیابند.

موسوی با بیان اینکه گروه‌های امدادی هلال احمر امکانات لازم برای نجات و امداد را در اختیار دارند، ابراز امیدواری کرد تا قبل از تاریک شدن هوا فرد گمشده پیدا شود.

وی باردیگر یادآور شد: فصل بهار هوای نامشخصی دارد و زمان برچیدن علف‌ها و گیاهان کوهی و دارویی است اما امسال شرایط کرونایی می‌طلبد تا مردم از رفتن به کوه بویژه مناطقی که با آنها آشنایی ندارند خودداری کنند.

۲ روز قبل نیز سه جوان دیگر که برای برچیدن علف کوهی به منطقه "خرقه" در جنوب سمیرم رفته بوده و مسیر را گم کرده بودند با مشارکت گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر در ۲ مرحله پیدا شدند.

فصل بهار هر سال سمیرمی‌ها عازم کوه‌های متعدد این خطه کوهستانی می‌شوند تا علف‌های خوراکی، دارویی و غذایی را برچینند که در مناطق مهم و ذخیره‌گاه‌های گیاهی همچون  ونک، تنگ خشک، چالقفا یا ایلان دره با مسیرهای مسدود شده توسط اداره منابع طبیعی روبه‌رو می‌شوند.

بهار سال ۹۵ یک جوان سمیرمی بر اثر بی‌احتیاطی همراهانش در یکی از کوه‌های شمال سمیرم جان باخت. همچنین خرداد سال ۹۶ جوان ۲۶ ساله اهل مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری به قصد کوهنوردی به سمت قله‌های مرتفع زاگرس و دنا رفته بود که به سبب سقوط در یکی از یخچال‌های برفی، جان خود را از دست داد.

رشته‌کوه دنا دارای ۴۹ قله با ارتفاع بیش از چهار هزار متر، در ضلع جنوبی سمیرم واقع شده است.

شهرستان سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ۱۶۵ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۵۴ کیلومتری شرق شهرکرد واقع شده است.

برچسب‌ها مال خلیفه مراتع گیاهان سمیرم زاگرس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مال خلیفه مراتع گیاهان سمیرم زاگرس سازمان امداد و نجات هلال احمر مال خلیفه مراتع گیاهان سمیرم زاگرس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد