Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی فتحی‌نیا با بیان اینکه امسال هم کلونی بزرگ فلامینگوها در تالاب شادگان جوجه‌آوری دارند، گفت: جوجه‌آوری بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان مشاهده شده است.

به گزارش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی ادامه داد: مرکز کلونی جوجه‌آوری فلامینگوها در سال ۱۳۹۳ توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مکان که در دوردست‌ترین نقطه از سکونت انسانی و در کنار تالاب بین‌المللی شادگان و خورهای حوزه آبادان قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران قطعه فلامینگو جهت لانه‌گزینی و جوجه‌آوری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون اداره حفاظت محیط زیست آبادان در فصل بهار این مکان را به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و جوجه‌آوری پایش می‌کند.

فتحی‌نیا تصریح کرد: در سال ۹۹ نیز در دو شبانه‌روز در فروردین‌ماه این مکان مجددا پایش شد. طبق مشاهدات از فروردین امسال بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای حوزه آبادان جوجه‌آوری کرده‌اند.

وی گفت: دلایل اصلی انتخاب این مکان برای جوجه‌آوری فلامینگو، شرایط آب و هوایی مناسب، وجود غذای کافی و از همه مهمتر امنیت و دوری از انسان است که باعث شده هر ساله هزاران قطعه فلامینگو برای جوجه‌آوری در این مکان جمع شوند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فلامینگو تالاب شادگان حفاظت محیط زیست قطعه فلامینگو جوجه آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی