Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@04:28:57 GMT

کرونا در اروپا/ تلفات اسپانیا از ۱۹ هزار گذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۷۶۸

کرونا در اروپا/ تلفات اسپانیا از ۱۹ هزار گذشت

خبرگزاری فارس همزمان با عبور تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی از مرز یک میلیو نفر، مسئولان درمانی اسپانیا، بلژیک و سوئیس نیز امروز (پنجشنبه) آماری جدید از مبتلایان و قربانیان این ویروس ارائه کردند.

در اسپانیا علی‌رغم کاهش نسبی تعداد جان‌باختگان روزانه در کنار تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۱۸۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون ۵۵۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که این ارقام جدید نسبت به دیروز شاهد افزایش است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۸۲۸۱۶ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۹۱۳۰ تن افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد از روز گذشته تا کنون ۳۴۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» این اداره با اعلام آمار جدید، گزارش داد که تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۶۳۳۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

همچنین با جان باختن ۶۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان آن در سوئیس به ۱۲۵۱ نفر رسیده است.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک نیز گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۲۳۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۴۱۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۳۴۸۰۹ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۴۸۵۷ نفر افزایش یافت.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز دو میلیون نفر فراتر رفته (+) که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از یک میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا اروپا ویروس کرونا در این کشور تعداد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو