Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@05:22:52 GMT

چاره‌اندیشی برای پساب‌های پرورش ماهی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۵۰۴۸

چاره‌اندیشی برای پساب‌های پرورش ماهی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست خرمشهرگفت: حجم پساب مجتمع‌های پرورش ماهی شهید احمدیان بسیار زیاد است و کانال شیر دم را درگیر کرده که گاهی شاهد شکستگی این کانال و ورود این پساب‌ها به زمین‌های زراعی و دام‌پروری بوده‌ایم.

او افزود: این کانال‌ترمیم شده است اما هنوز تهدیدی به حساب می‌آید که می‌طلبد سازمان شیلات این پساب‌ها را مدیریت و اقدامات حفاظتی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر این نکته را نیز یادآور شد که پساب‌ها ارزشمند هستند و می‌توان با کاهش کمیت و افزایش کیفیت از آنها استفاده کرد.

جاوید از به کارگیری این روش در کشت و صنعت‌های نیشکر اشاره کرد و گفت: کشت و صنعت‌های نیشکر اقدامات خوبی برای استفاده از پساب‌های انجام داده‌اند که تلاش برای استفاده از پساب‌های نیشکر در پرورش ماهی و میگو، انتقال این پساب‌ها به مناطق در معرض ریزگردها و کشت گیاهان سپری پسند برای اثبات خاک نمونه این اقدامات است.

او در ادامه به مشکلات ایجاد شده در جمع‌آوری و بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی در خرمشهر اشاره و از رفع این مشکل خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهرگفت: در حال حاضر علاوه بر سیستم اتوکلاو بیمارستان ولی‌عصر (عج) که زباله‌های عفونی آن بیمارستان را بی‌خطر می‌کند، یک سیستم اتوکلاو دیگر برای بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی سطح شهر استفاده می‌شود.

جاوید  افزود: پیمانکار دیگری با اخذ مجوزهای لازم این دستگاه بی‌خطر ساز را راه‌اندازی و پسماندهای مطب‌ها را توسط یک دستگاه استاندار حمل زباله که مسقف و ایمن است، برای بی‌خطر سازی به بیمارستان منتقل می‌کند.

او از اتخاذ تدابیر خاص برای انتقال این پسماندها به محل زباله این شهر هم تأکید کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات حفاظتی انجام شده برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق زباله‌های عفونی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و به دستور فرماندار خرمشهر محل دفن زباله خرمشهر برای دفن بهداشتی پسماندهای شهرستان آماده شد و اقلام حفاظتی همچون ماسک و دستکش در اختیار پاکبان ها قرار گرفته است.

جاوید همچنین از کاهش شمار زباله گردها در خرمشهر هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: با وجود کاهش تعداد زباله گردها هم‌زمان با پیک بیماری کرونا اما هنوز تعداد کمی از این افراد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بنا به گفته او هنوز دستورالعملی برای جداسازی و بی‌خطر سازی زباله‌های اعلام نشده و از سوی دیگر، در خرمشهر هنوز فرهنگ تفکیک زباله همه‌گیر نشده است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پساب شهرستان خرمشهر محیط زیست سازمان شیلات رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر بی خطر سازی پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان