Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@06:41:00 GMT

ممنوعیت ورود مسافران مشکوک به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۹۸۳

جعفرزاده گفت:سازمان جهانی هوانوردی در دستورالعمل‌های خود تاکید کرده باید از ورود مسافران ناقل و بیمار با اقداماتی نظیر تب سنجی به هواپیما جلوگیری شود. ناطقان: رضا جعفرزاده گفت: با توجه به اینکه در هواپیما، هنگام اوج گیری و فرود، هوای داخل کابین جابجا می‌شود، فاصله گذاری اجتماعی در پرواز فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند مانع شیوع ویروس و بیماری شود به همین دلیل، سازمان جهانی هوانوردی در دستورالعمل‌های خود تاکید کرده باید از ورود مسافران ناقل و بیمار با اقداماتی نظیر تب سنجی به هواپیما جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های بهداشتی حین پرواز با هماهنگی مجامع جهانی نظیر سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهان هوانوردی و بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده و برای اجرا به خطوط هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور ابلاغ شده است، افزود: این شیوه نامه با عنوان شیوه نامه ۱۹۰۰ (CAD-۱۹۰۰) در سامانه قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir در دسترس عموم مسافران قرار دارد و مسافران می‌توانند هرگونه تخلف و تخطی از این دستورالعمل را از طریق سامانه حقوق مسافر به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

به گفته جعفرزاده، هم اکنون اکثر پرواز‌ها با حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت انجام می‌شود و فقط در مسیر‌های پرترددی نظیر مشهد مقدس احتمال دارد که ظرفیت هواپیما کامل باشد.

وی افزود: در پرواز انتقال دانشجویان از ووهان به تهران هم، بیش از ۸۰ مسافر با یک هواپیما منتقل شدند که این امری متداول در خطوط هوایی جهان است و در صورت رعایت پروتکل‌ها و سوار شدن افراد سالم، نگرانی برای شیوع بیماری وجود ندارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ممنوعیت ورود ، مسافران هوایی ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممنوعیت ورود مسافران هوایی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد